فیسبوک سال قبل ۲۰ میلیون دلار برای امنیت زاکربرگ خرج کرد

به نظر می‌رسد تامین امنیت زاکربرگ هزینه بسیاری بالایی می‌طلبد چرا که در گزارش فیسبوک که دیروز برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرستاده شده، این رقم ۲۰ میلیون دلار عنوان شده است.

فیسبوک سال قبل 20 میلیون دلار برای امنیت زاکربرگ خرج کرد

به نظر می‌رسد تامین امنیت زاکربرگ هزینه بسیاری بالایی می‌طلبد چرا که در گزارش فیسبوک که دیروز برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرستاده شده، این رقم 20 میلیون دلار عنوان شده است.

همانطور که می‌دانید بنیانگذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیسبوک همانند بسیاری از همتایانش در صنعت تکنولوژی (نظیر جک دورسی، لری پیج و استیو جابز) حقوق سمبلیکی دریافت می‌کند و سالانه تنها یک دلار به حسابش ریخته می‌شود.

البته در این گزارش نوشته شده که فیسبوک سال گذشته 22.6 میلیون دلار برای مارک زاکربرگ خرج کرده که تقریباً تمامی آن برای تامین امنیت وی بوده است. جالب اینجاست که سال قبل، فیسبوک مجبور بوده 10 میلیون دلار برای امنیت مدیرعاملش هزینه کند و این رقم طی یک سال دو برابر شده است.

در آن زمان نیز صرف 10 میلیون دلار برای تامین امنیت زاکربرگ، هزینه‌ی گزافی محسوب می‌شده چرا که برای مثال  «جف بزوس» مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین فرد تاریخ، تنها 1.6 میلیون دلار برای امنیت خود هزینه کرده.شرکت‌های دیگر نیز مبالغ بسیار کمتری برای حفظ امنیت مدیرعاملیشان هزینه کرده‌اند.

گزارش فیسبوک نشان می‌دهد که 2.6 میلیون دلار هزینه پرواز با جت خصوصی زاکربرگ شده است. در حالی که این مبلغ در سال میلادی گذشته نیز تنها 1.5 میلیون دلار بوده و طی یک سال، این رقم نیز بیش از یک میلیون دلار افزایش یافته. البته این 2.6 میلیون دلار هزینه‌های تیم محافظین، تدارک، نصب و نگهداری سیستم‌های مختلف امنیتی را نیز شامل می‌شود.

گفتنی است 2.9 میلیون دلار نیز برای تامین امنیت شریل سندبرگ مدیر عملیاتی این کمپانی هزینه شده. بد نیست بدانید شریل سندبرگ یک معاون معمولی به حساب نمی‌آید چرا که تا به حال دو کتاب نوشته و همواره سمینار‌ هایی در باره مسائل مختلف نظیر نقش زنان در کسب‌و‌کار را برگزار می‌کند. این رقم نسبت به سال گذشته تنها 300 هزار دلار افزایش یافته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان