در پی اقدام ترامپ علیه شرکت های اروپایی در کوبا

معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است

معاون وزیرعلوم:فرایند ایده تا مقصود درنوآوری نیازمند مدیریت اصولی است
به گزارش ایرنا، مسعود برومند روز جمعه در آئین اختتامیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در شرایط کنونی استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است که با وجود سادگی ادبیات آنها در اجرا مشکلات بسیاری فراروی این حوزه است.
وی بیان کرد: برای نمونه وقتی در حوزه زیست فناوری دریایی کار می شود در این حوزه می توان با کار اشتراکی نتیجه بهتری دریافت کرد.
برومند تاکید کرد: در این فرایند هر چه به جلوتر گام برداشته شود کار انفرادی جوابگو نیست و باید نسبت به تشکیل تیم اقدام جدی شود.
وی اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که افراد در کنار هم بقیه مسیر را طی کنند و پیچیدگی این موضوع به مراتب بیشتر از کار انفرادی است.
برومند ادامه داد: در سال 98 برای توسعه فعالیت های پژوهشی یک گرنت پژوهشی راه اندازی می شود که این مهم می تواند ظرفیت های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه ها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.
وی یادآور شد: یک گرنت فناوری نیز برای تبدیل نتایج پژوهش به فناوری در دست طراحی است که این مهم بدون مشارکت سایر دستگاه های ذیربط با محوریت پارک های علم و فناوری محقق نمی شود.
برومند ادامه داد: همچنین باید واحدهای فناور بعنوان یک نهال تازه به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
وی گفت: در این زمینه شاید مجبور به بازنگری جزیی در مفهوم شرکت های دانش بنیانی نیز وجود داشته باشد چراکه بارها دیده شده برخی از واحدهای فناور تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشتند ولی به تولید محصول نرسیدند.
برومند اظهار داشت: مفهوم دانش بنیان در چنین جاهایی در یک فرایند مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به دشواری کار در این حوزه باید با برگزاری سمینارها اقدام به تشکیل سمینارهای تخصصی برای یافتن نقشه راه کرد تا دیدگاه های راهبردی و استراتژیک توسعه پیدا کند.
وی ادامه داد: دریا در جنوب و شمال کشور با سخاوت کامل در اختیار کشور است که بعنوان سرمایه های ملی باید به خوبی از آن بهره برداری شود.
برومند بیان کرد: ظرفیت های زیست فناوری دریایی در شمال و جنوب کشور به خوبی مشخص است که با توجه به این ظرفیت ها باید با شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری برای آن برنامه ریزی عملیاتی داشت.
برومند تاکید کرد: در این زمینه باید نگاه به سمت کاهش تمرکز به منابع زیرزمینی دریا سوق داد چراکه این مهم با تمرکز بیشتر با سایر ظرفیت های دریایی و بویژه زیست فناوری دریایی می تواند غذا، انرژی و آینده کشور را تامین کند.
7212/6047
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان