با بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید! (قسمت دوم)

برخی از بهترین خودرو‌های اسپورت موجود در بازار راه دوم که مبادله‌ی وزن اضافه با شتاب سریع و هندلینگ نرم می‌باشد را انتخاب می‌کنند.

با بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در سال 2019 آشنا شوید! (قسمت دوم)

برای بالا بردن سرعت یک خودرو چندین راه وجود دارد. برای دستیابی به این هدف یا باید یک موتور بزرگ را در زیر کاپوت قرار دهید که در این رابطه می‌توان مدل چلنجر هِل کَت کمپانی داج را مثال زد و یا مقدار وزنی که به وسیله‌ی موتور حمل می‌شود را کاهش داد.

برخی از بهترین خودرو‌های اسپورت موجود در بازار راه دوم که مبادله‌ی وزن اضافه با شتاب سریع و هندلینگ نرم می‌باشد را انتخاب می‌کنند.

در واقع اگر به اندازه‌ی کافی یک خودرو را سبک کنید حتی یک موتور کوچک هم قادر است تجربه‌ی رانندگی فوق العاده‌ای را برای مالکین خودرو به ارمغان بیاورد.

در ادامه‌ی این مطلب ما به کشف بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در بازار خودرو امروز می‌پردازیم.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 2015 هر خودرو جدید به طور میانگین برابر با 4035 پوند وزن داشته است.

این در حالیست که تمامی خودرو‌های ذکر شده در این لیست دارای وزنی کمتر از این رقم می‌باشند.

ما با تمرکز بر مدل‌های مرسوم که از خودرو‌های بسیار ارزان قیمت تا اتومبیل‌های کمی گران قیمت را شامل می‌شوند، از خودرو‌های غیر معمول دوری کرده‌ایم.

در ادامه با خودرو‌های اسپورت منتخب ما آشنا می‌شوید:

هوندا سیویک 2019 Si

وزن خودرو: 2889 پوند

قیمت: 23٫900 دلار

مدل اسپورت هوندا سیویک Si یکی از بالاترین جایگاه‌ها در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت را به خود اختصاص داده است.

این خودرو در دو سبک بدنه‌ی کوپه و سدان موجود بوده و از یک موتور 1٫5 لیتری توربو شارژ با توانایی تولید 205 اسب بخار قدرت نیز بهره می‌برد.

اجزاء سیستم تعلیق در ورژن Si به منظور ارائه‌ی شخصیتی اسپورت‌تر از آنچه در مدل‌ پایه‌ی سیویک تجربه خواهید کرد تقویت و تنظیم شده‌اند.

طبق سنت مدل‌های پیشین Si برای رانندگی با یکی از این مدل‌ها باید تعویض دنده با سیستم انتقال قدرت دستی را بیاموزید. چرا که این خودرو فاقد آپشن گیربکس اتوماتیک می‌باشد.

پورشه 718 کایمن 2019

وزن خودرو: 2944 پوند

قیمت: 56٫900 دلار

در صورتیکه قیمت پورشه 911 کمی بالاتر از بودجه‌ی خرید شما است کمپانی پورشه مدل 718 کایمن 2019 را نیز ارائه می‌کند که این خودرو اسپورت موتور وسط دیفرانسیل عقب از پرفورمنسی برخوردار است که شایسته‌ی نشان پورشه می‌باشد.

موتور به کار رفته در مدل پایه‌ِی 718 کایمن یک موتور 2٫0 لیتری توربو شارژ با خروجی قدرت 300 اسب بخار است.

این خودرو قادر است با استفاده از سیستم لانچ کنترل و آپشن سیستم گیربکس اتوماتیک در 4٫5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

این در حالیست که ورژن برتر این خودرو یعنی کایمن GTS به یک موتور 2٫5 لیتری توربو با توان تولید 365 اسب بخار قدرت مجهز بوده که در صورت برخورداری از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک می‌تواند در تنها 3٫9 ثانیه به این میزان سرعت برسد.

در مقایسه با بسیاری از خودرو‌های موجود در این بخش خرید مدل 718 کایمن را می‌توان معامله‌ای سودمند دانست.

این خودرو برابر با 53٫900 دلار قیمت گذاری شده است هر چند این رقم زمانیکه شروع به اضافه کردن پکیج‌های آپشنی چند هزار دلاری به این خودرو می‌کنید می‌تواند به سرعت بالا برود.

قیمت ورژن 718 کایمن GTS نیز از 80٫700 دلار آغاز می‌گردد. در صورتیکه ترجیح شما یک خودرو رودستر می‌باشد بهتر است پورشه 718 باکستر 2019 که اساسا نسخه‌ی کانورتیبل مدل کایمن است را مد نظر قرار دهید.

گذشته از این، وزن این خودرو دقیقاً با مدل کایمن برابری می‌کند.

پورشه 911 2019

وزن خودرو: 3153 پوند

قیمت: 91٫100 دلار

در دنیای اتومبیل مدل‌های انگشت شماری هستند که بتوان آن‌ها را خودرو‌هایی نمادین در نظر گفت، اما با این حال پورشه 911 2019 مطمئناً‌ یکی از خودرو‌ها می‌باشد.

موتور بکار رفته در مدل پایه‌ی این خودرو قادر به تولید 370 اسب بخار قدرت می‌باشد.

این خروجی قدرت در ورژن GT2 RS و با استفاده از موتور شش سیلندر توربو دو قلو آن به 690 اسب بخار افزایش می‌یابد.

حتی کند‌ترین مدل 911 هم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به 4٫4 ثانیه زمان نیاز دارد. این مقدار زمان در سریع‌ترین مدل این خودرو به 2٫7 ثانیه می‌رسد.

این خودرو همچنین به همراه دو سیستم انتقال قدرت دستی و اتوماتیک هفت سرعت ارائه می‌گردد.

تمامی مدل‌های 911 به صورت پیش فرض از روکش چرمی برخوردار بوده و دارای فضای نشیمن برای چهار سرنشین هستند هرچند اگر بخواهیم به طور واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم شما هرگز مایل به قرار دادن کسی در صندلی‌های عقب کوچک این خودرو نخواهید بود.

کمپانی پورشه همچنین ویژگی‌هایی نظیر سیستم جهت یابی، قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و یک وای فای هات اسپات درون خودرو را به صورت پیش فرض در اختیار مالکین این خودرو قرار خواهد داد.

قیمت‌های پورشه 911 از 91٫100 دلار شروع شده و می‌تواند تا بیش از 350٫000 دلار نیز افزایش یابد.

فولکس واگن گلف 2019 R

وزن خودرو: 3300 پوند

قیمت: 40٫395 دلار

با قرار دادن یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 288 اسب بخاری در زیر کاپوت یک فولکس واگن گلف بی آزار و اضافه کردن ویژگی‌هایی مانند سیستم سواری دو دیفرانسیل، صندلی‌های اسپورت چرمی، و یک سیستم تعلیق قابل تنظیم به آن، فولکس واگن گلف 2019 R پدید می‌آید.

مدل گلف R برخلاف بیشتر دیگر خودرو‌های موجود در این لیست دارای چهار در و صندلی‌ عقبی است که قابل استفاده می‌باشد.

این خودرو با قیمت 40٫395 دلاری خود گران قیمت‌ترین مدل گلف محسوب می‌شود اما با این حال این خودرو را می‌توان در عین حال سرگرم کننده‌ترین مدل گلف نیز دانست.

زمانیکه موتور پرفورمنس بالای این خودرو را به آپشن سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچ شش سرعت مجهز می‌کنید این خودرو قادر خواهد بود تا در کمتر از 5 ثانیه با سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

مدل گلف در رتبه بندی خودرو‌های کامپکت ما جایگاهی را در یک سوم بالایی این لیست به خود اختصاص داده است.

در صورتیکه مدل گلف R برای شما بیش از حد گران قیمت و یا قدرتمند است مدل GTI کمپانی فولکس واگن ورژن پرفورمنسی دیگر مدل گلف است که باید در نظر بگیرید.

این خودرو 12٫800 دلار ارزان‌تر و 269 پوند سبک وزن‌تر از گلف R می‌باشد.

BMW سری 2 2019

وزن خودرو: 3380 پوند

قیمت: 35٫300 دلار

BMW سری 2 2019 کامپکت یک کوپه اسپورت است که اهداف اسپورت این خودرو در طراحی آن به وضوح به چشم می‌خورد.

مدل پایه‌ی 230i از یک موتور توربو چهار سیلندر با خروجی قدرت 248 اسب بخار بهره برده که عملکردی سریع را در اختیار مالکین قرار می‌دهد اما با این حال تنها اشاره‌ای به پتانسیل این خودرو قلمداد می‌شود.

بهترین نسخه از این سری مدل BMW M2 است که از یک خروجی قدرت 365 اسب بخاری برخوردار می‌باشد.

BMW سری 2 نه تنها از جایگاهی بالا در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس برخوردار است بلکه شروع قیمت 35٫300 دلاری آن نیز برای این کلاس خودرو معقول می‌باشد.

ویژگی‌هایی نظیر امتیازات ایمنی بسیار خوب، امتیاز بالاتر از حد متوسط در زمینه‌ی قابلیت اطمینان پیش بینی شده، و صندوق عقبی که برای حمل چمدان‌های لازم برای یک مسافرت یک هفته‌ای به اندازه‌ی کافی بزرگ است به دلایل اینکه چرا این خودرو باید در لیست خرید شما باشد اضافه می‌شوند.

این خودرو به صورت پیش فرض به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت عرضه می‌شود، اما با این حال یک سیستم گیربکس دنده‌ای شش سرعت نیز به عنوان یک آپشن بدون هزینه قابل دسترس خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر