اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توئیت‌های نفتی ترامپ بی‌تاثیر است/ رایزنی با ابوظبی آخرین تلاش کاخ سفید

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، در روزهای گذشته با شاهزاده ابوظبی درباره همکاری در بازارهای جهانی انرژی به عنوان یکی از تامین کننده های قابل اعتماد نفت و همچنین تاثیر تحریم ایران بر بازارهای جهانی گفت و گو کرد.

به گزارش پلاتس، ولیعهد ابوظبی، محمدبن زاید آل نهیان، در این گفت و گو درباره تاثیرات تشدید تحریم نفت ایران با یکدیگر صحبت کردند.

دولت ترامپ تا حدود دو هفته دیگر درباره تمدید و یا لغو معافیت تحریم نفت ایران تصمیم گیری خواهد کرد و رایزنی هایی را با مقامات کشورهای عضو اوپک از جمله امارات متحده عربی آغاز کرده است. ایالات متحده به 8 کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان به مدت 6 ماه معافیت تحریمی در خرید نفت ایران داده است که سه کشور ایتالیا، تایوان و یونان خرید خود را در این مدت هیچ خریدی نداشته اند، اما سایر خریداران از جمله چین و هند که جز بزرگترین مصرف مشتریان و مصرف کنندگان نفت جهان هستند، خواهان ادامه این معافیت از سوی آمریکا شده اند.

لغو معافیت تحریم ها، منجر به افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی خواهد شد که با سیاست های ترامپ مبنی بر پایین نگه داشتن قیمت بنزین در داخل امریکا مطابقت ندارد.

ایران در ماه مارس یک میلیون و 700هزار بشکه در ماه صادرات نفت خام و میعانات گازی داشته است که بالاترین میزان از آغاز تحریم ها بوده است، اما از سوی خریداران عمده نفت ایران، فراتر از این مقدار نخواهد رفت.

براساس پیش بینی پلاتس، محموله های نفتی ایران در سه ماهه اول سال 2019 میلادی، 950هزار بشکه و پس از دور دوم تحریم های ایران، 800هزار بشکه در روز کاهش یابد.

امارات متحده عربی سومین تولیدکننده عضو اوپک است، که در مارس، 3 میلیون و 50 هزار بشکه تولید داشته است.

ترامپ تاکنون 12 مرتبه درباره قیمت نفت در بازارهای جهانی توئیت زده است و نظر خود درباره افزایش تولید نفت اوپک و همچنین کاهش قیمت ها را اعلام کرده است، اما آخرین توئیت او هیچ واکنشی از سوی اوپک نداشته و تاثیر خود بر روی این تیم را از دست داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان