ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس: Avengers: Endgame با فروش جهانی خود Titanic را در دریای رکوردها هم غرق می‌کند

«انتقام‌جویان: پایان بازی» حالا با ۲.۱۸۹ میلیارد دلار فروش، دومین فیلم پرفروش تمام تاریخ است

«انتقام‌جویان: پایان بازی» حالا با 2.189 میلیارد دلار فروش، دومین فیلم پرفروش تمام تاریخ است.
این فیلم توانست در این آخر هفته از «تایتانیک» جیمز کمرون (در سال 1997) که بدون در نظر گرفتن تورم، 2.189 میلیارد دلار فروخته است پیشی بگیرد. «پایان بازی» پس از به ثمر رساندن 145.8 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا و 282.2 میلیون دلار در خارج از آمریکا در دومین آخر هفته‌ی خود، به این جایگاه مهم دست یافت.

پرفروش‌ترین فیلم تمام تاریخ «آواتار» کمرون (در سال 2009) با فروش 2.8 میلیارد دلار در باکس آفیس است.
قسمت اخیر مجموعه‌ی «انتقام‌جویان» با ورود به آخر هفته عنوان پرفروش‌ترین فیلم در هفته‌ی اول اکران را با فروختن 562 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی از دوشنبه تا پنجشنبه، تصاحب کرد. «پایان بازی» یکی از پنج فیلمی است که فروش بالای 2 میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند، که دو تای دیگر از آن‌ها هم فیلم‌های دیزنی با عناوین «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (در سال 2015) و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (در سال 2018) هستند.

این اتفاق تنها در یازده روز پس از اکران این فیلم رخ داد که رکورد دیگری محسوب می‌شود.
«پایان بازی» در داخل آمریکای شمالی مرز فروش 620 میلیون دلار را رد کرده است، و نهمین فیلم پرفروش شده است. با وجودی‌که این فیلم دومین آخر هفته‌ی قدرت‌مندی را در میدان باکس آفیس تجربه کرد، اما به جایگاه اول آخر هفته‌های دوم دست نیافت، و با 145.8 میلیون دلار فروش پس از «نیرو بر می‌خیزد» قرار گرفت، که در دومین آخر هفته‌ی خود 149.2 میلیون دلار فروخت.

«پایان بازی» در خارج از آمریکا با فروش 1.57 میلیارد دلار در باکس آفیس بین‌المللی، پس از «آواتار» (با 2 میلیارد دلار فروش)، دومین اکران بین‌المللی پرفروش تاریخ محسوب می‌شود. مارکت‌های پرفروش «پایان بازی» عبارت‌اند از چین (با 575.8 میلیون دلار فروش)، انگلستان (با 89.9 میلیون دلار فروش)، کره (با 82.1 میلیون دلار فروش)، مکزیک (با 61.6 میلیون دلار فروش) و برزیل (با 56.3 میلیون دلار فروش).
«پایان بازی» پس از اکران تاریخی خود در آخر هفته‌ی قبل، در دومین آخر هفته‌ی خود 55 درصد افت کرد.

این رقم نسبت به سایر عناوین مارول عالی به حساب می‌آید، از جمله «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» (با 61 درصد افت) و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (با 59 درصد افت).
خارج از دنیای «پایان بازی»، «متجاوز» — عنوان جدید اسکرین جمز — آخر هفته‌ی خوبی داشت. این فیلم با 11 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. آفریقایی-آمریکایی‌تبارها با حضور 34 درصدی بخش قابل توجهی از خریداران بلیت را به خود اختصاص دادند. به گزارش پسترک، 59 درصد مخاطبان این فیلم زنان بودند، و 67 درصد تماشاگران زیر 35 سال سن داشتند.

بلافاصله پس از «متجاوز»، کمدی رمانتیک لاینزگیت به نام «لانگ شات» قرار داشت که بر خلاف نقدهای ضعیف و امتیاز 83 درصدی در وب‌سایت راتن تومیتوز، 10 میلیون دلار فروخت و در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم از مخاطبان خود امتیاز B در سینمااسکور دریافت کرد. این کمدی مثبت 17 سال بیشتر برای خانم‌ها و مخاطبان مسن جذابیت داشت، چراکه 68 درصد خریداران بالای 35 سال سن داشتند.
این کمدی رمانتیک در خارج از آمریکا در 22 مارکت 3.3 میلیون دلار فروخت، که انگلستان با 1 میلیون دلار فروش در صدر آن‌ها قرار داشت. «لانگ شات» در هفته‌های پیش رو در مناطق دیگری از جمله فرانسه، اسپانیا و هلند اکران خواهد شد.

ست روگن و شارلیز ترون در این فیلم که به کارگردانی جاناتان لوین ساخته شده است، بازی می‌کنند. «لانگ شات» درباره‌ی یک خبرنگار است که تبدیل به نویسنده‌ی متن‌های سخنرانی شده است و به معشوق دوران نوجوانی‌اش که حالا سیاست‌مدار شده است و قصد ریاست جمهوری دارد، کمک می‌کند.
فیلم انیمیشنی اس‌تی‌اکس فیلمز و علی‌بابا به نام «عروسک‌های زشت» در آخر هفته‌ی اکران خود فروش مایوس‌کننده‌ی 8.5 میلیون دلاری در داخل آمریکا را رقم زد. مخاطبان آن 64 درصد خانم بودند و بیشترین مخاطبان در رده‌ی سنی 7 تا 9 سال با 25 درصد حضور را شامل می‌شدند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان