پیشگیری از آلزایمر با این خوراکی‌ها

آمار مبتلایان آلزایمر در جهان هر روز بالاتر می‌رود و محققان می‌گویند سبک زندگی نامناسب و عادات غذایی اشتباه، در بالا رفتن این آمار نقش دارند

پیشگیری از آلزایمر با این خوراکی‌ها

آمار مبتلایان آلزایمر در جهان هر روز بالاتر می‌رود و محققان می‌گویند سبک زندگی نامناسب و عادات غذایی اشتباه، در بالا رفتن این آمار نقش دارند. در ادامه این مطلب، چند خوراکی که به پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم. شاید این خوراکی‌ها به تنهایی از پس نجات مغز شما برنیایند اما با راه پیدا کردن به خانه‌تان، می‌توانند به بهانه‌ای برای ایجاد چند تغییر موثر در عادت‌های غذایی‌تان تبدیل شوند.

پیشگیری از آلزایمر با گردو

حتما شما هم از بچگی شنیده‌اید که فسفر فراوان گردو حافظه را تقویت می‌کند. اما بد نیست بدانید که تاثیر گردو بر مغز شما، تنها به اینجا محدود نمی‌شود. مغز گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است و چربی‌های سالم فراوانش، توانایی شناختی مغز را تقویت می‌کنند.

پیشگیری از آلزایمر با ماهی قزل آلا

از منابع طبیعی برای رساندن چربی‌های مفید به مغز، ماهی‌ها هستند. ماهی‌هایی مثل قزل‌آلا و سالمون، امگا3 فراوانی دارند و به پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کنند. آنها از بالا رفتن سطح پروتئینی که زمینه را برای تحلیل رفتن مغز فراهم می‌کند، جلوگیری می‌کنند.

پیشگیری از آلزایمر با زردچوبه

نه تنها بخاطر گرفتن بوی ضخم غذا، بلکه برای حفظ سلامت مغزتان، بیشتر زردچوبه مصرف کنید. این ادویه به بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک می‌کند.

پیشگیری از آلزایمر با زغال اخته

میوه تابستانی پرطرفداری که خیلی زود فصلش تمام می‌شود را می‌توانید به عنوان یکی از داروهای طبیعی ضد آلزایمر به رسمیت بشناسید. زغال‌اخته از ضعیف شدن حافظه جلوگیری می‌کند و درست مانند انواع توت، به تقویت توانایی مغزتان کمک می‌کند.

پیشگیری از آلزایمر

بیشتر بخوانید: علائم آلزایمر چیست؟

پیشگیری از آلزایمر با گوجه فرنگی

مواد غذایی محلول در گوجه فرنگی، مثل یک سپر از مغز شما محافظت می‌کنند. این مواد آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده و مانع زوال زودرس مغز می‌شوند.

پیشگیری از آلزایمر با بروکلی

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سبزیجاتی  که برگ سبز تیره دارد (مثل اسفناج یا بروکلی)، مانع کاهش قدرت شناختی مغز می‌شود. دلیل این اتفاق، ممکن است ویتامین A، K، فولات و فیبر موجود در این سبزیجات باشد.

پیشگیری از آلزایمر با سیب

مطالعات انجام شده در سال 2006 نشان داده‌اند که کوئرستین موجود در سیب، می‌تواند از نورون‌های مغز در برابر اکسیده‌شدن محافظت کند. این ماده مرگ سلول‌ها در اثر اکسیداسیون را کمتر کرده و التهاب نورون‌های مغز را پایین می‌آورد.

پیشگیری از آلزایمر با پیاز

پیاز یکی از منابع طبیعی فولات است، یعنی همان ماده‌ای که جریان فشارخون به مغز را بیشتر می‌کند. از نظر محققان فولات تنها به پیشگیری از آلزایمر کمک نمی‌کند و رساندن آن به بدن، می‌تواند در کاهش افسردگی هم موثر باشد.

پیشگیری از آلزایمر با دانه کتان

برای پایین آمدن فشار خونتان می‌توانید از دانه کتان کمک بگیرید. این دانه نه تها فشارخون را کمتر می‌کند، بلکه خون‌رسانی به مغز را بهبود می‌دهد. تخم کتان به کاهش خطر سکته قلبی و مغزی کمک می‌کند و مصرف آن احتمال ابتلا به آلزایمر را پایین می‌آورد.

پیشگیری از آلزایمر با قهوه

مصرف یکی دو فنجان قهوه در روز، عمر مغزتان را طولانی‌تر می‌کند. محققان می‌گویند قهوه‌خور‌ها حافظه قوی‌تری دارند و احتمال مرگ زودرس سلول‌های مغزشان پایین‌تر است. البته از نظر آنها مصرف چای هم تاثیر مشابهی را بر مغز می‌گذارد و البته اضطراب را هم پایین می‌آورد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان