لبخند نومحافظه کاران آمریکایی به ترامپ

به نظر می‌رسد سیاست خارجی ترامپ با گذشت زمان به سیاست سنتی جمهوری‌خواهان نزدیک شده است.

روزنامه خراسان: به نظر می‌رسد سیاست خارجی ترامپ با گذشت زمان به سیاست سنتی جمهوری‌خواهان نزدیک شده است.
 
هرچند در مواردی همچنان ویژگی‌های شخصی وی باعث تردید در این قضاوت شده؛ اما حضور و تقویت جایگاه نظامیان در کاخ سفید سبب مشابهت خروجی این سیاست با الگوی عمومی رفتاری جمهوری‌خواهان شده است. تقویت جناح نظامی در کاخ سفید و تضعیف رویکرد ایدئولوژیک افرادی نظیر استیو بنن سبب شده است نومحافظه‌کاران به سیاست‌های ترامپ امیدوار شوند.
 
اقدامات نظامی ترامپ، تقویت حضور نظامی آمریکا در نقاط مختلف، اتخاذ مواضع شدید دولت در قبال کشورهایی نظیر ایران و سوریه، نزدیکی به رژیم صهیونیستی و... موردحمایت این طیف است. بااین‌حال رویکردهای افراطی اسلام هراسانه، یکجانبه‌گرایی مفرط، پایبند نبودن به حقوق بین‌الملل توسط نظامیان کاخ سفید تعدیل‌شده و ازاین لحاظ زاویه روشنی میان نومحافظه‌کاران و تیم ترامپ قابل‌شناسایی است. طبعاً نومحافظه‌کاران به دنبال نفوذ در کاخ سفید و ایفای نقش در تصمیم‌سازی دولت ترامپ هستند و از افراد همفکر خود نظیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل و همفکران وی نیز حمایت می‌کنند.
 
مسلماً گذشت زمان بیانگر میزان موفقیت آن‌ها در این مسیر است. نباید فراموش کرد نقش‌آفرینی جدی نومحافظه‌کاران در دولت جرج بوش پسر پس از یک سال و متعاقب حادثه یازدهم سپتامبر رخ داد .قطعاً نئوکان ها ناامید از ایفای نقش جدی در دولت ترامپ نیستند و شاید در گام نخست از طریق همفکران خود در دولت، به دنبال نقش‌آفرینی هستند، امری که در صورت تحقق می‌تواند آثار مستقیم بر حوزه سیاست خارجی ترامپ داشته باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر