معاون وزیر ارتباطات خبر داده کهبا اصلاح قیمت برخی سرویس های تجاری شرکت مخابرات، مشکل کاهش درآمد این شرکت تاحدودی مرتفع شده و قرار نیست تعرفه مکالمات تلفنی مشترکان خانگی در سال 98 تغییری پیدا کند.
«حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره پیشنهاد شرکت مخابرات ایران به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر افزایش تعرفههای تلفنی اظهار کرد که این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفته است. او به خبرگزاری مهر چنین گفته است:
«شرکت مخابرات ایران این درخواست را به رگولاتوری ارائه کرد اما رگولاتوری راهکارهای دیگری را برای جایگزینی این پیشنهاد در نظر گرفت تا کاربران با افزایش هزینه مواجه نشوند.»
رئیس رگولاتوری به نیمه دوم سال 97 اشاره میکند که شرکت مخابرات ایران برای اولین بار درخواست افزایش قیمت مکالمات تلفنی را مطرح کرد؛ پیشنهادی که به خاطر افزایش هزینههای جاری و حذف آبونمان از روی قبوض تلفن صورت گرفت. جوشقانی اما تاکید دارد که بعد از بررسیهای رگولاتوری مقرر شد تا تعرفه سرویسهای تجاری مخابرات اصلاح شود: «بدین ترتیب قیمت سرویسهای B2B و E1 مخابرات برای حدود 30 هزار مشترک سازمانی این شرکت اصلاح شد. این اصلاح تعرفه، ضرر و زیان حدود 50 تا 60 درصد هزینههای مخابرات را جبران کرد.»
جوشقانی تعرفه سرویسهای مشترکان سازمان مخابرات را مطابق مصوبه 26 کمیسوین تنظیم مقررات ارتباطات میداند و تاکید دارد که این تعرفه در ده سال اخیر تغییری نداشته است. به گفته او حالا با اصلاح تعرفهها اپراتورهای FCP نیز میتوانند سرویس پهنای باند اختصاصی خود را بر مبنای این اصلاح مصوبه، ارائه دهند:
«موضوع ابطال مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص تعرفههای مخابراتی و حذف آبونمان از سوی دیوان عدالت، حدود 700 میلیارد تومان از درآمد مخابرات را کاهش میدهد که با اصلاح تعرفه مشترکان سرویسهای سازمانی مخابرات، حدود یک سوم این کاهش درآمد، جبران شده است.»
وی در مورد عدم اجرای حکم دیوان عدالت توسط شرکت مخابرات ایران نیز خاطرنشان کرد: «مخابرات در حال تغییر سیستمهای صورتحسابگیری خود از نظر فنی است تا این حکم را اجرایی کند. البته در کنار آن، نامه اعتراضی نیز به دیوان عدالت زدهایم که قرار است این حکم مجدداً بررسی شود.»