کاهش قابل ملاحظه قیمت ماده مخدر "شیشه"

دبیر شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر در کردستان با اشاره به کاهش قیمت مواد مخدر شیشه، اعلام کرد: در ۲ سال گذشته مواد مخدر شیشه از ۲۰۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان رسیده و دلیل اصلی ارزانی این مواد، تولید داخلی در کشور است.

کاهش قابل ملاحظه قیمت ماده مخدر "شیشه"

به گزارش ایسنا، رحمان حریری، امروز(30 تیرماه) در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه کردستان، با اشاره به مصرف مواد مخدر در استان کردستان، خاطرنشان کرد: به تربیت موادمخدر تریاک، شیشه، هروئین، گل و قرص‌های متادون و ریتالین در استان بیشترین مصرف را دارند.

وی بیان کرد: کشت خشاش در افغانستان 50 درصد کم شده و لابراتوارهای تولید موادمخدر صنعتی 40 درصد بیشتر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه 65 درصد هزینه‌ها شورای هماهنگی صرف درمان معتادین می‌شود، ادامه داد: قانون بنا کرده که معتادین فقط باید دو بار به کمپ‌ها بروند و بار سوم به زندان معرفی شوند اما برخی نیز گفته‌اند معتادان نباید به زندان ها بروند چرا معتادین بیمار هستند و باید درمان شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، با اشاره به اینکه وضعیت معتادان متجاهر نیازمند ساماندهی است، گفت: صیانت از وضعیت سلامتی شهروندان با کمک پیشگیری در اولویت قرار دارد در این راستا معتادان متجاهر شش ماه تا یک سال تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: شورای هماهنگی بالاترین مرجع در راستای مبارزه با مواد مخدر است که متشکل از 24 نهاد عضو اصلی بوده و طبق مصوبه سال 67 مجمع تشخیص مصلحت نظام این ستاد وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی نظارت بر عملکرد ادارات را برعهده دارد.

حریری با اشاره به اینکه 70 درصد فعالیت کمیته فرهنگی در راستای پیشگیری از مواد مخدر است، افزود: هدف متولیان اصلی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد است اما لازم است بیشترین بودجه در حوزه درمان هزینه شود.

وی با اشاره به افزایش آمار معتادان در استان کردستان، عنوان کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر متولی اصلی آمار متعادان در استان است، لذا نسبت به شفاف سازی آمار معتادن اقدام می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان