ماهان شبکه ایرانیان

تمام آن‌چه که باید در مورد Attack On Titan پیش از شروع فصل سوم آن بدانید

نگران تمام شدن سریال «بازی تاج و تخت» نباشید، چون حمله‌ی دیگری از فرای یک دیوار بلند دیگر در حال شکل‌گیری است، که به اندازه‌ی زامبی‌های یخی وایت واکر ترسناک است

نگران تمام شدن سریال «بازی تاج و تخت» نباشید، چون حمله‌ی دیگری از فرای یک دیوار بلند دیگر در حال شکل‌گیری است، که به اندازه‌ی زامبی‌های یخی وایت واکر ترسناک است. تایتان‌ها احتمالا می‌توانند تمام ارتش پادشاه شب را زیر پا له کنند، و یا آن‌ها را یک لقمه‌ی چپ کنند.
در حالی‌که کسی نمی‌داند آیا این جانوران انسان‌نمای هیولایی «نبرد با تایتان‌ها» آیا علاقه‌ای به چشیدن زنده‌ها دارند یا نه، اما از فصل قبل می‌دانیم که احتمال دارد دیوارهایی که قرار است محافظ جان انسان‌ها باشند توسط تایتان‌ها فرو بریزد.

همچنین بخوانید:
معرفی سریال Attack on Titan: خشن، هوشمندانه، خون‌بار

حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این‌که آن دیوارها برای چه منظوری ساخته شده‌اند وجود دارد… صرف‌نظر از رفتار سوال‌برانگیز و خیانت‌های آشکار میان افسران رده بالای ارتشی که قرار بوده از خراب شدن آن محافظت کنند.
آیا وقت ندارید تا شروع فصل جدید در هفته‌ی آینده، تمام 49 قسمتی که تا به حال پخش شده را ببینید؟ تمام آن‌چه که لازم است بدانید تا دقیقا متوجه شوید چه اتفاقی در این سریال می‌افتد را در ادامه آورده‌ایم.

تایتان‌ها دقیقا چه موجوداتی هستند؟

تایتان‌ها ظاهری زشت دارند، و شبیه انسان‌های عظیم‌الجثه‌ای هستند، اما هرگز نمی‌توانند انسان واقعی باشند، چون آدم‌خوار هستند. درست است؟ خیلی هم مطمئن نباشید. بعضی تایتان‌ها در واقع انسان‌هایی هستند که می‌توان تغییر شکل داده و به تایتان تبدیل شوند. آن‌ها انواع مختلفی دارند، مانند تایتان دیوگونه، که دیوهای پا‌گنده در کنار آن‌ها عروسک محسوب می‌شوند، تایتان‌های زره‌پوش، که کشتن آن‌ها به خاطر اسکلت خارجی عظیمی که دارند، تقریبا غیر ممکن است.
همچنین این موجودات تقریبا شکست‌ناپذیر هستند، مگر آن‌که گردن آن‌ها را از پشت سر ببرید.بریدن دست و پای آن‌ها بی‌نتیجه است، چون می‌توانند آن‌را بازسازی کنند.

ما در کجا هستیم؟

بخش بزرگی از «نبرد با تایتان‌ها» مابین سه دیوار بسیار بزرگ روایت می‌شود، که در آن‌سوی آن‌ها موجودات آسیب‌پذیر و در معرض خطر موسوم به انسان زندگی می‌کنند: دیوار ماریا، دیوار رز، و دیوار سینا. این دیوارها بدون شک به عنوان مانعی برای تایتان‌ها ساخته شده‌اند. چون آن‌ها، با این وجود، توانسته‌اند راهی برای گذر از دیوارها پیدا کنند.

ارن ییگر کیست و چرا باید برای ما مهم باشد؟

ارن ییگر کودکی از منطقه‌ی شیگاشینا است که بهتر از سر به سرش نگذارید. ارن و خواهرخوانده‌ش میکاسا آکرمن وقتی تایتان‌ها کمر به تخریب دیوار ماریا بستند، یتیم شدند و مادر میکاسا متاسفانه در بین دندان‌های یکی از تایتان‌ها جان داد. پدر ارن بدون هیچ توضیحی غیب شد، اما شئ بسیار با ارزشی را در زیرزمین به جای گذاشت. (که بعدتر به آن می‌پردازیم). پس از پی بردن به آن، تمام تلخی و یک‌دندگی او را درک خواهید کرد.
او همچنین یک تغییر کننده است، که می‌تواند تبدیل به تایتان شود. این موضوع باعث دستگیر شدن او می‌شود و او را تا پای اعدام پیش می‌برد، تا این‌که وزارت دفاع طی پرونده‌ای ادعا کرد قدرت‌های تایتانی او می‌تواند کمک بزرگی باشد، و از اعدام شدن او جلوگیری کرد.

درباره‌ی ارتش، چون این‌جا مساله‌ی مهمی است…

ارتش اینجا به سه دسته‌ی پلیس، هنگ گریسون، و هنگ بدنام پیش‌قراول تقسیم می‌شود — بدنام به این دلیل که نیمی از آن‌ها که از دیوار عبور می‌کنند، هرگز باز نمی‌گردند. ارن، میکاسا و آرمین — بهترین دوست ارن — که هنوز از آخرین تجاوز تایتان‌ها لبریز از انگیزه‌ی انتقام هستند به ارتش ملحق می‌شوند، و نهایتا به هنگ پیش‌قراول راه پیدا می‌کنند.
هر کسی که در ارتش خدمت می‌کند باید به استفاده از ابزارآلات مانور عمودی مسلط باشد. آن‌ها کابل‌هایی محکم را با سرعت پرتاب می‌کنند که برای بالا رفتن از چیزهای بزرگ — مانند تایتان‌ها — به کار می‌روند.

در جوخه چه کسانی حضور دارند؟

اروین اسمیت فرماندهی هنگ را بر عهده دارد، در حالی‌که کاپیتان لیوای آکرمن (که نسبت بسیار دوری با میکاسا دارد) کاپیتان جوخه نیروهای ویژه است. لیوای علی‌رغم این‌که یکی از قهارترین سربازهای ارتش است، شخصیتی مرموز دارد و چهره‌اش دوستانه‌ترین چهره‌ای نیست که در این سریال خواهید دید، اما از طرفی نمی‌توان او را سرزنش کرد، او چیزهای زیادی در جنگ به چشم دیده است.
به جز ارن، میکاسا و آرمین، سایر اعضای جوخه که توانسته‌اند همچنان زنده بمانند و خورده نشوند عبارت‌اند از فرمانده اروین، هانگ زویی — که اشتیاق شدید و عجیبی به تکه تکه کردن تایتان‌ها دارد، کانی، برتولت، ساشای همیشه گرسنه، رینر، یمیر و کریستا، که هر کدام چیزی برای مخفی کردن دارند.

چطور بعضی از انسان‌ها می‌توانند به تایتان تغییر شکل بدهند؟ آیا نوعی تطابق دی‌ان‌ای وجود دارد؟

گذشته از این‌که اگر مایع نخاعی یک تایتان را به کسی تزریق کنید می‌توانید او را به تغییرکننده تبدیل کنید، کسی چیز دیگری نمی‌داند. چیزی که آن‌ها می‌دانند این است که پیش‌قراول‌ها انی لئون‌هارت و یمیر هم می‌توانند به تایتان تبدیل شوند، و انی (عضوی از نیروی پلیس) ممکن است ارتباطی به قتل عامی که چند وقت پیش اتفاق افتاد داشته باشد. این مساله می‌تواند توضیح دهد که او چرا خود را درون یک ماده‌ی الماس‌گونه حبس کرده است. ارن در نهایت می‌فهمد که خودش قدرتی دارد که با آن می‌تواند حفره‌ی دیوار ماریا را ببندد.
انی و یمیر تنها تغییر‌کننده‌های جوخه نیستند. تایتان زره‌پوشی که قبلا اشاره شد، در واقع رینر است، و تایتان عظیم‌الجثه، که دقیقا مانند نامش (و همین‌طور مادر ارن) است، برتولت است. آن‌ها پس از قتل عامی که رخ داد، به دلیلی که هرگز مطرح نشده است تبدیل به انسان شدند و به ارتش پیوستند. این توضیح می‌دهد که تایتان‌ها چگونه در منطقه‌ای که قرار است محافظت‌شده باشد، ناگهان ظاهر می‌شوند. بوی خیانت می‌آید!

اگر کریستا تغییر‌کننده نیست، پس چه رازی دارد؟

کریستا در واقع هیستوریا رایس است. او یک عضو سری از خانواده‌ی سلطنتی است که ممکن است بتوانند پرده از سرگذشت و سرآغاز تایتان‌ها بردارد. او چقدر می‌داند؟ به اندازه‌ای می‌داند که باعث شود خودش و ارن در دخمه‌ی پدرش زندانی شوند، جایی که در آن راد در شکل تایتانی خود ارن را خواهد خورد تا به قوی‌ترین تایتان تبدیل شود.

آیا این رازی است که همه‌چیز را روشن می‌کند؟

تقریبا بله. وقتی راد هیستوریا را مجبور می‌کند که ارن را لمس کند، موجی از خاطرات غم‌انگیز از ذهن او عبور می‌کند و برای ارن آشکار می‌شود که چگونه تبدیل به تغییرکننده شد. او پس از تزریق مایع نخاعی تایتان‌ها، پدرش را خورد. گیشا ییگر هم پیش از آن خواهر ناتنی هیستوریا را خورده بود تا قدرت تایتان بنیان‌گذار را به دست آورد. پس راد می‌خواهد ارن را بخورد که نه تنها به قدرت برسد، بلکه به شکل خاصی از قدرت دست پیدا کند.

همه می‌میرند که بدانند در آن زیرزمین چه خبر است

هر چه که هست ارن قصد دارد با کمک پیش‌قراول‌ها آن‌را کشف کند. پدرش کلید آن‌جا را پیش از کشت و کشتار و آدم‌خوری که تایتان‌ها به راه انداختند، به او داده بود. غیرممکن است که ربطی به تایتان‌ها نداشته باشد. آیا یک راهنمای آناتومی است؟ مایع نخاعی تایتان‌هاست؟ بقایای یک آزمایش شکست خورده؟ اگر یک تایتان واقعی آن‌جا مخفی شده باشد پایان خوبی نخواهد داشت. آن‌ها در واقع برای بقا نیازی به خوردن ندارند، فقط برای لذت انسان‌ها را می‌درند.

اولین قسمت فصل سوم در شب قبل از روزی که پیش‌قراول‌ها تصمیم می‌گیرند دیوار ماریا را پس بگیرند، روایت می‌شود. آن‌چه که در پیش‌نمایش فصل سوم می‌بینید نیم‌نگاهی به جنگ در آستانه‌ی وقوع است، که در آن تایتان دیوگونه فرماندهی نیروهای هیولایی را بر عهده خواهد داشت.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی الیزابت رین در وب‌سایت سای‌فای‌وایر است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان