حمله سایبری به سایت‌های دولتی اکوادور در پی دستگیری آسانژ

سایت نهاد‌های عمومی اکوادور از ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) تا به امروز بیش از ۴۰ میلیون بار مورد حمله سایبری قرار گرفته‎اند.

بیش از 40 میلیون حمله سایبری به سایت‌های دولتی اکوادور در پی دستگیری آسانژبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، گزارش‌ها از بیش از 40 میلیون حمله سایبری به سایت نهاد‌های عمومی اکوادور در پی لغو پناهندگی موسس «ویکی لیکس» حکایت دارند.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر ارتباطات اکوادور می‎گوید که نهاد‌های عمومی این کشور در پی لغو پناهندگی «جولیان آسانژ» از سوی اکوادور، مورد حمله سایبری قرار گرفته‎اند.

هکر‌ها در پی دستگیری آسانژ توسط پلیس انگلیس، سایت نهاد ریاست جمهوری، وزارت خارجه، وزارت کشور، بانک مرکزی و آژانس مالیاتی اکوادور را هدف قرار داده و اقدام به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران کردند. هیچ سرقت اطلاعاتی تاکنون گزارش نشده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، هویت هکر‌ها هنوز مشخص نشده، اما آی‌پی آدرس هکر‌ها و سرور‌هایی که حملات از طریق آن‌ها انجام شده، مربوط به آمریکا، برزیل، رومانی، فرانسه، انگلیس و اکوادور بوده است.

آسانژ که اقدام به انتشار اسناد محرمانه‌ای درخصوص سوءاستفاده از قدرت و جنایت جنگی توسط تروریست‌های ارتش آمریکا در افغانستان و عراق و همچنین زندان گوانتانامو در سایت ویکی لیکس کرده و تحت تعقیب بود، از سال 2012 و به دلیل عدم استرداد به سوئد در پی اتهام به تجاوز جنسی در سفارت اکوادور اقامت داشت. وی در 11 آوریل (22 فروردین) در پی لغو پناهندگی‎اش از سوی دولت اکوادور توسط پلیس انگلیس دستگیر شد. آسانژ اکنون با احتمال استرداد به آمریکا به اتهام توطئه و 5 سال حبس مواجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر