چه کسی مسئول انتخاب وحید کاظمی است ؟

جای خالی داوران بین المللی در فینال لیگ دو

بدون تردید دیدار داماش و نیروی زمینی را باید یکی از حساس ترین بازی های فصل فوتبالی ایران دانست. دیداری که اگر به اندازه فقط نیمی از حساسیت آن، وسواس روی قضاوت آن وجود داشت هیچ یک اتفاقات فعلی رخ نمی داد.&#۱۶۰;


به گزارش "ورزش سه"، عصر روز یکشنبه، شهر رشت پذیرای یکی دیگر از حساس ترین بازی های فصل فوتبالی ایران بود. دیداری بسیار حساس که پیروزی در آن می توانست آخرین سهمیه لیگ یک فصل آینده را مشخص کند و به همین دلیل بیراه نیست اگر تصورمان بر این باشد که باید مهمترین سرمایه های داوری ایران این دیدار را به قضاوت می پرداختند. 


پس از اعلام اسامی داوران دیدار دو تیم داماش و نیروی زمینی، سوال های بسیاری در ذهن همه آنهایی که لیست اعلام شده را می دیدند به وجود آمده بود ولی با توجه به حساسیت بالای بازی تقریبا کسی به اظهارنظر نپرداخت تا نتیجه دستپخت صاحب منصبان داوری فوتبال ایران دیده شود و سپس درباره آن اظهارنظر شود. 


یک داور بین المللی به نام وحید کاظمی و دو داور ملی قضاوت این بازی را برعهده داشتند. انتخاب هایی که حالا می توانیم آن را یک سهل انگاری تاریخی بدانیم. چرا سهل انگاری؟ نتیجه زحمات یک تیم در عرض یک سال گذشته، امیدواری یک شهر یا یک استان به تیم شان و قیمت چند میلیاردی سهمیه لیگ یک مهم ترین عواملی است که باید دقت نظر را برای انتخاب داوران این بازی بالا می برد که این اتفاق نیفتاد. 


وحید کاظمی به عنوان یکی از کم نام و نشان ترین داوران بین المللی فوتبال ایران در حالی برای قضاوت این بازی انتخاب شد که انتظار می رفت نفر دیگری مورد نظر دپارتمان باشد. داورانی همچون بیژن حیدری، اکبریان، کرمانشاهی، زرگر، سیدعلی، زاهدی فر و ... همگی داورانی بودند که قطعا می توانستند داوری بهتری به نسبت کاظمی داشته باشند چرا که در بازی های امسال کاظمی موفق نشد نمرات بالایی به خود اختصاص دهد و تقریبا اغلب اشتباهات او در برنامه های مختلف توسط کارشناسان داوری تایید می شد.


به این ترتیب داوران نامبرده هم بیشتر از او بازی های بزرگ را به قضاوت نشستند و هم از نظر کاراکتر می توانستند دیداری با این حساسیت در برابر پانزده بیست هزار هوادار را مدیریت کنند. این در حالیست که اگر نخواهیم به مازندرانی بودن کاظمی برای قضاوت یک بازی یک تیم گیلانی بپردازیم. 


بهرحال بازی برگزار شد و تقریبا همه از اتفاقات عجیب و غریب آن اطلاع پیدا کردند. مردود اعلام کردن گل تیم میزبان و در نهایت همه آن سر و صدا و درگیری هایی که دیدیم با داوری پرحرف و حدیث کاظمی و دستیارانش در این بازی باعث شد تا این بازی هم به سلامت به دقیقه پایانی نرسد و در حال حاضر هم خیلی ها به دنبال حل و فصل آن هستند. 


داود رفعتی پس از پایان بازی در پاسخ به اینکه چرا نفرات مهم ترین برای قضاوت این بازی انتخاب نشده بودند عنوان کرد تعدادی از داوران مطرح و کمک داوران ما خارج از ایران هستند که نمی توانستیم از آنها استفاده کنیم! در حالی که تنها فغانی، پیام حیدری، منصوری و ابوالفضلی داوران و کمک داورانی هستند که در زمان برگزاری این بازی در ایران حضور نداشتند. 


این سهل انگاری در انتخاب کمک داوران این بازی بسیار بسیار بیشتر خود را نشان داد چرا که مهم ترین اشتباه بازی از کمک داور اول این بازی سرزد. شما به این اسامی دقت کنید، رضا سخندان، بابک داوری، رضا ایلدرم، سعید علی نژادیان، علی میرزابیگی، حسن ظهیری،  آرمان اسعدی، مهدی عالیقدر، سجاد طوری و ... تعدادی از کمک داوران مطرح فوتبال ایران هستند که در سال های اخیر بازی های مهمی را پرچم زدند و تقریبا توانستند اتفاقات بزرگی را از سر بگذرانند اما برای دیدار مهمی که باید در میان هواداران فراوانی سوت زده می شد انتخاب نشدند. 


البته رئیس دپارتمان داوری پس از پایان بازی اظهارنظری عجیب نیز برای توجیه خطاهای اتفاق افتاده بر زبان آورد که اگر گل داماشی ها به حساب می آمد در آن صورت هم آنها صعود نمی کردند چرا که بازی دو بر دو می شد! بر خلاف اظهارنظر رفعتی(که به عنوان یک مسئول نباید به توجیهاتی اینچنینی بپردازد)، در آن صورت تا دقیقه بیستم بازی، تیم میزبان می توانست با دو گل از حریف خود پیش بیفتد و در آن صورت اوضاع تغییر زیادی می کرد.

جالب ترین اتفاق هم در این باره به عدم اظهارنظر دیگر مسئولان داوری فدراسیون فوتبال بر می گردد. اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال از جمله فریدون اصفهانیان، علیرضا سهرابی به عنوان سرپرست فوتسالی کمیته داوران فدراسیون فوتبال چرا تاکنون حرفی بر زبان نیاورده اند و عنوان نکرده اند که ترکیب داوری اعلام شده برای دیدار مورد نظر با نظر مثبت آنها نیز همراه بوده یا خیر. این که اصلا می توانستند داوران بهتری برای آن دیدار انتخاب کنند یا آنها هم نظری هماهنگ با رئیس دپارتمان داوری دارند یا خیر. 


هر آنچه که هست مسئولان تیم داماش گیلانیان این روزها با تصمیمات پرحرف و حدیثی که آنها را در راس کارهای خود قرار دادند تا نشان دهند نیازمندتوجه بیشتری هستند و قطعا در انتظار تصمیمات و یا اظهارنظرهایی کارساز هستند نتیجه حق ضایع شده خود را در آن ببینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان