شناسه : ۱۶۰۰۰۹۴ - سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۳
تخفیفهای شهروند بر روی ۲۱۰۰ قلم کالای پر مصرف ماه رمضان
به گزارش اقتصادآنلاین، گیتی توانا، معاون بازرگانی شرکت شهروند، در رابطه با برنامه شرکت شهروند نسبت به گرانی های اخیر در جهت تعدیل قیمت کالاهای پر مصرف در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تلاش می کنیم در این ماه با کاهش حاشیه سود خود اقلام پر مصرف را با بیشترین تخفیفات عرضه کنیم تا شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد نگرانی از بابت تامین محصولات مورد نیاز خود نداشته باشند، همچنین با پیش بینی ذخایر لازم در شرایطی که در تامین کالا با مشکل مواجه شده است، بتوانیم محصولات مورد نیاز شهروندان را به سرعت جایگزین کنیم، ما در این شرایط تلاش می کنیم ذخایر احتیاطی که از قبل تهیه کردیم را جایگزین کنیم تا غرفههایمان خالی از محصول نباشد، اولویت فروشگاههای شهروند در این شرایط عرضه کالاهای اساسی است به دلیل این که مردم ناگزیر به خرید مایحتاج اولیه خود هستند.
وی در ادامه افزود: دولت تا جایی که در توانش باشد تلاش می کند قیمتها را در سطح معقولی نگه دارد اما از جایی به بعد ناگزیر به افزایش قیمت می شود، دلیل عمده برخی محصولات ضروری درکشور می تواند همین نوسان شدید قیمتها باشد، تولید کننده ای که با افزایش قیمت مواد اولیه تولید مواجه شده و از سویی اجازه افزایش قیمت را ندارد اگر کالا را با همان قیمت عرضه کند طبیعتا امکان جایگزینی سرمایه اش وجود ندارد و متحمل زیان می شود، بنابراین ترجیح می دهد زمانی که شرایط بازار متعادل شد محصول خود را به بازار عرضه کند.
گیتی توانا، در رابطه با افزایش قیمت ماکارونی در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که در کشور حاکم است و سفره های خرید مردم کوچکتر شده است، بخشی از افزایش قیمتها به این دلیل است که علاوه بر کالاهای وارداتی مواد اولیه برخی از کالاهای تولید داخل نیز به گونه ای با بازار بین الملل در ارتباط است، به عنوان مثال گندم به عنوان یکی از مواد اولیه ماکارونی از خارج وارد می شود یا اگر در داخل کشور تولید می شود قیمت آن متناسب با نرخ ارز تغییر میکند بنابراین با توجه به تغییر قیمت گندم بهای تمام شده ماکارونی نیز افزایش می یابد ولی شرکت شهروند به دنبال راهکاری است تا این تنش ها تاثیر کمتری بر روی اقشار آسیب پذیر جامعه بگذارد.
معاون بازرگانی فروشگاه های شهروند در خصوص تخفیفات این فروشگاه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: 2100 قلم کالای مصرفی را در ماه مبارک رمضان با تخفیفات ویژهای به مشتریان ارائه می کنیم و سعی میکنیم تا پایان ماه رمضان این تخفیفات به اجناس بیشتری تعلق بگیرد، همچنین تلاش می کنیم دایره تخفیفات خود را از لحاظ تعداد اجناس و درصد تخفیف افزایش دهیم، به عنوان مثال خرما به عنوان یکی از اقلام پرمصرف در این ماه از 10 تا 40 درصد تخفیف ارائه می شود، که تنها 8 نوع از خرما با تخفیفات 40 درصدی در این فروشگاه عرضه می شود.
گیتی توانا، در خصوص فعالیت شبانه روزی شعب شهروند در ماه رمضان تصریح کرد: علاوه بر دو شعبه بیهقی و بوستان که در تمام ایام سال بیست و چهار ساعت آماده خدمت رسانی به شهروندان است، در ماه رمضان ساعات کار سه شعب دیگر خود را به 24 ساعت افزایش دادیم تا مشتریان در فاصله افطار تا سحر بتوانند علاوه بر گشت و گذار خرید های خود را انجام دهند.
معاون بازرگانی شرکت شهروند در پایان اذعان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه رویکرد مدیریت جدید شهروند ارائه تخفیفات بیشتر به شهروندان از طریق کاهش سود خود و افزایش فروش بوده است، که از سود خود در جهت منافع مشتریان صرف نظر کرده است .