شناسه : ۱۵۸۷۳۷۰ - جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۳
توسعه فروشگاههای شهروند با هدف کنترل بازار در کلان شهرها
به گزارش اقتصادآنلاین، کیانوش نادری مدیر فنی و مهندسی شرکت شهروند در رابطه با نقش فروشگاه های شهروند در توسعه اقتصاد شهری اظهار داشت: در سال گذشته در یک مقطع زمانی به دلیل فقدان مواد اولیه تامین کالا و خدمات ضروری مورد نیاز مردم با مشکل مواجه شده بود که حتی برخی محصولات در شهر تهران نایاب شد که فروشگاه شهروند توانست این مشکل را مدیریت کند.
وی در ادامه افزود: سال گذشته با وجود کمبودهایی که در حوزه اقلام بهداشتی وجود داشت، شهروندان هر زمانی که به فروشگاه های زنجیره ای شهروند مراجعه می کردند، می توانستند اقلام مورد نیازشان را دریافت کنند و هیچ قفسه ای خالی نبود، همچنین زمانی که بازار گوشت، مواد پروتئینی و رب گوجه فرنگی با نوسانات شدیدی روبرو بود، شرکت شهروند توانست به تنظیم بازار این محصولات کمک کند.
مدیر فنی و مهندسی شرکت شهروند تصریح کرد: مجموعه ای مانند شهروند در تنگناها و شرایط بحرانی می تواند به یاری مردم برسد، شرکت شهروند به عنوان بازوی مدیریت شهری در هر مقطعی که مشکل و بحرانی در کشور ایجاد میشود به کمک مردم میآید، همچنین در حادثه سیل اخیر که بسیاری از شهرها با مشکل کبود مواد غذایی و بهداشتی روبه رو بودند شهرداری تهران ازطریق مجموعه شهروند کمک ها و موارد مورد نیاز را به مناطق سیل زده ارسال کرد و توانست تسهیلات بلاعوضی را به مردم سیل زده اعطا کند.
کیانوش نادری، در ادامه بیان کرد: شرکت شهروند این اجازه را دارد که در شرایط بحرانی، انبار کالاهای خود را در اختیار هموطنان آسیب دیده قرار دهد، در گذشته شرکت شهروند تنها به اندازه فروش سه روز خود محصولات را انبار می کرد، که در یکسال گذشته و با در اختیار گرفتن سولههای بزرگتر میتواند در شرایط بحرانی پاسخگو نیاز مردم باشد تا شهروندان در بحران های اقتصادی مایحتاج ضروری خود را با قیمت ارزانتری تهیه کنند و فشار کمتری روی اقشار آسیب پذیر جامعه بگذارد، همچنین در حادثه سیل اخیر انبار کالای شهروند نقش مهمی در تامین مواد غذایی و بهداشتی برخی مناطق سیل زده داشت.
مدیر فنی و مهندسی فروشگاههای شهروند در رابطه با نقش توسعه فروشگاه های شهروند در توسعه اقتصاد شهری خاطر نشان کرد: وجود فروشگاههای شهروند در کلان شهرهای دیگر این توانایی را دارد که با ساز و کاری مشخص کنترل بازار را به دست گیرد و قیمت ها را تا حد زیادی کنترل کند، و از آنجایی که فروشگاه های زنجیره ای دیگر نیز نمی خواهند از کورس رقابت عقب بمانند رقابت شدیدی بین فروشگاه های زنجیره ای شکل می گیرد که در نهایت این رقابت به نفع شهروندان خواهد بود اما در صورتی که اجناس مورد نیاز مردم در اختیار برخی شرکت های خاص قرار گیرند، محصولات مورد نیاز مردم با قیمت دلخواه عرضه میشود.