انتخاب از ۸ تیم، بیشترین سهم برای سپاهان؛

تیم منتخب هفته بیست و ششم لیگ برتر

عملکرد موثر ۱۱ بازیکن از هشت تیم، آنها را جزو برترین‌های هفته از نگاه "ورزش سه" قرار داده است.

به گزارش "ورزش سه"، پنج تیمی که در هفته بیست و ششم لیگ برتر به برتری رسیدند، در تیم منتخب هفته دارای نماینده هستند که بیشترین سهم به سپاهان اختصاص دارد؛ سه بازیکن این تیم که تاثیر زیادی در پیروزی 5 بر 2 مقابل سایپا داشتند، در این بین دیده می‌شوند و پیکان هم بخاطر کار بزرگی که در تبریز با شکست تراکتورسازی انجام داد، دو بازیکن در جمع بهترین‌های هفته دارد؛ نساجی مازندران، ذوب‌آهن، استقلال تهران، پرسپولیس، صنعت نفت و سپیدرود رشت هم هر کدام یک سهم در تیم هفته دارند.

تیم منتخب هفته "ورزش سه" با سیستم 3-4-3 چیده شده که درون دروازه حامد لک، در خط دفاعی میلاد فخرالدینی، مهران موسوی و سعید آقایی، در خط میانی سعید واسعی، ولادیمیر کومان، آیاندا پاتوسی و مهدی ترابی و در خط حمله نیز جاناتان بالوتلی، مهرداد بایرامی و کی‌روش استنلی حضور دارند.

* دروازه‌بان


حامد لک (نساجی مازندران)


در هفته‌ای که پرسپولیس مساوی کرده و استقلال و سپاهان به برتری رسیده بودند، پدیده نیاز مبرمی به پیروزی داشت، اما شاگردان یحیی گل‌محمدی کار بسیار دشواری در قائم‌شهر داشتند چرا که نساجی در 11 دیدار اخیر خانگی‌اش هیچ شکستی متحمل نشده و از سوی دیگر این تیم طی سه هفته اخیر هیچ گلی دریافت نکرده بود؛ با این وجود بازیکنان پدیده و به ویژه مهاجمان زهردار این تیم تلاش زیادی برای رسیدن به گل داشتند، اما تمام حملات آنها به سد محکمی به نام حامد لک برخورد کرد؛ شاگردان یحیی بیشتر روی سانتر از جناحین در نیمه اول برنامه داشتند، اما شوت‌زنی اصلی‌ترین هدف این تیم برای زدن گل به نساجی بود که هیچ یک از ضربات آنها حاصلی نداشت و واکنش‌های لک آنها را در رسیدن به هدف خود ناکام گذاشت؛ دروازه‌بان باتجربه نساجی که در 19 دیدار اخیرش برای نساجی 9 کلین‌شیت داشت، طی سه هفته اخیر هم برابر سایپا، ماشین‌سازی و سپاهان هیچ گلی دریافت نکرد و این هفته هم نمایش درخشانی به ویژه روی شوت‌های امین قاسمی‌نژاد داشت و با سه واکنش عالی اجازه نداد دروازه تیمش باز شود تا به 3 امتیاز ارزشمند برسند.

* مدافعان

میلاد فخرالدینی (ذوب‌آهن)


همواره بازی‌های بزرگ نیاز به بازیکنان باتجربه دارد تا تیم‌ها بتوانند به خواسته خود برسند که علیرضا منصوریان برابر شاگردان برانکو از این مهم برخوردار بود؛ پرسپولیس که هفته قبل از تعلل رقبای خود استفاده کرده بود، این هفته هم سعی داشت در اصفهان ذوب‌آهن را شکست دهد و با نفوذ از کناره‌ها، به ویژه سمت چپ زمین به گل برسد، اما عملکردی که میلاد فخرالدینی به‌عنوان مدافع راست ذوبی‌ها برابر بازیکنان خوش تکنیک پرسپولیس ارائه داد، مانع از این شد تا سرخ پوشان حملات زیادی خلق کنند؛ فخرالدینی با ایستادگی برابر بازیکنان سرعتی پرسپولیس ازجمله مهدی ترابی، محمد نادری و بشار رسن مانع از سانترهای خطرناک آنها شد؛ از سوی دیگر او حضور به موقعی در حملات تیمش داشت و با ارسال‌های خود سه بار موقعیت جدی به وجود آورد که اگر کمی دقت هم‌تیم‌هایش بیشتر بود، آنها می‌توانستند به گل هم برسند.


مهران موسوی (پیکان)


مدافع میانی پیکان یکی از ستاره‌های این تیم در جریان پیروزی برابر تراکتورسازی در ورزشگاه یادگام امام تبریز بود؛ مهران موسوی که در قلب خط دفاعی این تیم بازی می‌کند، توانست 90 دقیقه برابر حملات پُردامنه شاگردان لیکنز دوام بیاورد؛ کنترل بازیکنانی همچون آنتونی استوکس، ساسان انصاری، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی اصلا راحت نیست، اما موسوی توانست با چاشنی تعصب و غیرت، بارها دروازه تیمش را نجات دهد؛ این مدافع پیکانی‌ها که یک کارت زرد هم از داور دریافت کرد، نقش کلیدی در باز نشدن دروازه شاگردان فرکی در بازی دیروز داشت تا تیمش با کسب این 3 امتیاز به وضعیتش در جدول سرو سامان بدهد.


سعید آقایی (سپاهان)


بعد از باخت به پرسپولیس، علی دایی مصمم بود تا این هفته برابر سپاهان امتیاز بگیرد و شرایط تیمش در 4 هفته پایانی لیگ برتر را بهترکند؛ سرمربی سایپا در این مسابقه و مثل دیدارهای اخیرشان بیشترین هدف را روی نفوذ از سمت راست زمین که علی دشتی در آنجا حضور داشت، گذاشته بود تا خلق موقعیت کنند ولی راه‌های حمله از آن جناح با حضور سعید آقایی بسته شده بود؛ بازی درخشان این بازیکن به‌عنوان مدافع چپ سپاهان کاری کرد تا شاگردان علی دایی در ایجاد موقعیت از مسیری که همیشه آنها را به گل می‌رساند، ناکام باشند و مجبور شوند با تاکتیک‌های دیگر(و یک پنالتی) 2 بار دروازه سپاهان را باز کنند؛ سعید آقایی مثل همیشه پرتلاش ظاهر شد و ازجمله برترین‌های تیمش بود که به غیر از کارهای دفاعی، به موقع در حملات اضافه می‌شد که شاخص‌ترین آن ارسالی بود که به محوطه جریمه سایپا فرستاد تا ولادیمیر کومان گل دوم سپاهان را به ثمر رساند و در ادامه مسابقه تیمش با روحیه بالاتری کار را ادامه دهد و به برد دست پیدا کنند.


* هافبک‌ها

سعید واسعی (پیکان)


پیکان برای عبور از سد تراکتورسازی آن هم در جهنم یادگار نیاز به بازیکنانی داشت که با آرامش و اعتماد به نفس خاص بتوانند نبض میانه میدان را در دست بگیرند. یکی از این نفرات سعید واسعی نام داشت که با آرامش خاص خود، توانایی‌هایش را به رخ کشید و در جنگ با هافبک‌های نامدار میزبان کم نیاورد. اوج هنرنمایی‌های این بازیکن آینده‌دار در نیمه دوم بود که بارها حرکات تکنیکی‌اش در میانه میدان زمینه‌ساز ضدحملات خطرناکی برای پیکانی‌ها شد و در نهایت هم شوت از راه دور این بازیکن با دفع ناقص اخباری و تیزهوشی آل‌کثیر به گل برتری و ارزشمند پیکانی‌ها تبدیل شد. مسلما با روندی که سعید واسعی در پیش گرفته، در آینده نه چندان دور اخبار زیادی از این بازیکن خوش تکنیک به گوش خواهد رسید.


ولادیمیر کومان (سپاهان)


عملکرد موثر در 20 بازی قبلی برای سپاهان موجب شده تا قلعه‌نویی در دیدارهای حساس از هافبک مجارستانی استفاده کند، کاری که او این هفته هم برابر سایپا انجام داد و این بازیکن نیز قابلیت‌های بالای فنی خود را به نمایش گذاشت؛ ولادیمیر کومان که با بازی‌های کم‌نقص خود در میانه زمین در ایجاد حملات و نظم دادن به بازی سپاهان موثر نشان داده بود، یکی از بهترین عملکردهای خود را مقابل شاگردان علی دایی داشت؛ او که همیشه با سانترهای خود خطرناک ظاهر می‌شد، برابر شاگردان دایی ایجاد موقعیت چندانی نداشت ولی گل مهمی که به ثمر رساند، سپاهان را با برد راهی رختکن کرد تا با روحیه مضاعفی در نیمه دوم حاضر شوند و در نهایت با نتیجه 5 بر 2 به برد برسند.


آیاندا پاتوسی (استقلال تهران)


در روزی که استقلال شادابی همیشگی را مقابل ماشین‌سازی نداشت، باز هم خلاقیت‌های ستاره آفریقایی در میانه میدان به داد این تیم رسید تا سه امتیاز حیاتی به حساب آبی‌ها واریز شود. دید بالا و هوش سرشار از بازی‌خوانی پاتوسی با فرار زیبای قائدی از تله آفساید ماشین‌سازی توام شد تا استقلال به گلی ارزشمند در خانه برسد و سد دفاعی مهمان را بشکند. آیاندا برخلاف هفته قبل که گل سه امتیازی زد، این دفعه پاس گل سه امتیازی ساخت تا به ستاره درخشان آسمان آبی پایتخت تبدیل شود. مسلما با این آمادگی و انگیزه‌ای که خرید آفریقایی از خود نشان داده است، طرفداران با دل بستن به هنرنمایی‌های پاتوسی امیدوارتر از همیشه در انتظار خلق معجزه‌ای بزرگ در روزهای پایانی فصل هستند.


مهدی ترابی (پرسپولیس)


در هفته‌ای که مهم‌ترین هدف پرسپولیس رسیدن به برد مقابل ذوب‌آهن و بیشتر کردن فاصله امتیازی با سایر مدعیان بود، مهدی ترابی ازجمله امیدهای اصلی سرخ‌ها برای رسیدن به گل حساب می‌شد؛ وینگر تند و تیز و تکنیکی پرسپولیس که با گلزنی و پاس گل اخیرش برابر سایپا به ترکیب برانکو بازگشته بود، مثل همیشه برابر ذوبی‌ها نیز پُرتلاش ظاهر شد و سعی در نفوذ از بین مدافعان و حرکت از سمت چپ زمین را داشت تا ایجاد موقعیت کند؛ با وجود اینکه پرسپولیس تنها به یک امتیاز در اصفهان بسنده کرد، ترابی دو حمله جدی در دقایق پایانی هر دو نیمه به وجود آورد که بدشانسی او مانع از گل شدن توپ‌ها شد.


* مهاجمان


جاناتان بالوتلی (صنعت نفت آبادان)


این مهاجم برزیلی در فولاد آره‌نا مهارنشدنی عمل کرد و توانست بعد از مدت‌ها در لیگ برتر ایران یک هت‌تریک را به ثبت برساند؛ جاناتان بالوتلی با درخشش فوق‌العاده خود و ثبت 3 گل به شکل‌های مختلف، در پیروزی 4 بر یک صنعت نفت آبادان برابر شاگردان قطبی نقش اول را ایفا کرد و یک تنه 3 امتیاز به حساب آبادانی‌ها ریخت؛ در روزهایی که نفت آبادان به منطقه سقوط نزدیک شده بود و وضعیت خوبی را سپری نمی‌کرد، درخشش بالوتلی توانست جان تازه‌ای به تیم سرجیو بدهد و آنها را به منطقه امن برساند؛ جاناتان بالوتلی با ثبت این 3 گل حالا جزو مهاجمان خارجی ترسناک لیگ برتر به حساب می‌آید و در بازی‌های بعدی هم می‌تواند با همین روحیه به گل‌های بیشتری برسد؛ اگرچه برای رسیدن به جمع گلزنان برتر لیگ هجدهم شاید کمی دیر شده باشد.


مهرداد بایرامی (سپیدرود رشت)


هفته قبل کمتر تماشاگر سپیدرود انتظار پیروزی برابر تراکتورسازی را داشت، اما بازی خوبی که مهرداد بایرامی در خط حمله این تیم ارائه کرد و دو گلی که این مهاجم جوان برابر تیم سابق خود به ثمر رساند موجب شد تا آنها پس از 13 هفته به برد برسند و در فاصله 5 هفته تا پایان فصل امیدهای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارند؛ بایرامی که در این فصل برابر پرسپولیس و تراکتورسازی گلزنی کرده بود، این هفته هم خوش درخشید و با وجود اینکه سپیدرود دیدار خارج از خانه دشواری مقابل پارس جنوبی داشت و باخت در این دیدار آنها را به سقوط نزدیک‌تر می‌کرد، توانست با ضربات سر خود پنج بار دروازه جمی‌ها را تهدید کند که اصرار او روی انجام این کار در نهایت با گل زیبایی که روی ارسال محمدرضا مهدوی و با ضربه پشت سر زد، به نتیجه نشست؛ حالا این مهاجم، اول رشتی‌ها در خط حمله است تا بتوانند در دیدارهای باقی مانده تا انتهای فصل به برد و امتیازهای بیشتر برسند و مثل سال گذشته در لیگ برتر بمانند.

کی‌روش استنلی (سپاهان)


دو گل زد، یک گل ساخت و با گرفتن یک پنالتی هنرنمایی خود برابر سایپا را تکمیل کرد تا نه تنها مرد اول سپاهانی‌ها در شهرقدس لقب بگیرد، بلکه کاندیدای بهترین بازیکن هفته نیز باشد. آقای گل برزیلی بعد از هفته‌ها بدبیاری این دفعه مقابل مدافعان سایپا هر کاری دلش خواست انجام داد تا یک تنه سرنوشت بازی را تغییر بدهد. روی هوا یا روی زمین برای کی‌روش تفاوتی نداشت چون با هر فرصتی که نصیبش شد به شاگردان آقای گل جهان راه گلزنی را آموخت. استنلی با رسیدن به 14 گل زده در این فصل اختلافش در کورس آقای گلی را بیشتر کرد تا انگیزه‌های او برای این درخشش به سپاهانی‌ها نیز برای خلق معجزه‌ای بزرگ در کورس قهرمانی امید بدهد. به هر حال داشتن مهاجمی مثل کی‌روش می‌تواند برای هر تیم مدعی در راه عبور از رقبا در کورس الهام‌بخش باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان