اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ فروشگاه شهروند در رمضان شبانه‌روزی خواهد بود

اقتصادآنلاین - صبانوبری؛ مسعود سریع‌القلم در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه شهروند پیش از این فقط امانی فروشی می‌کرد، گفت: ما چند وقتی است که به سراغ کالاهای اساسی رفتیم و از طریق مناقصه کالاها را خریداری کرده و به صورت کاملا آنالیز شده به فروشگاه‌هایمان فرستادیم.

وی با بیان اینکه در بحران مالی اواخر تابستان سال 97 پیش آمد شهروند با خریدهای قطعی خود نجات یافت، ادامه داد: ما توسط تیم توسعه بازارمان پیش‌بینی کرده بودیم که بحران پوشک پیش میاید و با خریدهای قطعیمان اوضاع را مدیریت کردیم.

سریع‌القلم یکی از اتفاقات مثبت در مجموعه شهروند در سال گذشته را تشکیل معاونت منابع انسانی عنوان کرد و افزود: برای حدود 2500نفر نیروی شاغل در این مجموعه معاونت منابع انسانی وجود نداشت که در سال 96 طرح آن را به شهرداری دادم که پذیرش شد و در خرداد 97 مصوب شد که معاونت منابع انسانی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش از این بیش از 14درصد کالاها در شهروند خارجی بوده است، گفت: ظرف یکسال گذشته بیش از 220 شرکت ایرانی مصوبه ورود کالایی خود را به شهروند گرفتند و آن 14 درصد کالای خارجی به زیر6درصد رسیده است.

سریع‌القلم ادامه داد: حذف آن 6درصد کالای خارجی از مجموعه سخت است، زیرا برای برخی کالاها مثل قهوه و یا لوازم خانگی مشابه با کیفیت ایرانی برای محصولات خارجی وجود ندارد.

مدیرعامل شهروند از تجهیز و بهره‌برداری دو فروشگاه یکی در منطقه 1 و دیگری که اولین فروشگاه خارج از استانی شهروند است و در مهرشهر البرز تا آخر خرداد ماه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شهروند برای ایجاد شعبه در کلان شهرها و مراکز استان‌ها هم برنامه دارد، افزود: ایجاد شعبه در اصفهان،تبریز و شیراز قطعی شده است و در مشهد و چند کلان شهر دیگر در مراحل مقدماتی آن برای گرفتن جا و فضا هستیم که با شهرداری ها مشغول مذاکره‌ایم که شهروند را به عنوان برند فروشگاهی شهرداری های تهران جا بیاندازیم.

سریع‌القلم خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای افتتاح یک شعبه فروشگاه در منطقه 22 داریم که 15هزارمتربع فضای فروشگاهی برای آن در نظر گرفته شده است و احتمالا بزرگترین فروشگاه فلت ایران خواهد بود و امیدواریم تا پایان 98 افتتاح بشود.

مدیرعامل شهروند همچنین از برنامه ویژه این مجموعه برای تهیه افطار مردم در نمایشگاه قران خبر داد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان 5 فروشگاه شهروند بیهقی، بوستان، بهاران و بهروز و شهر ری در ماه رمضان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند داشت و تخفیفاتی بین پنج تا 50 درصد بر روی اقلام مختلف به شهروندان ارائه می‌شود.

سریع‌القلم در خصوص عملکرد مجموعه شهروند در سال 97 خاطرنشان کرد: درآمد شهروند نسبت به سال 96 سه برابر شده است و 111.5 درصد بودجه پیش‌بینی شده ما محقق شد که 11ونیم درصد از آنچه پیش‌بینی شده بود هم جلوتر بوده ایم.

وی افزود: بیشترین فروش ما در سال 97 در بخش خواروبار با 45 درصد بوده است و پس از آن پروتئین‌ با 36.3 درصد اقلام تازه مثل میوه و سبزیجات 3درصد  قرار دارند. فروش لوازم منزل 12.1 درصد و پوشاک نیز 3.7 درصد بوده است.

سریع‌القلم در پایان در خصوص بخش فروش مجازی شرکت شهروند نیز از افتتاح انبار مرکزی این بخش ظرف یک ماه و نیم آینده با 6000 قلم کالای پر مصرف بر اساس خواست مشتریان خبر داد و افزود: اکثر این کالاها مربوط به بخش سوپرمارکتی است و امیدواریم با راه‌اندازی این انبار شاهد توسعه بیشتر فروشگاه‌های شهروند باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان