گامبالا امسال با بهترین ساختههای خود به نمایشگاههای خودروی دنیا آمد. این تیونر آلمانی، روی مدلهای جدید پورشه شامل 911، پورشه پانامرا و مدل قدیمی کاررا GT کار کرده است. گامبالا نام اصلیترین محصول خود را آوالانچ گذاشته است. این خودرو در حقیقت بر اساس جدیدترین نسل پورشه 911 توربو ساخته شده که البته طراحی آن بهطور کامل دگرگون شده است.
این خودروی بنفشرنگ از یک بادی کیت جدید و بزرگ استفاده میکند که توسط خود گامبالا و تماما از الیاف کربن ساخته شده است. استفاده از این بادی کیت سبب شده است این خودرو 6.4 سانتیمتر از جلو و 10.2 سانتیمتر از عقب، طویلتر از مدل استاندارد باشد ضمن اینکه روی این مدل رینگهای اسپرت بزرگ 21 اینچی نیز به چشم میخورند.
برای بهبود وضعیت آیرودینامیک این خودرو از سپرهای جدیدی استفاده شده است؛ اما تغییر اصلی آن مربوط به بخش پیشرانه میشود، جایی که گامبالا توانسته است با پیشرانهی شش سیلندر تخت 3.8 لیتری این خودرو، 820 اسب بخار قدرت تولید کند.
خودروی دیگری که گامبالا برای نمایش در ژنو آماده کرده است، میسترال نام دارد که مدلی تیونینگ شده از سدان اسپرت پانامرا است. بدنهی این خودرو نیز به لطف استفاده از یک کیت بدنهی کاملا جامع و فراگیر، تغییراتی اساسی به خود دیده است. سیستم تعلیق این خودرو مورد بهینهسازی قرار گرفته است که این تغییرات سبب کاهش ارتفاع خودرو به میزان 3.8 سانتیمتر شده است. در زیر این سدان اسپرت و زیبا، رینگهای 22 اینچی آلومینیومی قرار گرفتهاند که به روش فورج کاری تولید شدهاند.
گامبالا همچنین اقدام به افزایش قدرت پیشرانهی هشت سیلندر خورجینی 4.8 لیتری پانامرا کرده است و قدرت آن را با 50 درصد افزایش به 745 اسب بخار رسانده است. این پیشرانه از نوع تویین توربو است و میتواند پانامرا را در عرض 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند تا حداکثر سرعت این مدل، 335 کیلومتر بر ساعت باشد.
آخرین سرباز گامبالا که به میدان خواهد آمد، میراژ GT کربن ادیشن نام دارد که در حقیقت مدلی ارتقاءیافته از پورشه کاررا GT محسوب میشود. بدنهی این خودرو همانطور که از نام آن مشخص است، بهطور کامل از الیاف کربن ساخته میشود. پیشرانهی این خودرو از نوع 10 سیلندر خورجینی است و 5.7 لیتر حجم دارد که با تغییرات صورت گرفته توسط گامبالا، قدرت آن به 670 اسب بخار رسیده است. سیستم تعلیق نیز مورد بهینهسازی قرار گرفته است و امکان تنظیم ارتفاع برای این خودرو مهیا شده است. رینگها با نمونهای فورج کاری شده جایگزین شدهاند. این خودرو بر خلاف پانامرا که دارای سیستم چهارچرخ محرک است، بهصورت محرک عقب ساخته شده است و به این ترتیب نباید انتظار داشت شتاب آن بهاندازهی پانامرا بالا باشد. زمان رسیدن از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این مدل 3.7 ثانیه خواهد بود؛ اما حداکثر سرعت آن مشابه پانامرا، 335 کیلومتر بر ساعت است.
این مدلها در بخش داخلی نیز کاملا متحول شدهاند و گامبالا به زیباترین نحو ممکن اقدام به تغییر فضای کابین آنها کرده است.