مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اینکه در صورت بروز هر گونه حادثه برای پروندههای ثبتی، نسخه الکترونیکی پروندهها موجود است، بیان کرد: با اسکن و آرشیو الکترونیک بیش از 620 هزار پرونده مشتمل بر 24 میلیون برگ سرعت خدمت رسانی به شهروندان کرمانی تسریع یافته و نگرانیها در زمینه سرقت پروندهها و جعل اوراق ثبتی کاهش یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری تمامی پروندههای ثبتی در سطح استان اسکن و آرشیو الکترونیکی خواهند شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه قوانین ثبتی و مدنی جایگاه ویژهای برای اسناد رسمی قائل شده اند و در صورت صحت تنظیم اسناد مالکیت رسمی، نمیتوان آنها را مورد تردید و انکار قرار داد، اظهار داشت: اسناد عادی به لحاظ شرایط تنظیم و اینکه شخص میتواند نسبت به آنها ادعای جعل یا تردید و یا انکار داشته باشد از مردم خواست معاملات خود را با حضور در دفترخانههای اسناد رسمی بصورت رسمی تنظیم نمایند.
طالبی زاده با اشاره به تدابیر صورت گرفته در خصوص حفظ اسناد مالکیت مردم و دولت عنوان کرد: با استفاده از بایگانیهای مستحکم و مکانیزه و سامانه اعلام و اطفاء حریق کلیه پروندههای ثبتی و مستندات مالکیت مردم در شرایط مطلوبی نگهداری میشود.
وی همچنین از افتتاح ساختمانهای جدید التاسیس ادارات ثبت انار و ارزوئیه تا پایان سال جاری خبرداد.
/