با گواردیولا از آفساید حرف نزنید

با VAR، بدون VAR: سرنوشت سیتی حذف است

حذف سیتی از چمپیونزلیگ با آفساید اعلام شدن گل دقیقه ۹۳ رحیم استرلینگ در بازی دیشب با تاتنهام، خاطره حذف سیتی از لیگ قهرمانان پارسال در مقابل لیورپول را برای هواداران این تیم زنده کرده.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان پپ گواردیولا دیشب در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در مصاف با تاتنهام در دقیقه 93 بازی توسط رحیم استرلینگ توپ را وارد دروازه تاتنهام کردند تا برای چند لحظه خود را در نیمه‌نهایی رقابتها ببینند. اما داور با بررسی صحنه توسط VAR گل را آفساید اعلام کرد تا سیتی حذفی تلخ از چمپیونزلیگ را تجربه کند.

 

اما این حذف خاطرات حذف تلخ سیتی از لیگ قهرمانان سال گذشته را برای هواداران این تیم زنده کرده است. حذفی که دقیقاً در همین مرحله، در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتها در مقابل لیورپول اتفاق افتاد و اتفاقاً یک آفساید در آن نقش بسیار مهمی داشت.

 

 

سیتی سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتها به مصاف یک تیم انگلیسی دیگر رفت: لیورپول. شاگردان گواردیولا که بازی رفت را 3-0 باخته بودند در بازی برگشت عزم‌شان را جزم کرده بودند تا با یک کامبک رویایی از شاگردان کلوپ عبور کرده و به نیمه‌نهایی برسند.

 

 

سیتی در نیمه اول یک گل زد و 1-0 از حریف پیش بود که نوبت به لحظه سرنوشت‌ساز پپ و شاگردانش رسید. لروی سانه، ستاره آلمانی سیتی گلی وارد دروازه لیورپول کرد که امید گواردیولا و یارانش برای محقق کردن کامبک رویایی مورد نظرشان را بسیار پررنگ کرد. اگر نتیجه 2-0 می‌ماند سیتی روحیه‌ پیدا کرده در نیمه دوم شانس به مراتب بیشتری برای بازگرداندن بازی و عبور از لیورپول داشت.

 

 

ولی داور در سوت خود دمید و گل سانه را آفساید اعلام کرد و اعتراض‌های شدید گواردیولا و بازیکنانش هم هیچ تاثیری نداشت تا بازی با همان نتیجه 1-0 ادامه پیدا کند. این در حالی بود که بعد از بازی کارشناسان داوری به تاکید اعلام کردند که گل سانه صحیح بوده و مردود اعلام شدنش به دلیل آفساید یک اشتباه داوری بوده است.

 

 

به احتمال قریب به یقین اگر آن روز تکنولوژی VAR در لیگ قهرمانان حضور داشت گل صحیح سانه پذیرفته می‌شد و لیگ قهرمانان سرنوشت متفاوتی پیدا می‌کرد. ولی سایه شوم آفساید و نبود VAR باعث شد سیتی نیمه اول را به همان یک گل به رختکن برود و در نیمه دوم با دریافت دو گل از لیورپول بازی را 2-1 واگذار کرده و از لیگ قهرمانان خداحافظی کند.

 

 

حالا که دیشب بار دیگر آفساید، این بار با حضور VAR، مانع از رسیدن پپ گواردیولا و شاگردانش به نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ شده هواداران سیتی به این فکر می‌کنند که گویا تقدیرشان در اروپا حذف شدن توسط آفساید است و با VAR یا بدون VAR امیدشان برای رسیدن به نیمه‌نهایی باید با سوت داور و پرچم کمک‌داور ناامید شود.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان