چرا نمی توانیم اشتهایمان را کنترل کنیم؟

در ادامه چند توصیه از متخصصان تغذیه برای جبران پیامد‌های پرخوری آورده شده است. مواقعی که الگوی تغذیه سالم را نادیده گرفته و پرخوری می‌کنید پس از آن بهتر است به جای استراحت روی کاناپه یا چرت زدن، تحرک داشته و برای جبران آن اقدام کنید.

چرا نمی توانیم اشتهایمان را کنترل کنیم؟

 مواقعی که الگوی تغذیه سالم را نادیده گرفته و پرخوری می‌کنید پس از آن بهتر است به جای استراحت روی کاناپه یا چرت زدن، تحرک داشته و برای جبران آن اقدام کنید.

ورزش کردن پس از پرخوری می‌تواند به هضم بهتر غذا، بهبود گردش خون و افزایش سطح انرژی در بدنتان کمک کند. هرچند تحرک شدید پس از خوردن غذا توصیه نمی‌شود.

در ادامه چند توصیه از متخصصان تغذیه برای جبران پیامد‌های پرخوری به نقل از سایت "شیپ" آورده شده است:

کمی حرکات یوگا انجام دهید

اگر پرخوری کرده باشید، انجام ورزش‌های شدید با شکم پر می‌تواند بیش از حد تهاجمی باشد، اما یوگا می‌تواند درون بدن شما را به تکاپو باز داشته و آن را در کمتر از 15 دقیقه به حالت طبیعی بازگرداند.

به گفته یک مربی یوگا دو نوع از حرکات یوگا می‌تواند به هضم بهتر و افزایش سطوح انرژی در بدنتان کمک کند. اولین حرکت، حرکت سوکهاسانا (چهار زانوی ساده) است. ابتدا پاهایتان را به صورت چهار زانو روی هم قرار دهید. دست‌های خود را روی زانو‌ها قرار دهید و شکم خود را به داخل فرو دهید و قفسه سینه را به بالا بکشید. شانه‌هایتان را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و چشم‌هایتان را برای یک تا دو دقیقه بسته نگاه دارید.

حرکت دوم یوگا که بعد از پرخوری می‌تواند مفید باشد، حرکت آنولوما ویلوما و تنفس متناوب با بینی است. در وضعیت سوکهاسانا (چهار زانوی ساده) بنشینید و دست چپ خود را روی زانوی چپ خود و دست راستتان را بالا رو به روی صورتتان نگه دارید. همان‌طور که کف دست راستتان باز است، انگشت میانه و اشاره خود را پایین بیاورید. در همین وضعیت با شست دست راستتان سوراخ راست بینی‌تان را ببندید و با سوراخ باز چپ بینی‌تان یک نفس عمیق بکشید. هنگامی که به طور کامل نفس خود را داخل بینی دادید، سوراخ چپ بینی خود را با انگشت حلقه و انگشت کوچک ببندید تا هر دو سوراخ بینی‌تان بسته بماند.

مدت کوتاهی در این حالت بمانید و سپس انگشت شست راست خود را از روی سوراخ راست بینی‌تان بردارید و نفستان را از سوراخ راست بینی خود خارج کنید. سوراخ راست بینی خود را باز نگه دارید و از این طریق نفس بکشید. هنگامی که به طور کامل نفس خود را داخل بینی دادید، دوباره با انگشت شست راست خود سوراخ راست بینی‌تان را ببندید و مکث کنید. چند لحظه بعد نفس خود را از سوراخ چپ بینی خارج کنید و از طریق همان سوراخ چپ بینی دوباره نفستان را داخل دهید. سپس سوراخ چپ بینی را ببندید و نفستان را از سوراخ راست بینی خود خارج کنید. این روند را به همین ترتیب ادامه دهید و دم و بازدم از طریق هر یک از سوراخ‌های بینی‌تان را یک دقیقه ادامه دهید و این عمل را برای دو یا سه بار تکرار کنید.

قدم بزنید

یکی از روش‌های آسان برای هضم بهتر غذا انجام برخی از ورزش‌ها با اثرات کم روی قلب پس از پرخوری است. یک متخصص ورزشی در این مورد می‌گوید انجام یک پیاده‌روی کم مسافت سریع یا پیاده‌روی کمی طولانی پس از پرخوری می‌تواند مفید باشد. هم‌چنین تحقیقات نشان داده ترکیب کردن پیاده‌وری‌های کوتاه و سریع با قدم زدن‌های تفریحی و آرام راهی موثر برای از دست دادن چربی‌های دور شکم است.

منبع: ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان