تاثیر فوق‌العاده ماسک سدر بر روی پوست

سدر ماده‌ای پر خاصیت و پر کاربرد است که یکی از فواید آن تاثیر معجزه آسای آن بر روی سلامت و زیبایی پوست است. در این قسمت به خواص بی‌نظیر سدر برای پوست و همچنین تهیه ماسک با سدر پرداخته‌ایم.

تاثیر فوق‌العاده ماسک سدر بر روی پوست

- پوست کشیده و سفت با سدر: سدر یکی از گیاهانی است که در طب سنتی به آن قابض می گویند. همین خاصیت سدر باعث فشردگی و تقویت اعضا می شود و در اصل اعضا را از سستی و شلی درمی آورد. 

 - ترمیم زخم و جای زخم: سدر، ماده‌ای موثر در تسریع ترمیم زخم و جای زخم برای بهبود جای زخم هم می توان از سدر استفاده کرد. البته اگر جای زخم اسکار گذاشته و عمیق باشد نمی توان چندان امید داشت که سدر کاری بکند اما اگر زخم سطحی باشد با چند بار استفاده از ماسک سدر می‌توانید زخم و جای زخم را بهبود بخشید و روند ترمیم آن را سرعت بخشید.

 - سدر و پاکسازی پوست: سدر به پاکسازی پوست کمک می کند. استفاده از سدر برای افرادی که پوستی چرب دارند، بسیار مناسب است. می‌توانید روی سدر به عنوان یک اسکراب حساب کنید. در واقع سدر با لایه‌برداری مناسب این پاکسازی را انجام می‌دهد.

 - پوستی نرم و شفاف با سدر: از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می شود. در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و میخواهید پوستی شفاف داشته باشید، استفاده ماسک با سدر پیشنهاد خوبی برای شماست.

 - درمان التهاب و جوش صورت با استفاده از سدر: سدر با طبع خنکی که دارد باعث کاهش التهابات پوستی شده و با پاکسازی پوست از میکروب‌ها از به وجود آمدن جوش پیشگیری کرده و در بهبود آن موثر است.

 تهیه ماسک صورت با سدر

ماسک ضد جوش,تهیه ماسک صورت,شفافیت پوست

ماسک سدر و ماست

یکی از ماسک های طبیعی که می‌توانید به عنوان لایه‌بردار استفاده کنید، ماسک گیاه سدر و ماست می‌باشد. همچنین یکی دیگر از موارد کاربرد این ماسک طبیعی، برای از بین بردن جوش‌ها، جای جوش، به خصوص جوش‌های دوران نوجوانی و جوانی است، در ضمن می توانید از سدر و ماست برای زمانی که پوست بدن، صورت یا حتی پوست سرتان دچار خارش شده، برای رفع خارش و التیام التهابات پوستی استفاده کنید.

 طرز تهیه: برای تهیه این ماسک باید مقداری سدر را با نوک قاشق چای خوری پیمانه کرده و ماست را به میزانی اضافه کنید که با مخلوط سدر به صورت خمیری در آید که روی پوست قرار بگیرد. دقت کنید این خمیر نباید بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد و آن را به صورت لایه‌ای نازک و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شروع به آبکشی آن با آب سرد کنید. این ماسک برای پوست چرب کاربرد بیشتری دارد.

 ماسک سدر و روغن بادام تلخ

از خواص زیبایی این گیاه این است که باعث نیکویی رنگ رخسار می‌شود. در صورتی که مشکل پوست شما کدری آن است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید، بهتر است سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید. از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و میتواند یکی دو ساعت روی پوست بماند.

 طرز تهیه: برای این کار سدر را بجوشانید، سپس اب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط نمایید، سپس ان را روی حرارت کم قرار داده، آهسته هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند. می‌توان این ماسک را با روغن زیتون تهیه کرده و در پایان روی روغن زیتون، کمی روغن بادام تلخ بریزید و بگذارید روی پوست باشد. این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند اثرش بیشتر است و برای پوست های خشک مفید است.

بیشتر بخوانید:

تهیه 3 ماسک فوق‌العاده با موز

ماسک هایی برای از بین بردن منافذ باز پوست

با ماسک های کلاژن ساز خانگی پوستی جوان و زیبا داشته باشید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان