حقایق جالب علمی؛ از صدای منفی تا تشعشعات رادیواکتیو موز!

به سفر عجیب و غریب ما در میان حقایق تصادفی خوش آمدید! حقایقی دربارۀ حیوانات، فضا، جغرافیا، علم، سلامت، زیست‌شناسی و بسیاری موارد دیگر که هر روز چند مورد از آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 اگر می‌خواهید دوستان، بچه‌ها و خانواده‌تان را با حقایق جالب تصادفی و چیزهای شاید بی‌اهمیت اما عجیب و غریب و شگفت‌انگیز تحت تأثیر قرار دهید، این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش فرادید، هر روز چند حقیقت جالب و شگفت‌انگیز را در حوزه‌های مختلف از فیزیک و زیست‌شناسی تا نجوم و جغرافیا با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. صدا می‌تواند «منهای دسی‌بل» باشد 

ساکت‌ترین مکان روی زمین، اتاق فاقد پژواک مایکروسافت در رِدموند، ایالات متحده آمریکا با 20.6- دسی‌بل است. این اتاق‌های فاقد پژواک از بتن سنگین و آجر ساخته شده‌اند و روی فنرهایی نصب شدند تا از ورود ارتعاشات به کف جلوگیری شود. 

2. یک اسب معمولاً بیش از یک اسب بخار قدرت دارد

یک مطالعه در سال 1993 نشان داد حداکثر قدرتی که یک اسب می‌تواند تولید کند 18000 وات است، یعنی حدود 24 اسب بخار. 

3. امضای شما می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی شما را فاش کند

مطالعه‌ای در سال 2016 ادعا کرد که در مردان، امضای بزرگتر با جسارت اجتماعی بالاتر و در زنان، امضای بزرگتر با ویژگی‌های خودشیفتگی مرتبط است. 

4. از هر 18 نفر یک نفر نوک سینه سوم دارد

نوک سینه سوم که به پلی‌تیلیا معروف است، به دلیل جهش در ژن‌های غیرفعال ایجاد می‌شود. 

5. موز رادیواکتیو است

هر موز به دلیل دارا بودن ایزوتوپ طبیعی پتاسیم-40 کمی رادیواکتیو است. جالب است که بدن ما حاوی حدود 16 میلی‌گرم پتاسیم-40 است، به این معنا که ما حدود 280 برابر بیشتر از یک موز رادیواکتیو هستیم، بنابراین هر پتاسیم-40 اضافه که از موز وارد بدن ما شود، در عرض چند ساعت دفع می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان