صدور بیمه نامه حوادث پس از سیل، ۱۵۰درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بارندگی های شدید و سیلاب که از اواخر اسفند 97 آغاز شد و تا اواسط فروردین 98 ادامه یافت، بیشتر استان های کشور را درگیر کرد و البته تبعات آن همچنان ادامه دارد.

میزان دقیق خسارت های ناشی از سیلاب به شکل دقیق اعلام نشده است، اما وزیر کشور میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ایران نیز با اعلام اینکه بین پنج تا هفت درصد واحدهای مسکونی در کشور از پوشش بیمه‌ حوادث طبیعی برخوردارند، گفت: برآورد می شود که میزان خسارت وارده بر واحدهای مسکونی در سیل حدود 330 میلیارد تومان باشد.

همزمان با وقوع سیلاب های اخیر، موضوع لزوم گسترش پوشش بیمه در مقابل حوادث طبیعی مورد توجه قرار گرفت، به طوری که گزارش ها از رشد حدود 150 درصدی صدور بیمه حوادث که سیل را نیز پوشش می دهد، حکایت دارد.

بر این اساس، بیمه مرکزی اعلام کرد: پس از وقوع سیلاب های اخیر تلاش شد که مشکلات بیمه گذاران سیل زده با سرعت بر طرف شود به گونه ای که علاوه بر پرداخت برخی خسارات، هماهنگی های لازم برای تکمیل پرونده های خسارت نیز توسط شرکت های بیمه انجام شده است.

عملکرد صنعت بیمه در ماجرای سیل اخیر، زمینه ترغیب مردم به خرید بیمه نامه را به دنبال داشته که رشد 100 تا 150 درصدی فروش بیمه نامه حوادث در برخی شرکت های بیمه در 2 ماه اخیر از نشانه های این رضایتمندی محسوب می شود.

همچنین پس از وقوع سیلاب های اخیر، طرح ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی توسط نهادهای ذیربط نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان