قسمت اول- مکمل‌های افزایش قدرت مغز؛ آیا مکمل‌های تقویت حافظه واقعا موثرند؟

مکمل‌های تقویت حافظه چه کار می‌کنند؟ آیا می‌دانید از لحظه‌ای که شروع به نوشیدن یک فنجان قهوه می‌کنید و کافئین وارد بدن‌تان می‌شود چرا ذهن‌تان بیدار می‌شود و احساس انرژی برای انجام کارهای روزمره‌تان می‌کنید؟  وقتی کافئین مصرف می‌کنیم توانایی ما برای ذخیره اطلاعات افزایش می‌یابد و در نتیجه کاراییمان بیشتر می‌شود

مکمل‌های تقویت حافظه چه کار می‌کنند؟ آیا می‌دانید از لحظه‌ای که شروع به نوشیدن یک فنجان قهوه می‌کنید و کافئین وارد بدن‌تان می‌شود چرا ذهن‌تان بیدار می‌شود و احساس انرژی برای انجام کارهای روزمره‌تان می‌کنید؟  وقتی کافئین مصرف می‌کنیم توانایی ما برای ذخیره اطلاعات افزایش می‌یابد و در نتیجه کاراییمان بیشتر می‌شود. حتی کسانی که قهوه مصرف نمی‌کنند به خوبی از اثرات آن آگاه هستند.

در این مقاله می‌خواهیم درباره مکمل‌های تقویت حافظه و این که چطور این مکمل‌ها روی عملکرد مغز تاثیر می‌گذارند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کافئین در مقابل مکمل‌های تقویت حافظه

قسمت اول- مکمل‌های افزایش قدرت مغز؛ آیا مکمل‌های تقویت حافظه واقعا موثرند؟

سوالی که در این جا پیش می‌آید، این است که چه چیزی باعث می‌شود که کافئین نقش مهمی در حافظه داشته باشد؟ خب، قهوه در واقع یک نوتروپیک است. اگر قبلا این اصطلاح را نشنیده‌اید، نوتروپیک ماده‌ای است که باعث تقویت اثر مغز می‌شود و توانایی‌های شناختی مانند زمان واکنش، تمرکز و حافظه را افزایش می‌دهد.

زندگی پر مشغله ما که مسئولیت‌های حرفه‌ای زیادی از ما تقاضا دارد، ابهامات مغزی می‌توانند مانع از حرکت در انجام کارهای روزمره و حرکت در جنبه‌های مثبت زندگی شود. برای علاقمندان به بهره‌وری و مدیریت زندگی، نوتروپیک قطعا موج جدیدی از مکمل‌ها است که مزایای زیادی برای مغز دارد. 

نوتروپیک امروزه به عنوان موادی شناخته شده که دارای خواص زیر است:

  • تقویت عملکرد شناختی (تمرکز، حافظه، یادگیری)
  • واکنش‌های بهبود یافته در تفکر و شناخت زمانی که تحت استرس است
  • از کاهش سلول‌های مغزی محافظت می‌کند
  • حفاظت شیمیایی از مغز در برابر آسیب مغزی
  • ارتباطات عصبی کارآمدتر
  • تحقیق مدیریت شده
  • حداقل یا بدون عوارض جانبی

اگر چه هر نوتروپیک در بازار پیدا می‌شود، اما هر چه این ماده خالص‌تر و باکیفیت‎تر باشد، ویژگی‌های بالا را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

تقویت مغز به کمک مواد غذایی

مکانیسم مکمل‌های نوتروپیک و تاثیرگذاری روی عملکرد مغز بسته به نوع و غلظت مکمل متفاوت است. به طور کلی روش‌های زیر روش‌های اصلی کار با نوتروپیک است:

گردش خون - گردش خون مغزی بر نحوه عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد. این مکمل‌ها به جذب اکسیژن خون کمک کرده و از عروق شما پشتیبانی می‌کنند تا مواد مغذی را به مغز ما منتقل کنند.
امواج مغزی - نوتروپیک می‌تواند فرکانس موج مغز و حالت شناختی را تغییر دهد. بسته به نوع مکمل، این اثر می‌تواند آرامش عمیق یا تمرکز بالا ایجاد کند.
در دسترس بودن انرژی - مغز پر انرژی‌ترین بخش بدن است و از 20 درصد از انرژی بدن استفاده می‌کند. مرکز تولید انرژی سلول (میتوکندری) تحت تأثیر قرار می گیرد و انرژی بیشتری متابولیزه شده و در دسترس مغز قرار می‌گیرد. 
تعمیر و محافظت - اثر آنتی اکسیدانی در مغز، باعث تقویت بیشتر مغز می‌شود تا از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. همچنین با مصرف نوتروپیک، تعمیر و نگهداری سلول افزایش می‌یابد و به بدن اجازه می‌دهد دوباره احیا شود.
مواد شیمیایی مغز - تعادل مواد شیمیایی در تغییر مغز ما با استفاده از nootropic، باعث افزایش ارتباطات و توانایی های شناختی، مانند حافظه و پاسخگویی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان