اطلاع رسانی تبلیغی

۵ دلیل که نباید از مصرف زعفران غفلت کنیم

خواص زعفران برای سلامتی فراوان هستند و در این مقاله به پنج مورد از اصلی ترین معجزه های اثبات شده زعفران برای درمان بیماری هایی مانند افسردگی ، سرطان و آلزایمر می پردازیم.

زعفران، گران قیمت ترین ادویه شناخته شده در جهان، فواید و خواص فراوانی برای اندام های بدن انسان بهمراه دارد. زعفران از مدت ها قبل به عنوان دارویی برای مبارزه با سرطان و افسردگی مورد استفاده قرار می گرفت. 4 دلیل اصلی برای اینکه با وجود قیمت بالای این ادویه نباید از مصرف آن غافل شویم را بررسی می کنیم.

  1. زعفران معجزه ی رفع افسردگی

زعفران تاثیراتی شگفت انگیز بر سیستم عصبی بدن انسان می گذارد که بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که می تواند دقیقا همان تاثیری که قرص های ضد افسردگی بر بدن انسان می گذارد را به صورت طبیعی شبیه سازی کند. برای این منظور 30 میلی گرم مصرف روزانه زعفران می تواند تاثیر 20 گرم از قرص افسرگی فلوکستین و یا 100 گرم ایمپرامین را داشته باشد.

قابلیت درمان افسردگی در زعفران به این دلیل است که خواص سروتونرژیک (ماده ای که باعث ایجاد تاثیراتی مثبت با سروتونین در بدن می شود)، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و تقویت سیستم عصبی دارد. تحقیقات انجام شده تاثیر مثبت مصرف زعفران برای افسردگی های خفیف تا متوسط را اثبات کرده است. اما تحقیقات و مطالعات فراوانی هم چنان برای کشف تاثیرات دیگر زعفران و قابلیت های احتمالی درمان افسردگی های شدید توسط این ادویه با ارزش ادامه دارد.

  1. زعفران دشمن سرطان است

 تحقیقات نشان داده مصرف روزانه زعفران می تواند رشد و تکثیر سلول های سرطانی در بدن را کنترل کند. خواص آنتی اکسیدان این ادویه بی نظیر با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. بسیاری از دانشمندان نیز اعتقاد دارند زعفران نه تنها باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شود بلکه آن ها را از بین می برد و برای صحبت های خود دلایل محکمی نیز ارائه می دهند:

کاروتئونیدهای موجود در زعفران از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.

ترکیبات زعفران باعث می شود سلول های مهاجم سرطانی از بین بروند.

زعفران تولید آنزیم های مخرب در بدن را متوقف می کند.

زعفران اجازه نمی دهد، اکسیژن و مواد غذایی به سلول های سرطانی برسد.

زعفران عوارض جانبی شیمی درمانی بر بدن را کاهش می دهد.

شما می توانید در سرویس مقالات سایت زعفران بهرامن اطلاعات بیشتری درباره تاثیرات زعفران بر سرطان، احتیاط های لازم در زمان بارداری، اثرات زعفران بر درمان آلزایمر و اطلاعاتی کامل از نحوه کاشت تا برداشت این گیاه با ارزش را مطالعه کنید.

  1. زعفران به بهبود حافظه و درمان آلزایمر کمک می کند

یکی از شگفتی های دیگر زعفران برای سلامتی انسان، خواص دارویی آن برای محافظت از بدن در مقابل بیماری آلزایمر و فراموشی است که طی تحقیقاتی گسترده در سال 2010 اثبات شد. در این تحقیقات به هر بیمار روزانه 30 میلی گرم از این داروی طبیعی داده شد، در پایان مشخص شد که کلیات حافظه اشخاصی که زعفران در رژیم غذایی شان جای دارد عملکرد بهتری ارائه می دهد.

سوال اینجاست که خاصیت مثبت زعفران برای حافظه، از کدام ویژگی این ادویه بر می آید؟

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که مسوول جلوگیری از ایجاد پلاک آمیلوئید در مغز که عامل بیماری آلزایمر هستند، می باشد. به علاوه، حضور ترکیب شیمیایی گالیک اسید که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند نیز به دور نگه داشتن پلاک ها از مغز کمک می کند.

  1. ایجاد احساس شادابی و نشاط

از آنجایی که ایجاد شادابی و نشاط از خواص این ادویه هستند و علائم اضطراب و استرس را از شما دور می کند و خلق و خوی مصرف کننده را بهبود می بخشد، مصرف روزانه آن نه تنها به نفع خودتان است بلکه اطرافیان شما هم به طور غیرمستقیم از آن لذت خواهند برد. مصرف روزانه 28 تا 30 میلی گرم حس شادابی و نشاط بسیاری برای شما به ارمغان می آورد.

  1. کمک به هضم غذا

به جز تمام موارد بالا زعفران خاصیت بهبود گوارش غذا و عملکرد دستگاه گوارشی بدن دارد. مصرف این ادویه در درمان ناراحتی های معده و نفخ شکم کاربرد دارد. هم چنین، طحال و کبد نیز از خواص این ماده بهره می برند.

خواص ضد اسپاسم زعفران از ایجاد بیماری های دیگر مانند یبوست نیز جلوگیری می کند. شما می توانید زعفران را در بسته های نیم و یک مثقالی نیز خریداری کنید. برای خرید اینترنتی زعفران و تحویل درب منزل حتما قیمت زعفران بهرامن را نیز بررسی کنید.

از مصرف چای زعفران غافل نشوید

راه های بسیاری برای مصرف زعفران وجود دارد که یکی از آنها که ریشه در تاریخ ما ایرانیان نیز دارد، نوشیدن چای زعفران است. برای آماده کردن چای زعفران کافیست به نسبت 14 گرم زعفران برای 1 لیتر چای مخلوط کنید و اجازه دهید دم بکشد. پس از پانزده دقیقه می توانید از نوشیدنی شگفت انگیز خود لذت ببرید.

اما در نظر داشته باشید استفاده از زعفران در پخت ‌و‌ پز غذا نیز تمام خواص معجزه آسای درمانی آن را به همراه عطر و بوی خوش برای سفره های شما به ارمغان می آورد. غذاهای سنتی ایرانی اصیل تقریبا همگی از این ادویه در دستورالعمل های خود استفاده کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان