شناسه : ۱۵۷۸۲۲۹ - یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
فروش دیجیتالی؛ رقیب خطرناک مالها
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نصراله محمدحسین فلاح با بیان اینکه میتوان استفاده از مالها و فروشگاههای بزرگ را هدایت کرد، گفت: نادرست بودن شبکه توزیع ما، موضوعی است که همیشه مطرح بوده، چراکه این شبکه منصف نیست و بخش زیادی از سود بخش تولید را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه کشورهای صنعتی نشان میدهد ظهور مالها اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: اما فروشگاههای بزرگ حالا یک رقیب خطرناک دیگر دارند که همان فروش دیجیتالی است.
عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران ادامه داد: برای مثال پیشبینی میشود که در 10 سال آینده در آمریکای شمالی بیش از 43 درصد بازارها در فروشگاههای رسمی مجبور به تعطیلی خواهند شد.
فلاح با بیان اینکه نمیتوان با رقابت بین اشکال مختلف توزیع به صورت فیزیکی مقابله کرد، اظهار کرد: در حال حاضر مالها همچون مناطق آزاد به محلی برای توزیع برندهای خارجی تبدیل شدهاند، اما با تغییرات نرخ ارز در سال گذشته شرایطی ایجاد شده که به نظر میرسد بی اعتنایی به محصولات ایرانی نمیتواند ادامه داشته باشد.
به گفته وی اخیراً محصولات نساجی و چرمی که در داخل کشور تولید میشود حتی در مالها و فروشگاههای بزرگ کشور نیز مورد استقبال قرار گرفته است.
عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران در پایان خاطرنشان کرد که پایان ارائه تسهیلات ارزی از سوی دولت تحت عنوان ارز 4200 تومانی در آینده به سود برندهای ایرانی خواهد بود.
بر اساس آمارهایی که در سالهای اخیر ارائه شده تعداد فروشگاههای بزرگ در دست ساخت در ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است.