۴۷ فیلمی که دیدن آن‌ به مبارزه کردن با افسردگی کمک می‌کند ـ قسمت سوم

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

در پرسشی از مخاطبین سایت بازفید Buzzfeed، در مورد فیلم‌هایی که در دوران افسردگی به آن‌ها کمک کرده است، جواب‌های جالبی دریافت کردیم. در زیر بخشی از این جواب‌ها را می‌بینید.

47 فیلمی که دیدن آن‌ به مبارزه کردن با افسردگی کمک می‌کند ـ قسمت دوم

32- ایالت گاردن Garden State“سخت با فیلمی ارتباط برقرار می‌کنم، اما هربار که این فیلم را می‌بینم، این حس را به من می‌دهد که می‌توان روزهای سخت را نیز پشت سر گذاشت. قوی باش!”

33- شهر اشباح Spirited Away“هر بار این فیلم را تماشا می‌کنم، خودم را در دنیای آن غرق می‌کنم.”

34- مرده شرور 2 Evil Dead II“سال اول دانشگاه خیلی به من سخت گذشت. شب‌های جمعه فیلم کرایه می‌کردم و تنها در اتاقم تماشا می‌کردم. تمام فیلم‌های «مرده شرور» را دیدم، اما «مرده شرور 2» فیلم موردعلاقه من است. این فیلم باعث علاقه من به فیلم‌های ترسناک شد، به علاوه این فیلم من را به خنده می‌انداخت. هر زمان که هفته‌ سختی را پشت سر گذاشته باشم، فیلم‌های بروس کمپبل Bruce Campbell را تماشا می‌کنم و احساس بهتری دارم. چند سال پیش او را در یک گردهمایی دیدم و به او این موضوع را گفتم. خیلی مهربان و حمایت‌گر بود و باعث شد ارزش این فیلم‌ها برای من بالاتر برود.”

35- جایی که موجودات وحشی هستند Where The Wild Things Are“درگیر مشکلات شخصی و خانوادگی زیادی بودم. آدم بسیار حساسی هستم. فیلمی که هنوز هم وقتی می‌خواهم گریه کنم و سبک شوم نگاه می‌کنم، «جایی که موجودات وحشی هستند»، است. این فیلم بیشتر از فقط یک اقتباس از داستانی کودکانه است.”

36- 2001: یک ادیسه فضایی A Space Odyssey:2001“دقیقا وقتی حالم خیلی خوب نبود، یک نسخه از این فیلم را هدیه گرفتم و من بارها این فیلم را تماشا کردم. تماشای این فیلم به من احساس آرامش می‌دهد.”

37- خانواده اشرافی تننبام The Royal Tenenbaums“با این‌که ممکن است به نظر برسد این فیلم حال‌وهوای ناراحت‌کننده‌ای دارد، اما همیشه در زمان‌های سخت به من کمک کرده است. مهم نیست هر شخصیت درگیر چه مشکلاتی است، هرکدام به نحوی زیبا هستند.”

38- سه‌گانه ارباب حلقه‌ها The Lord of the Rings“این فیلم باعث می‌شود باور کنم که در هر شری می‌توان خیری پیدا کرد.”

39- گریس Grease“نشاط و سرزندگی ترانه‌های این فیلم همیشه حال من را خوب می‌کند.”

40- کنار من بمان Stand By Me“این فیلم به من نشان داد که چطور دوباره بچه شوم و بگذارم جنبه بازیگوش شخصیتم آزاد شود. کمکم کرد که با خودم آشتی کنم. با هر شخصیت این فیلم به نجوی همزادپنداری می‌کنم. همیشه این فیلم را دوست خواهم داشت.”

41- درون بیرون Inside Out“فهمیدن این موضوع که ایرادی ندارد گاهی ناراحت بود و حس ناراحتی بخشی از زنده بودن است، باعث شد بفهمم لازم نیست همیشه خودم را مجبور به شاد بودن بکنم. باعث شد خودم را همان‌طور که هستم دوست داشته باشم.”

42- مردی روی سیم Man on Wire“این فیلم زندگی من را نجات داد. تحقیقی در مورد فیلیپ پتی Philippe Petit انجام دادم و داستان او به من انگیزه‌ای برای زندگی داد. او پر از امید است. زندگی هنوز هم زیباست.”

43- فیلم Pitch Perfect“در اوج افسردگیم، این فیلم را حداقل هفته‌ای دوبار تماشا می‌کنم. دیدن این فیلم حالم را خوب می‌کند.”

44- تهیه‌کنندگان (1968) The Producers“من بارها این فیلم را تماشا کرده‌ام و با آن بزرگ شده‌ام. بعضی از بچه‌ها با دیدن فیلم‌های دیزنی بزرگ شدند و من «تهیه‌کنندگان» را داشتم. با این‌که تمام دیالوگ‌های آن را حفظم، اما هنوز هم من را به خنده می‌اندازد. بازی زیرو موستل Zero Mostel و جین وایلدر در کنار هم فوق‌العاده است.”

45- دختر، از‌هم‌گسیخته Girl, Interrupted“این فیلم به من نشان داد که بیماری روانی شما، شخصیت شما را تعریف نمی‌کند. مهم نیست درگیر چه مشکلی هستید، باز هم می‌توانید همان مهربانی باشید که در دنیا به دنبال آن هستید.”

46- بی‌نوایان Les Miserables“تماشای شوق و انرژی‌ای که انجولراس Enjolras برای کارهایی که برای فرانسه می‌کند، دارد، به من این امید را داد که می‌توانم به دنبال آن‌چه می‌خواهم برم و نگذارم چیزی جلودارم باشد. اگر انگیزه‌ کافی را داشته باشم، هرکاری می‌توانم انجام بدم. ممکن است موفق نشم اما تلاشم را کرده‌ام.”

47- بازگشت به آینده Back to the Future“دیدن این فیلم من را به خنده می‌اندازد و افکار تاریک و ناراحت‌کننده را برای یک ساعت و نیم از من دور می‌کند.”این مطلب از نوشته جیمی جونز Jamie Jones در سایت بازفید BuzzFeed گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان