شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا؛

مدیرعامل یک شرکت حفاری آمریکا: اوپک توافق کاهش تولید را تمدید می کند

تهران-ایرنا- شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا اعلام کرد، رییس و مدیرعامل کانتیننتال ریسورسس* آمریکا از پیشگامان حفاری نفت شیل در این کشور، معتقد است اوپک برای مهار مازاد عرضه، توافق کاهش تولید را برای ۶ ماه دیگر تمدید می کند.

مدیرعامل یک شرکت حفاری آمریکا: اوپک توافق کاهش تولید را تمدید می کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «هارولد هام» مدیرعامل شرکت یاد شده که کار آن حفاری و اکتشاف منابع نفت و گاز شیل است به شبکه خبری سی ان بی سی افزود: البته اکنون به دلیل اینکه خریداران و فروشندگان نفت نمی دانند آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کاهش تولید را تمدید می کند یا نه، قیمت های نفت تحت فشار است و افزایش پیدا نمی کند، اما من فکر می کنم نتیجه مشخص است و توافق کاهش تولید تمدید خواهد شد.
هام تاکید کرد: تعدیل بازاری که بیش از 2 سال دچار مازاد عرضه بوده ، مدت قابل ملاحظه ای طول می کشد و اجرای توافق کاهش تولید اوپک تنها از ابتدای سال 2017 شروع شده است.
به گفته وی، اکنون به دلیل اینکه فصل تابستان که فصل سفر و رانندگی است هنوز شروع نشده، کاهش سطح موجودی انبارهای نفت خام دشوار است، اما با شروع تعطیلات خواهیم دید که ابتکار اوپک جواب خواهد داد.
اوپک و 11 تولیدکننده نفت غیراوپک از جمله روسیه سال 2016 موافقت کردند که در 6 ماهه نخست سال 2017 سطح تولید جمعی خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. 1.2 میلیون بشکه در روز از این مقدار سهم اوپک است.
قیمت های نفت در بازارهای جهای دیروز(سه شنبه) بیش از 2 درصد کاهش یافت ، زیرا کاهش تولید اوپک با افزایش تولید آمریکا، لیبی و کانادا خنثی شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:

https://t.me/irnaeco
اقتصام**1063**1561**مترجم:رفعت کرمی مهر**انتشار:مژگان توانا
.......................
*Continental Resources
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر