کشتی آزاد ایران با هفت مدال طلا قهرمان آسیا شد

پیشکشی به سیل‌زده‌ها

دنیای اقتصاد : رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ دیروز در حالی در شی‌آن چین به پایان رسید که نمایندگان ایران با درخشش فوق‌العاده خود موفق شدند به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

تیم ایران با احتساب کسب 3 مدال طلا و دو مدال برنز در پنج وزن اول در روز نخست و حضور 4 کشتی‌گیر در دیدار فینال و یک نماینده در رده‌بندی مسابقات روز دوم، دیروز پیش از ظهر قهرمانی زودهنگامش در این رقابت‌ها را قطعی کرد. سه کشتی‌گیر طلایی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در 5 وزن اول رضا یزدانی، رضا اطری و بهمن تیموری بودند که با اقتدار حریفان خود را شکست دادند. این در حالی بود که پیمان بیابانی در 65 و یونس امامی در وزن 70 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. رضا یزدانی ملی‌پوش وزن 97 کیلوگرم ایران و دارنده 2 مدال طلای جهان با بیان اینکه دررقابت‌های قهرمانی آسیا اشتباهاتی داشته است، گفت: «بعد از 2 سال دوری از میادین، این رقابت‌ها دومین رویدادی بود که در آن شرکت کردم و خدا را شکر می‌کنم با وجود اینکه هنوز به مرز آمادگی مد نظرم نرسیده‌ام، توانستم به مدال طلای آسیا برسم. رقابت‌ها ازسطح نسبتا خوبی برخوردار بود و شاهد حضور کشتی‌گیران جوان درکنار نفرات با تجربه بودیم. قطعا نقاط ضعفی داشتم که باید آنها را برطرف کنم تا برای رویدادهای بعدی به خوبی آماده شوم. قصدم از حضور در این مسابقات بیشتر این بود که میدان ببینم و هرچه بهتر خودم را محک بزنم.»

رضا اطری قهرمان وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد آسیا نیز گفت: «بعد از جهانی کشتی را رها کرده بودم و اصلا نمی‌خواستم دوباره روی تشک بروم. وزنم 10 کیلوگرم بالا رفته بود اما با صحبت‌هایی که کادرفنی تیم ملی با من داشتند و اعتمادی که دوباره به من کردند 10 کیلو وزن کم کردم که در آسیایی کشتی بگیرم. به عشق کشتی و مردم، آرزویم است که با مدال‌هایم مردم کشورم را خوشحال کنم.» غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز این قهرمانی را تقدیم به مردم سیل‌زده کشورمان کرد. او گفت: «این قهرمانی زودهنگام در رقابت‌های آسیایی که با اقتدارکشتی‌گیران کشورمان به دست آمد را از طرف خودم، کادرفنی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد به تمامی مردم عزیز کشورمان که در حوادث سیل اخیر دچار صدمات، خسارات و گرفتاری‌های بسیاری شدند تقدیم می‌کنیم.»

اما کشتی‌گیران آزاد کار ایران در 5 وزن دوم نیز دیروز درخشش قابل ملاحظه‌ای داشتند تا تیم ملی کشورمان خاطره خوشی از این دوره مسابقات داشته باشد. دیروز بهنام احسان‌پور در61، کامران قاسمپور در 86، علیرضا کریمی در 92 و یدالله محبی در سنگین‌وزن با برتری مقابل رقبای‌شان راهی دیدار نهایی شدند و هر 4 نفر طلا گرفتند. همچنین محمد نخودی هم در 74 کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رسید و صاحب نشان برنز شد. این در حالی است که اعضای تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی شهر شی‌آن چین شده‌اند. شاگردان محمد بنا سه‌شنبه‌شب برای حضور در این رقابت‌ها راهی چین شدند تا از روز شنبه برابر رقبا به میدان بروند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان