مزایای ترکیبات فلفل چیلی در درمان سرطان ریه

طبق تحقیقات جدید، کپسایسین، ترکیب تند در فلفل‌های چیلی، می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی رشد سرطان ریه را متوقف کند.

مزایای ترکیبات فلفل چیلی در درمان سرطان ریه

همانطور که در مطالب پیشین نیز خواص عالی فلفل قرمز و ترکیب معجزه آسای آن، یعنی “کپسایسین”، زیاد مورد بحث قرار گرفت، در این مطلب نیز با یکی دیگر از خاصیت‌های فلفل قرمز و جزء اصلی آن یعنی کپسایسین بیشتر آشنا می‌شویم.

طبق تحقیقات جدید، کپسایسین، ترکیب تند در فلفل‌های چیلی، می‌تواند به طور موفقیت‌آمیزی رشد سرطان ریه را متوقف کند.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان ریه در ایالات متحده آمریکا “تا کنون نسبت به سرطان‌های دیگر، بیشترین مرگ و میر را هم در میان مردان و هم در میان زنان به خود اختصاص داده است.”

این انجمن همچنین برآورد می‌کند که 228،150 نفر دچار سرطان ریه می‌باشند و 142،670 نفر در سال 2019 ، از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیشترین مرگ و میر ناشی از سرطان ریه به دلیل متاستازی شدن سرطان (گسترش سلول‌های سرطانی به مناطق دور بدن) است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ترکیبی غذایی وجود دارد که می‌تواند این روند متاستازی و گسترش سرطان به مناطق دیگر بدن را متوقف کند. کپسایسین، ترکیب شیمیایی فلفل‌های چیلی که طعم تند را به فلفل می‌دهد، متاستازی سرطان ریه در جوندگان و نمونه سلول‌های دریافت شده از انسان را متوقف می‌کند.

چگونه کپسایسین در برابر سرطان مقابله می‌کند

محققان کپسایسین را در نمونه‌ سلول‌های سرطانی انسان آزمایش کردند و دریافتند که کپسایسین مرحله اول متاستازی که “تهاجم” نامیده می‌شود را متوقف می‌کند.

فریدمن، نویسنده ارشد و همکارانش، در غذای موش‌های مبتلا به سرطان ریه، کپسایسین را اضافه کردند و دریافتند که تعداد سلول‌های سرطانی متاستازی بسیار کمتری در ریه‌‌های آنها نسبت به موش‌هایی که کپسایسین نخورده بودند،دیده می‌شد.

آزمایشات سلولی دیگر نشان داد که کپسایسین با متوقف کردن فعالیت پروتئینSrc ، از متاستازی در سرطان ریه جلوگیری می‌کند. src پروتئینی است که نقش کلیدی در تنظیم تکثیر، بقا و تحرک سلول‌ها دارد. فریدمن و همکارانش نتیجه می‌گیرند:

“کپسایسین به طور مستقیم با Src ارتباط برقرار می‌کند و به منظور سرکوب کردن متاستازی سرطان ریه، فعالیت Src را مهار می‌کند. نتایج مطالعات ما می‌تواند در پیشرفت درمان‌های آنتی متاستازی جدید برای انسان‌ها بسار کمک کنده باشد. “

فریدمن گفت: “ما امیدواریم که یک روز کپسایسین بتواند در ترکیب با سایر مواد شیمیایی برای درمان انواع سرطان‌های ریه استفاده شود. با این حال، استفاده از کپسایسین نیاز به فائق آمدن بر عوارض جانبی ناخوشایند آن شامل ناراحتی دستگاه گوارش، گرفتگی معده و احساس سوزش است.”

سرطان ریه و سرطان‌های دیگر معمولا به مکان‌های ثانویه مانند مغز، کبد یا استخوان گسترش می‌یابند و باعث می‌شود که درمان آنها کمی دشوار باشد.

“مطالعه ما نشان می‌دهد که کپسایسین، ترکیبی طبیعی از فلفل قرمز، می‌تواند درمان جدیدی برای مبارزه با متاستازی در بیماران مبتلا به سرطان ریه باشد.”

این اولین مطالعه‌ای نیست که مزایای بالقوه سلامتی کپسایسین را به همراه دارد. تحقیقات قبلی نیز نشان دادند که این ترکیب می‌تواند مانع رشد سلول‌های سرطان سینه سه گانه منفی ( منفی بودن سلول‌های سرطانی سینه برای گیرنده‌ی استروژن، گیرنده‌ی پروژسترون و HER2 ) شود و مطالعات دیگر نشان داد که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

در نهایت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده است که این ترکیب می‌تواند طول عمر ما را افزایش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان