اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش ۶درصدی تولید نفت ایران/ عراق در رالی صعود می‌تازد

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ آخرین آمارها در خصوص تولید نفت اعضای بزرگترین گروه نفتی دنیا منتشر شد که بر اساس آن  14 عضو این سازمان در ماه آوریل 30 میلیون و 31 هزار بشکه نفت تولید کردند که نسبت به ماه مارس 3 هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.

 مطابق با منابع ثانویه گزارش، تولید نفت عربستان سعودی 9.742 میلیون بشکه در روز بوده که همچنان پرچمدار بیشترین سطح تولید در این ماه بوده است. البته عربستان در این ماه بیش از 45 هزار بشکه در روز کاهش تولید را به ثبت رسانده است. پس از عربستان، عراق 4.630 میلیون بشکه در روز تولید کرده که رتبه دوم این سازمان را به خود اختصاص داده است. عراق در آوریل برای گرفتن سهم بازار ایران، 113 هزار بشکه افزایش تولید داشته است.

 امارات اما تقریبابدون تغییر نسبت ماه مارس، در آوریل 3.060 میلیون بشکه در روز تولید داشته است. در این گروه کویت با تولید 2.697 میلیون بشکه در روز در رده چهارم قرار داشته که مطابق با منابع ثانویه، این کشور نیز بالغ بر 10 هزار بشکه در روز کاهش تولید را به ثبت رسانده است. 

اما مطابق با این آمارها، ایران با تولید 2.554 میلیون بشکه در روز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. گفتنی است در ماه آوریل، ایران با کاهش 164 هزار بشکه‌ای تولید در روز رکورددار بیشترین افت تولید در میان 14 عضو است. البته تولید نفت ونزوئلا در سایه تحریم های آمریکا در ماه آوریل به 764 هزار بشکه در روز رسیده است. 

در مجموع کشورهایی که بیشترین افزایش تولید را در ماه آوریل داشتند عبارتند از :  عراق 113 هزار بشکه در روز ،  نیجریه 92 هزار بشکه در روز، لیبی 71 هزار بشکه در روز ، ونزوئلا 28 هزار بشکه در روز  و امارات 5 هزار بشکه در روز

از سویی دیگر بیشترین کاهش تولید نیز به ایران 164 هزار بشکه در روز ، عربستان سعودی 45 هزار بشکه در روز، آنگولا 41 هزار بشکه در روز ، گابن 25 هزار بشکه در روز کویت 10 هزار بشکه در روز، گینه 10 هزار بشکه در روز  و الجزایر 5 هزار بشکه در روز اختصاص داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر