ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Avengers: Endgame تمام رکوردها را با اکران جهانی ۱.۲ میلیارد دلاری خود درهم شکست

این‌که تنها بگوییم «انتقام‌جویان: پایان بازی» در باکس آفیس اکران خود تاریخ‌ساز شد، آن‌را دست کم گرفته‌ایم

این‌که تنها بگوییم «انتقام‌جویان: پایان بازی» در باکس آفیس اکران خود تاریخ‌ساز شد، آن‌را دست کم گرفته‌ایم.
این فیلم بزرگ ابرقهرمانی با 350 میلیون دلار فروش در آمریکای شمالی و 859 میلیون دلار در خارج از آمریکا اکران شد و جمع فروش جهانی خود را به رقم استثنایی 1.2 میلیارد دلار رساند، که 330.5 میلیون دلار آن تنها به مارکت چین اختصاص داشت. تمام آن‌ها رکوردهایی جدید در موفقیتی دیگر برای دیزنی و مارول استودیوز هستند.

علاوه بر آن، درآمد آخر هفته برای تمام فیلم‌ها در داخل آمریکا به 397 میلیون دلار رسید. تا به حال، پردرآمدترین آخر هفته 314 میلیون دلار فروش را تجربه کرده است. «پایان بازی» حد جدیدی را در توانایی گسترش بازار باکس آفیس، تعیین کرد. این فیلم همچنین پس از یک زمستان سخت و بهار زودهنگام، شروعی طوفانی را برای تابستان سینما رقم زد.
برادران روسو فیلم‌برداری «پایان بازی» را بلافاصله بعد از «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» پارسال شروع کردند، که با 640.5 میلیون دلار فروش رکورددار اکران جهانی، و اکران داخلی (با 257.6 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، بود.

«پایان بازی» برخلاف «جنگ ابدیت» همزمان در چین هم اکران شد.
«جنگ ابدیت» که 11 روز طول کشید تا مرز فروش 1 میلیارد دلار را رد کند — در حالی‌که «پایان بازی» این قله را ظرف پنج روز فتح کرد — به جمع فروش جهانی 2.04 میلیارد دلار در پایان کار خود دست یافت. حرف و حدیث‌ها در مورد این‌که آیا «پایان بازی» می‌تواند از مرز فروش جهانی 2.5 میلیارد دلار عبور کرده و به «آواتار» برسد — و حتی از آن جلو بزند — یا نه، شروع شده است. «آواتار» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با 2.78 میلیارد دلار فروش جهانی، بدون در نظر گرفتن تورم، است.
«پایان بازی» در روز جمعه در آمریکای شمالی 156.7 میلیون دلار فروخت، که آمار جدید دیگری در تاریخ محسوب می‌شود.

این رکورد تا پیش از این متعلق به «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بود که در اولین جمعه‌اش 119 میلیون دلار فروخت. «پایان بازی» در روز شنبه 109 میلیون دلار فروخت، و از رکورد فروش 82.1 میلیون دلاری شنبه‌ی «جنگ ابدیت» پیشی گرفت.
این فیلم بزرگ امتیاز تحسین‌برانگیز 96 درصد در وب‌سایت راتن تومیتوز گرفت، که پس از «پلنگ سیاه» (با امتیاز 96 درصد) دومین امتیاز برتر در میان عناوین دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. «پایان بازی» هم مانند «پلنگ سیاه» امتیاز A+ در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کرد.
تیم پخش دیزنی فیلم نسبتا طولانی سه ساعته‌ی «پایان بازی» را در 4662 سالن سینما در آمریکای شمالی به نمایش درآورد، که گسترده‌ترین اکران تاریخ محسوب می‌شود.

برخی از سینماها تمام وقت باز بودند تا پاسخگوی تقاضای هواداران باشند، از جمله 19 منطقه‌ی ای‌ام‌سی. ای‌ام‌سی بیش از 60 هزار بار این فیلم را پخش کرد که رکورد «پلنگ سیاه» را هم زد. سالن‌های آی‌مکس تمام دنیا هم در رکوردشکنی دیگری 91.5 میلیون دلار برای این فیلم به ارمغان آوردند.
عامل نوستالژیک بودن، که نقش پررنگی در کمپین‌های تبلیغاتی دیزنی دارد، بسیار پرطرف‌دار است. نه تنها «پایان بازی» ادامه‌ی مستقیم «جنگ ابدیت» است، بلکه نقطه‌ی اوج 21 عنوان قبلی دنیای سینمایی مارول است، مجموعه‌ای عظیم که با «آیرون‌من» در سال 2008 آغاز شد، و نام مارول استودیوز به ریاست کوین فیگ را بر سر زبان‌ها انداخت.

آلن هورن، رئیس والت دیزنی استودیوز، در بیانیه‌ای اعلام کرد: “کوین فیگ و تیم مارول استودیوز همواره تصورات از حد و حدود آن‌چه که یک فیلم می‌تواند با سینما و مخاطبانش بکند را به چالش کشیده‌اند، چه از لحاظ باکس آفیس و چه از لحاظ روایت داستان.”
اثر هاله‌ای «پایان بازی» حتی بر فروش فیلم دیگر دیای سینمایی مارول که هنوز روی پرده است — «کاپیتان مارول» — تاثیر داشت و آن‌را در هشتمین آخر هفته‌ی خود با 8.1 میلیون دلار فروش تا جایگاه دوم جدول باکس آفیس بالا کشید.

«کاپیتان مارول» یکشنبه را با جمع فروش داخلی 413.6 میلیون دلار به پایان رساند و «واندر وومن» با 412.6 میلیون دلار فروش را کنار زد.
«نفرین لیورنا» با 7.5 میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفت. پس از آن فیلم‌های «شکاف» و «شزم!» به ترتیب با 5.5 میلیون دلار و 3.4 میلیون دلار فروش به جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی راه یافتند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان