رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان به میزان خبرداد

مصالحه بیش از ۶ هزار فقره پرونده در یک سال گذشته

رئیس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان از افزایش ۳۳ درصدی پرونده‌ها با صلح و سازش خبرداد گفت: مجموع پرونده‌های قابل صلح در سال ۹۷، ۱۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده بوده که از این میزان ۶ هزار و ۳۷۳ فقره پرونده مصالحه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد پرونده‌ها به سازش رسیده است.

حجت الاسلام حمید رضا بندانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان در سال 97، 33 هزار و 514 فقره پرونده بوده است که از این مجموع 27 هزار و 115 فقره پرونده حقوقی و 4 هزار و 399 فقره پرونده کیفری بوده است.

وی افزود: از کل مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف در سال 97، 33 هزار و 428 فقره پرونده مختومه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20.7 درصد افزایش داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: مجموع پرونده‌های قابل صلح در سال 97 نیز 19 هزار و 148 فقره پرونده بوده که از این میزان 6 هزار و 373 فقره پرونده مصالحه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 33.3 درصد پرونده‌ها به سازش رسیده است.

بندانی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف بیان کرد: فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف صلح و سازش در میان مردم است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان