در دیدار نوروزی انجمن نویسندگان کودک انجام شد

تقدیر از فرهاد حسن‌زاده و جمال‌الدین اکرمی

در مراسم دیدار نوروزی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از فرهاد حسن‌زاده و جمال‌الدین اکرمی تقدیر شد.

تقدیر از فرهاد حسن‌زاده و جمال‌الدین اکرمی

به گزارش ایسنا، نام فرهاد حسن‌زاده پیش‌تر در فهرست نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن 2018 در کنار نام پدیدآورندگانی از کشورهای یونان، سوئد، فرانسه، نیوزیلند و ژاپن قرار گرفته بود.

همچنین در سی‌ و ششمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان 2018 در آتن از فرهاد حسن‌زاده به عنوان نویسنده کتاب «زیبا صدایم کن» تقدیر شد.

جمال‌الدین اکرمی نیز جوایزی چون کتاب سال رشد، کتاب سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه پرنده آبی و کتاب سال شهید غنی‌پور را از آن خود کرده است.

در مراسم دیدار نوروزی اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که عصر سه‌شنبه (سوم اردیبهشت) در محل این تشکل غیردولتی برگزار شد و با اجرای تئاتر و موسیقی زنده همراه بود، فریدون عموزاده خلیلی، رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: ما می‌توانیم در شرایطی که مشکلاتی در جامعه وجود دارد، باز هم شاهد اتفاقات خوب باشیم. سال گذشته نام دو نویسنده کودک و نوجوان ما در عرصه‌های جهانی خوب درخشید و نام ادبیات کودک ایران را در سطح جهانی مطرح کرد. ما آرزو می‌کنیم سال آینده نام فرهاد حسن‌زاده در میان برندگان هانس کریستین اندرسن یا آسترید لیندگرن باشد و برای جمال‌الدین اکرمی که موفق به دریافت جایزه کتاب سال شد آرزوی موفقیت‌های بیشتری داریم.

شهرام اقبال‌زاده، مترجم نیز در این مراسم گفت: وقتی فرهاد حسن‌زاده نامش در جهان مطرح می‌شود این بانگ بلندی است و نشان می‌دهد که زمینه این پیشرفت وجود داشته است و نهادهایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز شورای کتاب کودک با قدمت بیش از نیم قرنی خود بسترساز این اوج‌گیری بوده‌اند.

او افزود: اما علی‌رغم وجود افراد مستعد چون فرهاد حسن‌زاده، ادبیات کودک ما صدا ندارد. «داروک» تنها نشریه محیط زیستی ما تعطیل شد، بدون این‌که صدایی از جامعه دربیاید. می‌گویند بودجه نداریم ولی این‌طور نیست. حق گرفتنی است. ادبیات کودک و نهادهای مردمی باید از دولت‌ها بودجه بگیرند. دوران کودکی موقعی شکوفا می‌شود که ما بتوانیم حق خود را به صورت قانون محقق‌شده از دولت‌ها مطالبه کنیم.

پیش‌تر اعلام شده بود مراسم دیدار نوروزی اعضای انجمن نویسندگان کودک نوجوان برگزار نخواهد شد و هزینه‌ای که برای این مراسم مد نظر است، برای کمک به سیل‌زدگان مصرف می‌شود. اما جعفر توزنده‌جانی، دبیر این تشکل در مراسم دیروز در گفت‌وگو با ایسنا متذکر شد: با توجه به تأمین کمک‌های انجمن به سیل‌زده‌ها با مشارکت اعضا بر آن شدیم که این مراسم را طبق سال‌های گذشته برپا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر