کدام شهر‌ها بیشترین معتاد متجاهر را دارند؟

سردار محمد مسعود زاهدیان (رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا) درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در سراسر کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سردار محمد مسعود زاهدیان (رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا)  درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر در سراسر کشور گفت: اولویت‌بندی که در خصوص معتادان متجاهر صورت گرفته با حضور سردار مومنی بسیار موثر بوده است. پلیس همیشه گفته است ظرف ۷۲ ساعت می‌تواند مناطق آلوده را پاکسازی کند، در حال حاضر در تهران زیرساخت‌ها تکمیل شده و ما نشان دادیم می‌توانیم از منافع مردم دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد ظرفیت‌های مناسب در استان‌های مختلف برای نگهداری معتادان متجاهر است، تصریح کرد: تاکنون نیز ۱۳ هزار ظرفیت به جز تهران در سایر استان‌ها ایجاد شده است. تاکنون چنین ظرفیتی برای معتادان در سراسر کشور وجود نداشته است، اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تامین منابع مشخص است، اما اقدام انقلابی و کار جهادی در خصوص معتادان متجاهر در سراسر کشور صورت گرفته است و در سال ۹۸ نیز این چرخه تکمیل شده و ضعف‌هایی که در برخی از استان‌ها وجود دارد، برطرف می‌شود.

تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کرج دارای بیشترین تعداد معتاد متجاهر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه بیشترین جمعیت معتادان متجاهر در کلانشهرها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کرج بیشترین آمار معتادان متجاهر را دارند و ما تلاش می‌کنیم که کار بیشتری برای جمع‌آوری آنها در این شهرها صورت بگیرد.

زاهدیان درباره بازگشت معتادان شهرستانی به شهرهای خود گفت: تا این افراد به طور کامل درمان نشوند، هیچ معتادی به شهر دیگری منتقل نمی‌شود، آنها در همین جا می‌مانند تا وضعیت‌شان مطلوب شده و پس از آن درباره آنها تصمیم گیری می‌شود.

ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر از اولویت‌های پلیس

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ظرفیت کافی برای معتادان متجاهر در مشهد وجود ندارد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و در مشهد کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر برطرف شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این زمینه در آنجا وجود ندارد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همچنین در پاسخ به این سوال که اقدامات این پلیس درباره تخریب بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر، چیست؟ گفت: یکی از اولویت‌های پلیس ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر است، چنانچه به این بخش توجه نداشته باشیم، قطعا قاچاقچیان با استفاده از منابع مالی که در اختیار دارند خود را بازسازی خواهند کرد و دوباره به چرخه مواد مخدر باز خواهند گشت.

برخی سرکرده‌های قاچاق مواد مخدر اصلا با مواد مخدر سر و کار ندارند

سردار زاهدیان ادامه داد: اگر قاچاقچیان بنیان‌های مالی‌شان را در اختیار داشته باشند، گاهی اوقات از داخل زندان نیز می‌توانند فعالیت‌های خود را هدایت کنند، از همین‌رو ما از ابتدای تشکیل پرونده برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر یک پرونده اقتصادی نیز برای قاچاقچیان تشکیل می‌دهیم و اموال و بنیان‌های مالی آنها را تحت رصد و کنترل قرار می‌دهیم و در زمانی که یک فرد دستگیر می‌شود، اموال او نیز مصادره می‌شود.

وی در توضیح یکی از این موارد گفت: در عملیاتی در خراسان جنوبی مقادیر زیادی مرفین کشف و ضبط شد و قاچاقچیان این باند که ۷ نفر بودند، شناسایی شدند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال آنها که شامل ملک، چندین دستگاه خودرو و حساب بانکی بود را توقیف کرده و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر و مراجع قضایی قرار دادیم. برخی از سرکرده‌های قاچاق مواد مخدر اصلا با مواد مخدر سر و کار ندارند و شبکه جابجایی برای آنها مواد مخدر را منتقل می‌کنند و ما این افراد را هم شناسایی و دستگیر کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان