مدیرعامل شرکت عمران پردیس:

با قیمت‌های نجومی مسکن مهر پردیس مخالفیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید مهدی هدایت در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تعدادی گروه در فضای مجازی در پردیس تشکیل شده بود که برخی افراد کارشان این بود که مردم را ناامید کنند؛ زیرا منافع آنها در ناامید کردن مردم بود تا قیمت‌ها پایین بیاید و بتوانند خرید کنند. ما اعلام کردیم که واحدها را به مردم تحویل می‌دهیم و به همین دلیل بعضی افراد از اتفاقات مثبتی که در پردیس می‌افتد نگران هستند.

وی به مالکان توصیه کرد که به هیچ وجه تحت تأثیر این افراد که صرفاً به دنبال منافع خود هستند، قرار نگیرند. بعضی از واحدها به دست محتکران افتاده و امروز هرکس موج ناامیدی در پردیس ایجاد می‌کند منافع شخصی دارند. از موضوع افزایش قیمت مسکن مهر پردیس استقبال می‌کنیم اما هم با قیمت نجومی و هم با فروش واحدها با قیمت‌های پایین به سودجویان مخالفیم.

به زودی 5000 واحد افتتاح می‌شود

هدایت با اشاره به واگذاری عرصه به مالکان مسکن مهر اظهار کرد: این یک فرصت برای مالکان است که ما به غیر از تخفیف‌هایی که در لایحه بودجه دیده شده 15 درصد هم از اختیارات خود تخفیف گرفته‌ایم که حدود 6500 واحد از فاز 11 را امروز اعلام کردیم که قرارداد پنج برگی بگیرند. پیگیر این هستیم که بتوانیم تخفیف هم برای مالکان اولیه فراهم کنیم که در بحث خرید عرصه کمک کنیم مشروط به اینکه هر زمان خواستند واگذار کنند خریدار مابه التفاوت را به ما پرداخت کند.

به گفته او، قیمت عرصه در فاز 11 اگر نقدی پرداخت شود 19 تا 25 میلیون تومان است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه حدود 5000 واحد به زودی افتتاح می‌شود، افزود: حدود سه درصد از مسکن مهر در شهر جدید پردیس بارگذاری شده اما حدود 97 درصد از اخبار مسکن مهر مربوط به این شهر است که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد و باید همه دستگاه‌ها به این مساله جدی نگاه کنند.

تکمیل مسکن مهر پردیس تا پایان سال

هدایت اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در پردیس متوقف بودند که توانستیم آنها را فعال کنیم. اولین موضوع با شرکت کوزو بود که کار ساخت حدود 33 هزار و 300 واحد را انجام می‌داد. موانعی که سر راه این شرکت بود تا 10 سال هم امکان رفع این موانع وجود نداشت که تمام این موارد را از جمله قرارداد پنج برگی را حل کردیم. شرکت کوزو کل نصبیات را خریداری کرد و طبق برنامه زمان‌بندی که ارائه داده، پیش می‌رود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: اکنون در مراحل نهایی زون 5 هستیم و سپس زون یک را شروع می‌کنیم. پس از آن، زون 4 شمالی و سپس زون 2 و 3 را تحویل می‌دهیم. در کنار این موضوع کارهای محوطه‌سازی را انجام می‌دهیم که هم‌زمان با سکونت مردم، این خدمات را برقرار کنیم. در فاز 8 نیز عده‌ای از سازندگان پای کار بودند ولی منابع مالی نبود که منابع را تزریق کردیم. چهار پنج تن از سازندگان نیز به دلایل مختلف کار را متوقف کرده بودند که با ورود دادستانی تعیین تکلیف کردیم و سازندگان جدید خوشنام به جای آنها مستقر کردیم. الان هم عملیات اجرایی پروژه‌ها در حال انجام است.

هدایت خاطرنشان کرد: مشکل جدی در فاز 5 و 9 داشتیم که توسط شرکت شهرسازی ایرانیان انجام می‌شد. این پروژه هم حدود یک سال متوقف بود که با ورود جدی وزیر راه و شهرسازی و سایر عوامل شهر جدید پردیس، اقاله قراردادها به سازندگان انجام شد که اکثر شرکت‌ها کار را شروع کردند ولی فازهای 5 و 9 هنوز به سرعت مدنظر ما نرسیده‌اند.

تکمیل زیرساخت‌ها از منابع شرکت عمران

وی درباره نحوه تأمین منابع مالی گفت: موضوع مهمی که در شهر جدید پردیس عملیاتی کردیم تمام مراحل مربوط به کارهای آماده‌سازی و محوطه‌سازی را از منابع شرکت عمران انجام می‌دهیم و یک ریال از محل آورده متقاضیان انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به قرارداد با پیمانکار بزرگ برای تکمیل زیرساخت‌های پردیس گفت: این یک قرارداد مشارکتی است که منابع آن از ظرفیت‌های شهر پردیس تأمین می‌شود. همین منابع نیز عملاً به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس اختصاص می‌یابد.

اختصاص 6000 واحد برای ثبت نامی‌های مازاد

به گفته هدایت، حدود 6000 نفر از سال 1391 ثبت نام کرده بودند ولی واحدی برای آنها وجود نداشت که نگران بودند. توانستیم این ظرفیت را در پردیس ایجاد کنیم و به صورت روزانه به این افراد واحد اختصاص می‌دهیم. یک معارض نیز در فاز 8 داشتیم که رفع توقیف و حدود 3000 واحد در این نقطه جانمایی شد. در حال حاضر هیچ مشکل کسری واحد برای کسانی که قبلاً ثبت نام کرده بودند نداریم.

وی با اشاره به موضوع قراردادهای پنج برگی اظهار کرد: به دلایل مختلف، واگذاری قرارداد پنج برگی برای مردم اهمیت ویژه‌ای داشت که در حال حاضر کلیه قراردادهای پنج برگی فازهای 11، 8 و 5 تحویل مردم می‌شود. تا آخر خرداد ماه همه قراردادهای پنج برگی تحویل مالکان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: امسال ظرفیت‌های خوبی در لایحه بودجه سال 1398 برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ایجاد شده که می‌توانیم از محل منابع شرکت عمران و تهاتر اراضی می‌توانیم به بخش ساخت کمک کنیم.

هدایت تاکید کرد: باید بتوانیم از بند 4 لایحه بودجه مربوط به ترهین اراضی استفاده کنیم که کارگشاترین راه برای اجرای پروژه‌ها محسوب می‌شود.

عملیات مترو پردیس امسال آغاز می‌شود

وی درباره مترو پردیس هم گفت: امسال مترو در لایحه بودجه دیده شده که هم اکنون در مرحله تهیه نهایی نقشه‌های اجرایی است. قطعاً عملیات اجرایی در سال جاری آغاز خواهد شد. موضوع دیگر به مراکز محلات شامل پارک، مجموعه تجاری، مذهبی و انتظامی مربوط می‌شود که امسال تمام مراکز محلات را آغاز خواهیم کردم. مالکان پروژه‌های مسکن مهر پردیس از این به بعد نباید نگران خدمات باشند. الان در فاز 11 یک درمانگاه بزرگ آماده کرده‌ایم که روند تکمیل خدمات روبنایی بسیار بهتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه از 400 هزار واحد مسکن امید قرار است 200 هزار واحد در شهرهای جدید انجام شود که 15 هزار واحد در شهر جدید پردیس عملیاتی می‌شود گفت: این پروژه با عنوان مسکن امید اجرایی خواهد شد که در برخی از پروژه‌ها فوندانسیون ریخته شده است. با حضور وزیر راه و شهرسازی حدود 6000 واحد جدید در پردیس آغاز شده است. مسکن امید در فاز 8، سایت 97 هکتاری و فاز 4 انجام می‌شود.

هدایت تصریح کرد: امسال حداقل 40 هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل می‌دهیم که باید شرکت‌های خدمات‌رسان با جدیت بیشتری کارها را پیگیری کنند. بعضی از دستگاه‌ها هنوز قراردادهای خود را با پیمانکار نهایی نکرده‌اند که درخواست ما این است هرچه زودتر این کار را انجام دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان