حقایقی جالب راجع به اقتصاد تگزاس

تگزاس نفت‌خیزترین ایالت آمریکا و دومین اقتصاد بزرگ این کشور پس از کالیفرنیا است.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، با توجه به رشد قیمت نفت در ماه‌های اخیر، سرعت رشد اقتصادی ایالت تگزاس کاملاً روندی محسوس پیدا کرده است. اگر چه نفت بزرگ‌ترین صادرات این ایالات را تشکیل می‌دهد اما اقلام دیگری نظیر تراشه‌های کامپیوتری و ماشین آلات صنعتی توسط این ایالت به ایالت‌های دیگر آمریکا و جهان صادر می‌شود.

در ادامه با هشت حقیقت جالب راجع به تگزاس آشنا می‌شوید:

1- طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، 37 درصد کل نفت آمریکا در این ایالت تولید می‌شود و بدین ترتیب تگزاس نفت خیزترین ایالت آمریکا محسوب می‌شود.

2- اگر تگزاس یک کشور مستقل بود از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه دهمین اقتصاد بزرگ جهان بود. تا پایان سال 2017 اقتصاد این ایالت 1.7 تریلیون دلار ارزش داشته است که آن را تقریباً هم اندازه اقتصاد کشورهایی همچون کانادا و برزیل قرار می‌دهد.

3- تگزاس قوی‌ترین شبکه حمل و نقلی آمریکا را در اختیار دارد به گونه‌ای که در این ایالت 313 هزار و 200 مایل شبکه جاده‌ای، 16 بندر و 380 فرودگاه کوچک و متوسط و بزرگ قرار دارد.

4- تگزاس بزرگترین تولیدکننده انرژی بادی در آمریکا نیز هست به گونه‌ای که تا پایان سال 2017 حدود 7000 مگاوات برق از نیروگاه‌های بادی این ایالت تولید شده است.

5- درآمد سرانه ساکنان شهر آلبانی که ثروتمندترین شهر این ایالت است دارای اختلاف زیادی با یکدیگر است به گونه‌ای که متوسط درآمد ثروتمندان این شهر 6 برابر متوسط درآمد افراد فقیر است.

6- این ایالت بزرگترین صادرکننده کالا از آمریکا به مکزیک است به گونه‌ای که تنها در سال 2016 حدود 92.5 میلیارد دلار کالا به مکزیک صادر کرد.

7- تا سال 2016 در این ایالت 579 هزار و 168 واحد تجاری مشغول به کار بوده اند.

8- تگزاس حدود 10 درصد از کل تولیدات آمریکا را در اختیار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان