رونمایی از کتاب‌هایی درباره فقه و حکمت

کتاب‌های «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» تألیف محمدمهدی خواجه‌پور و احمد توکلی و «حکمت در آثار ابن مقفع» تألیف مجتبی محمدی مزرعه‌شاهی در دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب‌هایی درباره فقه و حکمت

به گزارش ایسنا، محمدمهدی خواجه‌پور، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد، در این مراسم رونمایی که با حضور جمعی از استادان و دانشجویان برگزار شد، بر اهمیت تألیف و چاپ کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» در موضوع خانواده تاکید کرد.

او گفت: این کتاب به دو اصل مهم استوار است؛ اول بحث خانواده به معنای عام و دوم رویکرد آن به جامعیت قرآن کریم و بیانگر این مهم است که هر آن‌چه در زندگی انسان‌ها نیاز است در قران بدان اشاره شده است.

وی ویژگی دیگر این کتاب را کمتر پرداختن به روایات ذکر کرد و افزود: این ویژگی نیز نشان می‌دهد که هر آن‌چه را  برای اصل زندگی در خانواده‌ها لازم و ضروری است می‌توان در قران کریم یافت.

خواجه‌پور در بخشی از سخنانش نیز متذکر شد: موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویان باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابلیت چاپ داشته باشد و بتوان از آن‌ها در مسیر تحکیم اسلام، دین و خانواده استفاده کرد.

کتاب «حکمت در آثار ابن مقفع» دومین کتابی بود که در این مراسم رونمایی شد. در این کتاب جملات حکمت‌آمیز عبدالله بن مقفع یکی از نویسندگان و مترجمان اواخر دوره اموی و اوایل دوره عباسی آورده شده است.

این کتاب دارای پنج فصل است که فصل اول در مورد اوضاع سیاسی، اجتماعی، ادبی و اقتصادی دوران زندگی ابن مقفع است. فصل دوم به زندگی، اندیشه‌ها و احوال ابن مقفع پرداخته و مقام و جایگاه این نویسنده را تبیین کرده است.

فصل سوم این کتاب به آثار تألیف و ترجمه‌شده ابن مقفع پرداخته، در فصل چهارم، معنای حکمت توضیح داده شده و در فصل آخر که اصلی‌ترین فصل کتاب است نیز بررسی، تبیین، ترجمه و تحلیل حکمت‌های عبدالله بن مقفع آورده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان