جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران_شمال/ تعداد کشته شدگان به ۳ نفر رسید

خبرگزاری فارس: مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال گفت: این حادثه ساعت 8:58 دقیقه امروز (سه شنبه) در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله در آزادراه تهران-شمال رخ داد.
وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١5 بلافاصله نیرو‌های اورژانس و بالگرد به محل اعزام شدند و به بیمارستان‌های منطقه نیز آماده باش اعلام شد.
خالدی گفت: در این حادثه تا این لحظه 2 نفر در محل درمان شدند و 8 نفر نیز در تونل البرز محبوس شدند.

جزئیات آتش‌سوزی در تونل در حال ساخت تهران ـ. شمال/ 3 کارگر دچار سوختگی شدید شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز علت بروز آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه 2 آزادراه تهران ـ. شمال مشخص نشده است، گفت: از 8 کارگر محبوس، 3 کارگر خارج شده‌اند، اما سوختگی شدید دارند.

خیرالله خادمی درباره اتفاقی که امروز در تونل در حال ساخت البرز در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال رخ داد، بیان کرد: در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به علتی که هنوز مشخص نیست، صبح امروز آتش‌سوزی رخ داد.

وی ادامه داد: هشت نفر از کارگران شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، در این قسمت تونل در حال فعالیت بودند که پس از بروز آن اتفاق، در تونل محبوس شدند.

خادمی بیان کرد: این اتفاق در بخش خروجی تونل به سمت مازندران رخ داده است، در این اتفاق سه نفر از کارگران بیرون آورده شده‌اند که دچار سوختگی شدید هستند همچنین پنج نفر از کارگران کماکان در تونل محبوس هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای دسترسی به کارگران محبوس از تونل‌های دسترسی استفاده کرده‌ایم، اضافه کرد: امدادرسانی از طریق همین تونل‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق آخرین اطلا‌عات ظاهرا انفجار یا آتش‌سوزی یا اتصال برق یا هر چیز دیگر در این بخش از تونل موجب بروز آتش‌سوزی شده است، در حالی که آن قسمت تونل تقریبا تکمیل بوده و نیازمند هیچ انفجاری نبوده است.

انتقال 5 مصدوم حادثه آتش‌سوزی تونل به مراکز درمانی/ تلاش برای نجات بقیه کارگران ادامه دارد

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: پنج نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی در تونل محور آزادراه تهران-شمال از محل حادثه خارج و در حال انتقال به مراکز درمانی هستند.

ذکریا اشکپور  در ارتباط با آخرین وضعیت مصدومان حادثه صبح امروز انفجار در تونل آزادراه در حال ساخت تهران شمال اظهار کرد: پنج نفر از حادثه دیدگان از محل حادثه دور شدند و در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم.

وی با اعلام اینکه سه نفر از مصدومان این حادثه به استان البرز منتقل شدند، افزود: دو مصدوم دیگر به مرکز درمانی چالوس منتقل شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: سوختگی افراد بسیار شدید گزارش شده است.

وی ادامه داد: تلاش برای نجات سه نفر از حادثه دیدگان ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا دو مصدوم این سانحه با بالگرد به مرکز سوختگی منتقل می‌شوند، گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط نامناسب جوی امکان پرواز بالگرد وجود ندارد.
 
به گزارش ایلنا،یکی از کارکنان آزادراه تهران- شمال در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از فوت سه نفر از کارگران در پی آتش سوزی در تونل البرز خبر داد.

وی با بیان اینکه علت وقوع این سانحه در دست بررسی است، گفت: هم اکنون رییس بنیاد مستضعفان که پیمانکار این پروژه محسوب می شود،‌ عازم محل سانحه شده است.

وی درباره جزییات این سانحه اظهار داشت: هیچ ریزش و انفجاری رخ نداده است بلکه به دلیل مبحوس شدن گاز متان آتش‌سوزی در تونل اتفاق افتاد که متاسفانه در این آتش‌سوزی سه نفر از کارگران جان خود را از دست دادند.

انفجار کپسول گاز؛ عامل آتش سوزی در تونل آزادراه تهران-شمال

معاون وزیر راه گفت: با توجه به اینکه انفجار در تونل البرز آزادراه تهران-شمال در نزدیکی خروجی تونل بوده، احتمال ترکیدگی کپسول گاز بیشتر از انفجار متان است.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حادثه انفجار تونل البرز آزادراه تهران شمال گفت: این آتش سوزی حاصل انفجار کپسول گاز متعلق به کارگران داخل تونل بوده است.

وی ادامه داد: انفجار در کیلومتر 4.5 تونل البرز در نزدیکی خروجی تونل رخ داده که در این محل، کارگران شرکت تالون، در حال لاینینگ تونل بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: یک احتمال وجود دارد که انفجار از جمع شدن گاز متان در داخل تونل باشد، اما با توجه به اینکه محل انفجار در نزدیکی خروجی تونل به سمت مازندران بوده است، جمع شدن گاز متان چندان طبیعی نیست و احتمال انفجار کپسول گاز بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با این حال در حال بررسی علت انفجار هستیم و طی امروز درباره علت وقوع انفجار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: در هنگام انفجار 11 نفر در داخل تونل حضور داشته اند که سه نفر فوتی و سه نفر دچار مصدومیت سطحی شده و در محل، درمان شده‌اند. همچنین پنج نفر نیز به دلیل شدت جراحات، دچار سوختگی شده و به بیمارستان ساری منتقل شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: من در حال حاضر در شیراز هستم و از کارگاه ساخت آزادراه اصفهان- شیراز بازدید می‌کنم، اما در حال پیگیری ماجرا هستم و کارگروهی از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به محل حادثه اعزام شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان