ماهان شبکه ایرانیان

در قالب یک کتاب منتشر شد

خطاهای نویسندگی و تجریبات نویسندگی

«خطاهای نویسندگی و تجریبات نویسندگی» در هیات یک کتاب به تالیف مهدی رضایی منتشر شد.

خطاهای نویسندگی و تجریبات نویسندگی

به گزارش ایسنا، در این کتاب که نشر آرادمان منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده، در یک بخش، 70 یادداشت درباره‌ی آن‌چه که یک نویسنده برای موفقیت باید رعایت کند، آمده است. در بخش دوم نیز تجربیات 15 نویسنده از نسل‌ها و ژانرهای مختلف در داستان‌نویسی، درج شده است.

مهدی رضایی – مؤلف کتاب – در ابتدای آن آورده است: «تمامِ نکاتی که درکتاب از آن زیر عنوان «خطاهایِ نویسندگی» یاد می‌شود، حاصلِ تجربیاتِ نزدیک به دو دهه فعالیت در کارگاه‌های مختلف داستان‌نویسی و مطالعه در این زمینه از نویسندگان و استادان مختلف است؛ آموخته‌هایی مغتنم که با تحلیلی مبسوط در کتاب ارائه شده است. بنابراین بدون هیچ‌گونه ادعایی در امر نویسندگی یا تدریسِ آن، در لوایِ هنرجویی علاقه‌مند به ادبیات، این تجربه ارزشمند را در اختیار جویندگانِ مشتاق قرار می‌دهم.

مطالعات نشان می‌دهد که در همه عرصه‌ها، بهترین شیوه‌ برایِ قدم ننهادن در مسیرِ اشتباهِ گذشتگان، شناسایی اشتباه‌های آن‌هاست. در عرصه نویسندگی در ایران، نویسندگانِ باتجربه بسیاری دیدم که هراس زیادی در بیان راه‌های رفته اشتباه‌ و روشِ بیرون آمدن از آن داشتند. این درحالی است که در سایر کشورها، نویسندگان در مصاحبه‌هایشان به‌راحتی به بیانِ ضعف‌ها و چگونگی برطرف کردن آن‌ها می‌پردازند.

بخش «تجربیات نویسندگی» نیز شامل 15مصاحبه با نویسندگانِ مطرح ایرانی درباره تجربیات‌شان در عرصه نویسندگی است.

در این بخش، دیدگاه‌های نویسندگانی چون: جمال میرصادقی، جواد مجابی، محمد محمدعلی، شهرنوش پارسی‌پور، احمد بیگدلی، علی عطاران، میترا الیاتی، احمد آرام، محمدرضا گودرزی، ژیلا تقی‌زاده، الهه منافی (دستیاری)، احمد اکبرپور، حمید عبدالهیان، کامران محمدی و  علیرضا محمودی ایرانمهر آمده است.

«خطاهای نویسندگی و تجربیات نویسندگی» با طرح جلدی از حمیدرضا بیدقی، در 335 صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای 25 هزار تومان منتشر شده است.

سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت‌ماه جاری در محل شهر آفتاب برپاست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان