ماهان شبکه ایرانیان

آگهی‌های مسکن و خودرو با ثبت هویت و قیمت کارشناسی منتشر می‌شود

قیمت‌گذاری خودرو و ملک در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی مساله‌ای است که این روزها در اخبار تب و تاب داغی پیدا کرده و دیجیاتو نیز پیش‌تر به طور مفصل درباره آن گزارشی منتشر کرده بود. معاون دادستانی کشور بعد از این واکنشات خبر داده که جلسه‌ای برای حل این موضوع تشکیل شده و قرار شده که اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی راهکاری درباره حل این مشکل پیدا کند.

آگهی‌های مسکن و خودرو با ثبت هویت و قیمت کارشناسی منتشر می‌شود

قیمت‌گذاری خودرو و ملک در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی مساله‌ای است که این روزها در اخبار تب و تاب داغی پیدا کرده و دیجیاتو نیز پیش‌تر به طور مفصل درباره آن گزارشی منتشر کرده بود. معاون دادستانی کشور بعد از این واکنشات خبر داده که جلسه‌ای برای حل این موضوع تشکیل شده و قرار شده که اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی راهکاری درباره حل این مشکل پیدا کند.

پلتفرم‌هایی همچون دیوار و شیپور بعد از واکنشات گسترده نسبت به موضوع حضور دلالان در فضای مجازی، قیمت این دسته از کالاها را به صورت توافقی درج کردند؛ موضوعی که به زعم بسیاری از کارشناسان از جمله «جواد جاویدنیا» نمی‌تواند یک راه حل دائمی و مناسب باشد. جاوید نیا در گفتگوی خود با روزنامه جوان خبر از نشستی داده که دیروز برای تصمیم گیری در این مورد برگزار شده است:

«حاضرین در این نشست نماینده پلیس فتا، پلیس امنیت و اماکن و همچنین مسئولان اتحادیه املاک و تعدادی از سایت‌های آگهی اینترنتی و اتحادیه کسب‌و‌کار‌های فضای مجازی بودند.»

به گفته جاوید نیا هم موضوع احراز هویت کاربران در هنگام ثبت نام باید با دقت انجام شود و اینکه بناشده از این پس قیمت‌ها بر مبنای کارشناسی در سایت‌ها درج شود. «رضا الفت نسب» سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد وظیفه این کارشناسی شدن قیمت‌ها بر دوش اتحادیه قرار گرفته و مقرر شده تا ظرف هفته آینده بتوانیم در کارگروه خود به یک راه حل درست برسیم:

«در نشست دیروز دادستانی دستور دادند که اتحادیه خودرو و اتحادیه املاک با ما همکاری کنند و اگر این همکاری صورت بگیرد می‌توانیم شاهد ایجاد راه‌حل‌هایی باشیم. مشکل اینجاست که در حال حاضر مرجع ثابت و موثقی پیرامون قیمت خودرو و ملک وجود ندارد و ما می‌خواهیم که اتحادیه‌های خودرو و ملک بتوانند در زمینه قیمت‌سازی مرجع ما را یاری کنند.»

الفت نسب اعلام می‌کند که از مساله هوش مصنوعی نیز می‌توان در این مورد استفاده کرد و می‌گوید که با مدیران اپلیکیشن‌هایی نظیر دیوار و شیپور نیز در این زمینه صحبت‌هایی انجام شده است. او تاکید می‌کند که قرار نیست سقف قیمت خاصی برای یک محصول در نظر گرفته شود و بلکه باید از حضور سودجویان و قیمت‌سازان در فضای مجازی جلوگیری شود:

«همچنین موضوع احراز هویت مساله دیگری است که می‌تواند در این راه به ما کمک کند و دادستانی محترم هم دیروز به این مساله بار دیگر اشاره کردند. ما هم می‌توانیم از سامانه شاهکار استفاده کنیم و هم اینکه در بخش خودرو و املاک می‌تواند از طرق دیگری احراز هویت انجام داد. فرضا اگر نهادی بتواند API در اختیار ما قرار دهد که مالک خودرو یا مالک خانه مشخص شود، بهتر می‌توان روی آگهی‌ها نظارت کرد. البته که می‌دانیم تمامی فروشندگان لزوما شخص نیستند و مغازه‌های املاک و گالری‌های اتومبیل نیز در دیوار فعالیت دارند و باید این دسته افراد از فروشندگان عمومی و شخصی جدا شوند؛ امری که باید برای چگونگی تحقق آن بیشتر تحقیق کنیم.»

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازین ضروری شدن احراز هویت در بدو ثبت‌نام در سایت‌ها را نیز موضوع مهم دیگری معرفی می‌کند. الفت نسب  باور دارد که همکاری با اتحادیه‌های خودرو و ملک می‌تواند باعث ریشه‌کن شدن این مشکل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان