رقیب کروم از راه رسید؛ مایکروسافت Windows ۱۰ S را رسماً معرفی کرد [در حال بروزرسانی]

همان طور که می دانید مایکروسافت امروز در کنفرانس ویژه خود که با تمرکز بر حوزه آموزش در حال برگزاریست، گوگل و سیستم عامل کروم را به مبارزه طلبیده است. در جریان این مراسم، کمپانی مورد بحث به صورت رسمی ویندوز ۱۰ اِس (Windows ۱۰ S) را معرفی کرد.

همان طور که می دانید مایکروسافت امروز در کنفرانس ویژه خود که با تمرکز بر حوزه آموزش در حال برگزاریست، گوگل و سیستم عامل کروم را به مبارزه طلبیده است. در جریان این مراسم، کمپانی مورد بحث به صورت رسمی ویندوز 10 اِس (Windows 10 S) را معرفی کرد.

این نسخه از سیستم عامل ویندوز، در واقع پاسخ مایکروسافت به کروم او اِس (Chrome OS) به شمار می رود که نسخه ای سبک تر از ویندوز را در اختیار سخت افزارهای نه چندان قدرتمند قرار دهد، دستگاه هایی که کاربرد زیادی در مراکز آموزشی دارند. «تری مایرسون» رئیس بخش ویندوز مایکروسافت می گوید «هر آنچه در ویندوز 10 اِس اجرا می شود، از استور ویندوز دانلود شده است.»

در جریان این مراسم، آقای مایرسون توانایی این سیستم عامل در پشتیبانی از دستگاه ها و لوازم جانبی را نیز به نمایش گذاشت، که همانند نسخه اصلی ویندوز 10 عمل می کند. او اعلام کرد ویندوز 10 اِس هر مرورگری که در استور مایکروسافت قرار گیرد را اجرا می کند، بنابراین اگر گوگل هم نسخه ای از مرورگر کروم را برای این پلتفرم آماده کند، کاربران می توانند از آن بهره گیرند. ناگفته نماند که مایکروسافت استفاده از مرورگر اِج (Edge) را پیشنهاد می کند.

این خبر در حال به روز رسانی است ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر