ضرورت تولید آثار فاخر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با توجه به اینکه امسال کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان برگزار می شود از هنرمندان استان انتظار داریم که آثار فاخری را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید کنند.

ضرورت تولید آثار فاخر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش ایسنا، جلال قلعه شاخانی در اجلاسیه شهدای هنرمند استان کردستان که روز پنج شنبه در مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد، اظهار کرد: امروز در این اجلاسیه از خانواده هفت شهید هنرمند و 11 هنرمند انقلابی استان کردستان تجلیل می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه امسال کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان برگزار می‌شود از هنرمندان استان انتظار داریم که آثار فاخری را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید کنند.

مدیرعامل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز از تولیدات ارزشی و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می‌کند.

در این برنامه از خانواده هفت شهید هنرمند "سردار شهید حاج سعید توفیقی" در حوزه تجسمی، شهید "غلامرضا نریمان" عکاس خبری، شهید "فریدون نعمتی" و شهید "پیمان ویسی" در حوزه تئاتر، شهید "فارس خالدی" در حوزه موسیقی و شهید ماموستا "ارکان قدیمی" مولودی خوان تجلیل به عمل آمد.

همچنین از 11 هنرمند انقلابی و مبلغ و مروج هنر انقلابی شامل زنده یاد رحیم ذبیحی (فیلمساز)، زنده یاد امیر سهیلی (کاریکاتور)، بهروز نوروانی پور (سینما)، مهرداد یوسفی (تلویزیون)، اسماعیل احمدی (پژوهش)، صابر دل بینا (تئاتر)، کاوه خداکرمی (تجسمی)، امجد ویسی (ادبیات)، شیلان آویهنگی (ادبیات پایداری)، محمد سامان صولی (تجسمی) و مسعود مرادی (موسیقی) تجلیل شد.

در ادامه این مراسم بخش‌های دیگری نیز از جمله شعر، تواشیح، مولودی خوانی، نمایش، تیزر و کلیپ، رونمایی از کتاب زندگینامه شهید پیمان ویسی و هنر مردان خدا و مستند زندگینامه شهدا برای حضار پخش شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان