بررسی سریال رقص روی شیشه؛ قسمت نهم

قسمت نهم مجموعه «رقص روی شیشه» بازهم بدون یکی از کاراکترهای اصلی، یعنی ادریس ملک به کار خود ادامه داد

قسمت نهم مجموعه «رقص روی شیشه» بازهم بدون یکی از کاراکترهای اصلی، یعنی ادریس ملک به کار خود ادامه داد. بعد از اخباری که در رابطه با کناره‌گیری بازیگر این کاراکتر، امیر آقایی به دلیل معوقات مالی پخش شد، واضح است که «رقص روی شیشه» در نبود یکی از شخصیت‌های اصلی‌اش در بحران به سر می‌برد. نبود ادریس، در سیر روایی و منطق دراماتیک، حفره و خلأهایی را پدید آورده است که قابل‌انکار نیست و تلاش مجموعه برای رسمیت بخشیدن به حضور این کاراکتر در روایت در خلال گفتگوها هم نمی‌تواند این موضوع را جبران کند. بااین‌حال، «رقص روی شیشه»، به مدد سایر کاراکترهایش و قصه‌های فرعی آن‌ها، سعی دارد روایتش را ادامه دهد و تاکنون، نشانه‌ای مبنی بر خروج ادریس از روایت به چشم نیامده است و شاید در قسمت‌های بعدی با حل شدن مشکلات مالی، امیر آقایی هم به جمع بازیگران بازگردد.

قسمت نهم، همان‌گونه که گفتیم، با تمرکز روی کاراکترهای اصلی، تمرکز را از عدم حضور ادریس ملک برمی‌دارد و در این میان، کاراکتر لی‌لی و میر خان جلیلی که در مسیر پیچیده‌ای قرارگرفته‌اند، نقش مهمی دارند. لی‌لی که حالا باردار است به دنبال راهی است تا موقعیت خود را در خاندان جلیلی تثبیت کند و شاید برای این مورد مجبور باشد در مقابل محدثه (ستاره اسکندری) قرار گیرد. آنچه مشخص است، این است که در قسمت‌های آینده شاهد کنش بیشتری از سمت شخصیت محدثه در روایت هستیم و موقعیت کلیدی او به‌عنوان دختر میر خان و همسر ادریس، می‌تواند فرازوفرودهای جذابی در قصه پدید آورد.
از سوی دیگر، قصه رعنا و یغما هم ادامه دارد، گرچه در این قسمت، رعنا و یغما مرکزیت درام را نمی‌سازند، اما «رقص روی شیشه»، به‌موقع سراغ آن‌ها هم می‌رود و بیننده را درگیر بازی عجیب و غیرعادی که این دو را در خود فرو بلعیده است، می‌کند.

رعنا و یغما، حالا مهره‌های شطرنج فرد قدرتمندتری هستند و بی‌آنکه بدانند، پا در تله او گذاشته‌اند و به‌زودی باید در مقابل هم قرار بگیرند. فراموش نکنیم که قصه اصلی «رقص روی شیشه» ماجراهای عاشقانه رعنا و یغما است و نمی‌توان انتظار داشت این قصه به این زودی ختم به خیر شود.
در کنار همه این قصه‌ها، بعد از برخورد خونین سیاوش و دریا با ساقی سیاوش، دریا را در یک مرکز ترک اعتیاد می‌بینیم که گویا بر سر قول و قراری که با ادریس گذاشته ازآنجا سر درآورده است. دریا، به‌عنوان کاراکتری که از ابتدا در کنار رعنا حضور داشت، اما مستقیم در پیشروی روایت تأثیری نداشت، برای اولین بار از احساس ناامنی درونی‌اش و تنهایی‌اش می‌گوید.

گرچه درد و دل‌های دریا، اکنون برشی در روایت ندارد، اما به نظر می‌رسد که کاراکتر او در کنار سیاوش، دو جوان عاصی که در دام اعتیاد گرفتارند، موقعیتی برای کارگردان است تا به روانکاوی و تحلیل رفتارهای این دو از منظر خانواده و روابط اجتماعی بپردازد. باید منتظر ماند و دید، که آیا «رقص روی شیشه» فرصت بیشتری برای درخشیدن در اختیار این دو کاراکتر قرار می‌دهد یا خیر.
در میان همه کاراکترهای فرعی «رقص روی شیشه»، شاید کاراکتر ماکان با بازی مهرداد صدیقیان، بیش از همه در حاشیه قرارگرفته باشد و به نظر می‌رسد، اکنون‌که کاراکترهای اصلی و روایتشان به‌نوعی متوقف‌شده است، زمان خوبی باشد تا این کاراکتر نقش بیشتری در قصه داشته باشد و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی این کاراکتر، می‌توان انتظار داشت که ماکان اهرم مناسبی برای جبران نقش کاراکترهای دیگر در روایت باشد که به‌زودی به کار گرفته خواهد شد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان