پیشگیری از افسردگی با راهکارهای ساده

پایگاه خبری فردا: اگر از بسیاری از ما پرسیده شودکه افسردگی چیست؟ نمی توانیم تعریفی جامع و علمی برای آن ارائه دهیم اما هریک از ما نشانه ها و علائمی را در خود احساس می کنیم که تنها  واژه ی مناسب برای توصیف آن افسردگی است.

افسردگی نوعی اختلال است که به موجب آن شخص احساس بی حوصلگی،بی میلی،ناراحتی،

اضطراب،پوچی،در ماندگی و بی ارزشی در زندگی خود دارد و بعد از مدتی روند عادی زندگی فرد را با مشکل مواجه کرده  و او را از انجام امور روزمره باز می دارد.

اما راهکارهای مقابله با افسردگی چیست ؟

خواب کافی

رابطه ی بین کم خوابی و افسردگی یک رابطه ی کاملا مستقیم است یعنی هردو به یک میزان بر روی هم تاثیر می گذارند.میانگین خواب متوسط برای هر فرد که بدن به آن نیاز دارد 7 تا 8 ساعت است که باید تامین شود.

ورزش

تاثیر  ورزش  بر سلامتی و تندرستی  بر همگان آشکار و مشخص است. ورزش با افزایش شادی،کاهش استرس،افزایش آرامش و افزایش انرژی یک راهکار بسیار مهم برای مقابله با افسردگی است.

توجه به علاقه مندی ها

تمامی ما در زندگی خود به فعالیت هایی علاقه داریم که ممکن است به دلیل بی توجهی به آن ها فراموششان کرده باشیم یا هرگز به فکر رفتن به سمت آن ها نباشیم.انجام فعالیت های مورد علاقه باعث شادی و انگیزه در فرد می شود و ذهن  را به خود مشغول می کند و مانع از افکار منفی و نا امیدی می شود.

 علاوه بر این موارد همنشینی با افراد مثبت اندیش،برنامه ریزی در زندگی،تغییر نگاه به زندگی،شوخ طبعی و خندیدن از دیگر راهکار هایی است که می تواند به شما برای غلبه بر افسردگی کمک کند.

ممکن است بسیاری از افراد نسبت به این اختلال بی توجه بوده و آن را جدی نگیرند که این باعث تشدید افسردگی و درمان دشوار و طولانی مدت آن می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان