جام قهرمانی در اتوبان تهران - اصفهان

رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر به اوج رسیده است. حالا فقط سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال شانس قهرمانی دارند.

جام قهرمانی در اتوبان تهران - اصفهان

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین نوشت: «فقط دو بازی مانده. فقط دو بازی تا تعیین قهرمان لیگ برتر. دو بازی تا پایان این ماراتن جذاب و نفس‌گیر که حالا همه در انتظار شناختن برنده آن هستند.

در حالی که فقط دو بازی هفته بیست‌ونهم و سی‌ام لیگ برتر باقی مانده، سه تیم بالای جدول با میزان شانس‌هایی متفاوت این اقبال را دارند تا در نهایت جام هجدهمین دوره لیگ را به خانه ببرند. لیگی که بالا و پایین‌های زیادی به خود دید و حالا کم‌کم دارد قهرمانش را می‌شناسد.

پرسپولیس

صدرنشین تقریباً دائمی لیگ برتر ایران طی فصول اخیر، حالا فاصله خیلی کمی تا هت‌تریک قهرمانی دارد. شاگردان برانکو که در دو فصل اخیر هم جام را بالای سر برده‌اند، حالا اما برای تکرار قهرمانی برای بار سوم از همیشه بیشتر به چالش خورده‌اند. آنها در سه بازی اخیر خود مقابل سه تیم قدرتمند لیگ یعنی ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. فقط یک گل زده‌اند و به سه مساوی قناعت کرده‌اند. با این حال نتایج ضعیفی که سایر مدعیان به ویژه استقلال و تراکتور در رقابت با سایر تیم‌ها گرفتند، پرسپولیس را همچنان در بالای جدول نگه داشته است.

شاگردان برانکو الان با 57 امتیاز اول هستند و با تیم دوم جدول فاصله‌ای سه امتیازی دارند. این یعنی آنها اگر در دو بازی نه چندان سخت پیش رویشان 4 امتیاز بگیرند کار قهرمانی‌شان تمام است. البته که توقف سپاهان و استقلال در بازی‌های آینده می‌تواند کار را به نفع پرسپولیس به پایان برساند و شاید اصلاً شاگردان برانکو با کسب کمتر از 4 امتیاز از دو بازی پیش رویشان هم عنوان قهرمانی را مال خود کنند. پرسپولیس همه چیز قهرمانی‌اش در اختیار خودش است و نتایج سایرین برایش اهمیتی ندارد و این دقیقاً حالتی بر عکس دو تیم دیگر مدعی است و دقیقاً به همین دلیل آنها بیشترین بخت را برای قهرمانی دارند.

دو بازی پایانی پرسپولیس در لیگ:

ماشین سازی تبریز (میزبان)

پارس جنوبی جم (مهمان)

سپاهان

تیم امیر قلعه‌نویی قطعاً یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بود. سپاهان که با خریدهای فراوان در نیم‌فصل اول پا به لیگ برتر گذاشت، در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم خودش را تقویت کرد و تقریباً در تمام طول فصل هم در رده‌های بالایی جدول قرار داشت اما توقف‌های بد موقع مقابل ذوب آهن و نساجی و پس از آن هم باخت ثانیه آخری مقابل استقلال، تیم قلعه‌نویی را از صدر جدول دور کرد با این حال آنها با یک مساوی مقابل پرسپولیس و پیروزی مقابل ماشین سازی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده تیم برانکو به حساب می‌آیند.

دو بازی برای سپاهان باقی مانده و آنها برای قهرمانی باید سه امتیاز فاصله با صدر را جبران کنند. اتفاقی که بخشی از آن در اختیار خودشان است و بخش دیگرش به نتایج پرسپولیس در دو هفته پایانی بستگی دارد. نکته‌ای که سپاهانی‌ها را نگران و پرسپولیسی‌ها را امیدوار می‌کند، این است که سپاهان هفته آینده باید در مشهد به مصاف تیم با انگیزه پدیده برود و آنجا کوچک‌ترین لغزش از سوی طلایی‌پوشان عملاً رؤیای قهرمانی را به پایان می‌برد.

با همه این اوصاف شاگردان قلعه‌نویی برای قهرمان شدن باید دو بازی بعدی خود را ببرند و چشم انتظار لغزش پرسپولیس باشند. آنها البته با کسب یک برد از دو بازی پیش روی خود هم می‌توانند قهرمان شوند؛ به شرطی که پرسپولیس هیچ امتیازی از دو بازی آخرش نگیرد که احتمالش خیلی اندک است.

دو بازی پایانی سپاهان در لیگ:

پدیده (مهمان)

استقلال خوزستان (میزبان)

استقلال

هواداران استقلال به احتمال زیاد باز هم در حسرت کسب عنوان قهرمانی باقی خواهند ماند. استقلالی که در نیم‌فصل دوم اوج گرفت و می‌توانست با برتری در داربی به صدر جدول برسد و به بخت اول قهرمانی لیگ بدل شود، با دست خود این شانس را از خود سلب کرد و پس از آن هم درست در بزنگاهی حساس در مشهد و در جایی که پرسپولیس دو هفته پیاپی بود که نبرده بود و استقلال می‌توانست یک بار دیگر فاصله را در صدر جدول کم کند، تن به شکست تلخی داد تا رؤیای قهرمانی نه روی کاغذ، که حداقل در ذهن بازیکنان و هواداران این تیم از دست رفته باشد.

آبی‌ها الان با صدر جدول 4 امتیاز و با رتبه دوم جدول یک امتیاز فاصله دارند بنا بر این به نظر می‌رسد که کسب رتبه دوم برای استقلالی‌ها آسان‌تر از قهرمانی است. ضمن این که استقلال نفس تراکتور و پدیده را هم پشت سر خود حس می‌کند و اگر لحظه‌ای غفلت کند، ممکن است حتی همین جایگاه را هم از دست بدهد و خبری از سهمیه آسیا برای فصل بعد نباشد.

استقلال قطعاً در این سه ضلعی از شانس کمتری برای قهرمانی برخوردار است. شاگردان فرهاد مجیدی باید ابتدا از دو بازی پیش روی خود شش امتیاز را کسب کنند و سپس به این انتظار نبردن دو تیم بالایی خود بنشینند. اگر مثلاً استقلال از دو بازی پیش روی خود امتیازات کامل را کسب کند و آن گاه سپاهان و پرسپولیس در دو بازی پیش روی خود با حریفان مساوی کنند یا ببازند، آن وقت استقلالی‌ها می‌توانند به شکلی دراماتیک جشن قهرمانی بگیرند. اتفاقی که خود آبی‌ها هم می‌دانند احتمالش کم است اما قطعاً تا آخرین لحظه برای آن تلاش می‌کنند.

دو بازی پایانی استقلال در لیگ:

صنعت نفت آبادان (مهمان)

سپیدرود رشت (میزبان)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان