لحظاتى قبل تولید انبوه دو خودروى دناپلاس ایران خودرو و پژو ٢٠٠٨ شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهور در سایت مرکزى گروه صنعتى ایران خودرو آغاز شد.محصول دناپلاس، مدل ارتقا یافته ى دنا است که از نظر کیفى، تجهیزات و ظاهر تغییراتى داشته است. این خودرو به عنوان اولین خودروى تولید داخل با چهار ایربگ در سطح مناسبى از استانداردهاى ایمنى قرار دارد.طراحى این خودرو از سال ٩٤ و توسط طراحان ایران خودرو شروع شد و فقط در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط تولید از شرکت هاى بین المللى کمک گرفته شده است.
دنا پلاس نخستین خودروى ساخت داخل است که امکاناتى همچون سانروف، ایربگ جانبى، دوربین دید عقب و سیستم چند رسانه اى جدید برای آن در نظر گرفته شده. شکلى کلى چراغ ها و ابعاد آنها بدون تغییر باقى مانده است، اما گرافیک داخل آنها تغییر کرده و باعث بهبود ظاهر خودرو شده است. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده می شود که کم تر از چراغ های جلو است. طراحی خطوط روی درهای جانبی دنا پلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت گرفته در دنا است.دنا و دنا پلاس مجهز به موتور 1646 سی سی چهار سیلندر است که با مصرف سوخت 7.7 لیتری به ازای هر صد کیلومتر کارکرد ترکیبی، میتواند در دور موتور 6000 حداکثر نیروی 115 اسب بخار و همچنین در 4500 دور بر دقیقه هم بیشینه گشتاور 155 نیوتن متر را تولید کند.استایل خودرو به صورت کامل توسط متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل 85 قطعه جدید بدنه توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه 159 مکانیزم قطعات تزئینات داخلی و خارجی توسط متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری و مشارکت تامین کنندگان انجام شده است.
در زمینه صنعتی سازی پروژه، جیگ و قالب سازی، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت های مختلفی با همکاری متخصصان ایران خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.
در ابعاد و اندازه هم تمامی مدلهای دنا با طول 4559 میلی متری، عرض 1720 میلی متری، ارتفاع 1460 میلی متری و فاصله بین دو محور 2671 میلی متری ساخته شدهاند که از این ابعاد و اندازه وزن خالص 1258 کیلوگرمی و حجم صندوق بار 500 لیتری بدست آمده است.
بنابر اعلام ایران خودرو دنا پلاس با قیمت 4631900 تومان به فروش خواهد رسید.
همچنین اعلام شد که ١٦ خودروى نخست تولیدى براى تجلیل از شهداى پلاسکو، به خانواده ى آنها اهدا خواهد شد.
پژو ٢٠٠٨ نیز به عنوان اولین محصول "ایکاپ" در دور تازه همکارى هاى ایران خودرو و پژو به مرحله ى تولید رسید. این قرارداد اولین قرارداد پسابرجامى ایران با کشورهاى غربى است، که منجر به تولید محصولات به روز اروپایى در ایران شد. در این قرارداد طی 5 سال تا 400 میلیون یورو (451 میلیون دلار) سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات جدید جدید، تحقیق و توسعه انجام خواهد گرفت. تولید مشترک سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 در این قرارداد تعریف شده که قرار است در شرکت مشترک"ایکاپ" با سهم پنجاه درصدی هر یک از طرفین با اولویت صادرات 30 درصد از محصولات انجام شود.پژو ٢٠٠٨ داراى یک پیشرانه ٤ سیلندر به حجم ١/٦ لیتر با تنفس طبیعى مى باشد. موتورهاى استفاده شده در ایران از نمونه هاى اروپایى قوى تر هستند و مى توانند ١٢٠ اسب بخار قدرت (ایران خودرو قدرت موتور این خودرو را ١٦٣ اسب بخار اعلام کرده است.) تولید کنند. نیروى خروجى توسط یه جعبه دنده ٤ سرعته به چرخ هاى جلو انتقال داده مى شود. شتاب صفر تاصد این خودرو ١١/٥ ثانیه مى باشد و حداکثر سرعت آن نیز ١٩٠ کیلومتر بر ساعت است.این خودرو ظاهرى بسیار زیبا و مدرن دارد. در درون کابین با فضاى مناسبى روبرو خواهید شد. سقف این خودرو فلزى است و داراى سانروف نمى باشد، روکش صندلى ها نیز پارچه اى مى باشد.
از جمله دیگر امکانات این خودرو می توان به 4 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) سیستم ضد بلوکه ترمز ABSسیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری DSC و سیستم کنترل کشش TCS اشاره کرد.همچنین این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا است.ابعاد آن طول /عرض/ ارتفاع:4159/1740/1556 میلیمتر و فاصله بین دو محور جلو و عقب:2538 میلیمتر است.
قیمت پژو 2008 بین 90 تا 100 میلیون تومان اعلام شده است.مدیر عامل ایران خودرو، مهندس یکه زارع اعلام کرد که پیش فروش دناپلاس از فردا و خودرو ٢٠٠٨ به زودى آغاز خواهد شد.
مهندس یکه زارع در ادامه اظهار داشت: به زودی قراردادی 1000 میلیارد تومانی با 5 شرکت بزرگ صنعتی بین المللی منعقد خواهد شد که این قرارداد شامل طراحی و تولید 2 پلتفرم برای تولید 23 محصول جدید و همچنین دو خودروی برقی و هیبریدی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود .
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد تمام قطعه سازان در طراحی حضور خواهند داشت و این خودروها با 70 درصد ساخت داخل و پیش بینی صادرات 50 درصدی تولید خواهند شد.