تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
تقویتی کنکور
تعرفه تبلیغات در خواندنی ها
کنجدسرا

این سبزیجات را برای تقویت عضلات بخورید!

رژیم غذایی ما نقش اساسی در افزایش توده عضلانی ایفا کرده و می توانید فعالیت های بدنی را با راحتری بیشتری انجام دهید. در این بین سبزیجاتی وجود دارند که می توانند عضلات شما را تقویت کنند.

آیا می خواهید توده عضلانی بدست آورید؟ آیا می خواهید عضلات شما دارای فرم مناسبی باشند؟ پروتئین ها و مکمل ها تنها راه افزایش و تقویت توده عضلانی نیستند. وجود سبزیجات در رژیم غذایی نیز می تواند این کار را انجام دهد. به طور کلی خوردن غذاهایی که توده عضلانی شما را افزایش می دهد بسیار مهم است. به ویژه برای کسانی که فعالیت بدنی سنگینی دارند. در ادامه مطلب با سبزیجاتی که می توانند به تقویت و افزایش توده عضلانی کمک کنند آشنا شوید.

تقویت عضلات

1. اسفناج

اسفناج منبع مهمی از گلوتامین است. گلوتامین یکی از بیست اسید آمینه است که در ترکیب پروتئین دخیل هستند. بنابراین، آن نقش مهمی در توسعه توده عضلانی دارد. علاوه بر این، حاوی جزیی به نام کوآنزیم Q10 است. این ماده شبیه یک آنتی اکسیدان است و باعث تقویت عضلات می شود. به علاوه اسفناج یک منبع عالی از منیزیم است. منیزیم برای عملکرد مناسب متابولیسم یا ایجاد انرژی از مواد مغذی لازم و ضروری است. نکته دیگر اینکه اسفناج دارنده آرژنین است که غده هیپوفیز را برای رشد انسان تحریک می کند.

 

2. چغندر

این سبزی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و نیترات است. اینها در طول تمرینات شدید جسمانی مهم هستند. بدن ما نیترات را به اکسید نیتریک تبدیل می کند. این عنصر عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد و مواد مغذی را در سلول های عضلانی افزایش می دهد. خوردن چغندر بدون شک یکی از موثرترین راه های افزایش بافت ماهیچه است. می توانید این سبزی سالم را در بسیاری از وعده های غذایی خود استفاده کنید.

 

3. جعفری

جعفری در میان سایر سبزیجات سالم به عنوان منبع مهم مواد مغذی معرفی می شود. این سبزی شامل بسیاری از مواد مغذی اساسی از جمله یک اسید آمینه حیاتی به نام لیزین است. این ماده به رشد و بازسازی بافت های متصل غضروف و تاندون کمک می کند. می توانید جعفری خام را می توانید هم در سالاد و هم در غذاهای مختلف مصرف کنید.

 

خواص جعفری

4. کلرلا

نام یک جلبک تک‌­سلولی است که در آب شیرین موجود بوده و به طور طبیعی منبع غنی از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و فیبر غذایی است. این گیاه برای مصرف بسیار مفید بوده زیرا دارای منابع غنی از پروتئین است و همچنین بسیار سریع رشد می­‌کند. علاوه بر این حاوی اسید آمینه، اسیدهای نوکلئیک و ویتامین است که به بازسازی عضلات کمک می کند.

 

5. جو یا علف گندم

این گیاهان دارای مواد معدنی حیاتی مثل منیزیم، کلسیم و آهن هستند. به همین ترتیب، آنها حاوی کاروتنوئیدها هستند که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند و سلول های بافتی سالم و قوی باقی می مانند. به راحتی می توانید آنها را به هر یک از نوشیدنی ها خود اضافه کنید.

 

نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر