نفت سنگین ایران گران‌تر شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در مارس سال ۲۰۱۹ به میزان ۲۸ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد اما نفت سنگین ایران ۲ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه گران شد.

نفت سنگین ایران گران‌تر شد

به گزارش ایسنا، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به 2.698 میلیون بشکه در روز رسید که 28 هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید 2.726 میلیون بشکه در روز در فوریه، کاهش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از 14 کشور است در مارس 30.02 میلیون بشکه در روز بود که 534 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در ونزوئلا، عربستان سعودی، ایران و عراق کاهش یافت، در حالی که تولید لیبی، کنگو و آنگولا افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در مارس 64.17 دلار در هر بشکه بود که 2 دلار و 78 سنت یا 4.5 درصد در مقایسه با 61.39 دلار در فوریه افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال 2019 تاکنون 60.53 دلار در مقایسه با 63.48 دلار در سال 2018 بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در مارس برای سومین ماه متوالی رشد کرد و با 4 درصد یا 2.54 دلار افزایش، به 66.37 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش ناشی از تحکیم عوامل بنیادین بازار و بهبود اعتماد بازار بود که از پایبندی کشورهای اوپک و غیراوپک به کاهش تولید و احیای ثبات بازار پشتیبانی شد. این تولیدکنندگان نرخ پایبندی خود به توافق کاهش تولید را در فوریه سال 2019 به حدود 90 درصد در مقایسه با 83 درصد در ماه ژانویه رساندند. طی ماه گذشته قیمت‌های نفت از تقاضای بالا برای خرید فیزیکی نفت به خصوص از سوی منطقه آسیا اقیانوسیه و محدودیت تأمین نفت به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و تداوم کاهش تولید کشورهای اوپک و غیراوپک تقویت شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان