باید‌ها و نباید‌های رابطه جنسی در ۴۰ سالگی

آیا فکر می‌کنید که پس از رسیدن به سن ۴۰ سالگی، زندگی جنسی شما تمام می‌شود؟ ابدا اینطور نیست! به قول برخی از پزشکان، در این سن شما تازه گرم شده اید! در ادامه به چند مورد از انتظاراتی که باید در دهه‌ی چهارم زندگی تان داشته باشید اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

برترین ها: آیا فکر می‌کنید که پس از رسیدن به سن 40 سالگی، زندگی جنسی شما تمام می‌شود؟ ابدا اینطور نیست! به قول برخی از پزشکان، در این سن شما تازه گرم شده اید! در ادامه به چند مورد از انتظاراتی که باید در دهه‌ی چهارم زندگی تان داشته باشید اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

1 - ممکن است نیاز به تلاش بیشتری داشته باشید

13 نکته‌ای که باید راجع به رابطه جنسی در 40 سالگی تان بدانید

کاهش هورمون‌های جنسی شما می‌تواند به مشکلات متعددی منجر شود. اما اگر تغییر و افت شدیدی در میل جنسی تان احساس می‌کنید، پس بهتر است از روش‌های خودجوش برای این کار استفاده کرده و کارتان را راه بیندازید.

دکتر شانون چاوز، دکترای سکسولوژی در این باره می‌گوید: «تفاوتی نمی‌کند، هم مردان و هم زنان در 40 سالگی شان با تغییراتی در هورمون‌های جنسی و نهایتاً در میل و علاقه و تحرکاتشان در حین رابطه جنسی رو به رو می‌شوند. برای از بین بردن یا ثبات چنین تغییراتی، به تمرکز و یا تلاش بیشتری برای ارتباط احساسی نیاز است، نه تحریک جنسی!»

2 - ممکن است در این دوره آتشین‌تر باشید

دکتر چاوز معتقد است زوج‌هایی که در این سن قرار دارند، بهترین روابط جنسی کل عمرشان را تجربه می‌کنند، چرا که به خودشان اجازه‌ی تجربه‌های مختلف را می‌دهند و سعی می‌کنند جنبه‌های مختلف سکس را کشف کنند. در همین راستا ممکن است که آن‌ها رول پلی یا همان نقش بازی کردن و دیدن فیلم‌های مخصوص به بزرگسالان را در کنار یکدیگر، به خاطر بالا بردن انگیزه‌های جنسی تجربه کنند.

همچنین به علت اعتماد به نفس و احساس احترام به نفسی که هر دو نفر در این رابطه دارند، رابطه جنسی می‌تواند جنبه‌ی سرگرم کننده و از نظر احساسی صورت عمیق تری پیدا کند و هر دو طرف رابطه را شدیدا به یکدیگر نزدیک‌تر نماید.

3 - در این زمان بهتر است که توجه بیشتری به سلامت قلبتان داشته باشید

عنوان این پاراگراف اصلاً جنبه‌ی استعاره‌ای ندارد و به معنی واقعی کلمه منظور ما قلب است. سیستم قلبی عروقی شما شاه کلید رسیدن به یک زندگی جنسی در حال پیشرفت است. یک سیستم قلبی عروقی سالم می‌تواند در عملکرد شما در زمان برقراری رابطه جنسی به شدت تاثیرگذار باشد؛ و این نظر دکتر گریسی لندز، مشاور خانواده و زندگی زناشویی در نیویورک است.

او باور دارد که سلامت فیزیکی به طور کلی در تمامی امور خصوصاً رابطه جنسی می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این بدین معنی است که ورزش کردن هم باید در زمره‌ی کار‌های روزانه تان قرار بگیرد. نه تنها ورزش کردن می‌تواند شور جنسی شما را بالا ببرد، بلکه ظاهر زیبا هم می‌تواند اعتماد به نفس بالایی را برایتان رقم بزند.

4 - ممکن است در مقطعی از زمان میل جنسی تان را از دست بدهید؛ هیچ اشکالی ندارد

میل جنسی فراز و نشیب‌های زیادی دارد و احتمال افت شدید آن در این سن به شدت بالاست. اما افت میل جنسی در هر سنی کاملاً ناگزیر است. اکثر افرادی که رابطه‌های طولانی مدت دارند، به علت راحتی بیش از حد در زندگی و رابطه جنسی، دیگر شور و اشتیاق قبلی را برای برقراری رابطه ندارند. مثلا دیگر به یاد دوران جوانی قرار نمی‌گذارند و با یکدیگر حرف‌های عاشقانه نمی‌زنند. تمام این موارد می‌تواند میل جنسی و به صورت کلی میل به رابطه را از بین ببرد. بهتر است در این باره با همسرتان یا یک مشاور حرفه‌ای صحبت کنید.

5 - اگر به رابطه جنسی دیدِ یکسانی داشته باشید، ممکن است برایتان حوصله سربر باشد

13 نکته‌ای که باید راجع به رابطه جنسی در 40 سالگی تان بدانید

کیفیت و کمیت تخمک‌های زن در طی سال‌ها به صورت تدریجی افت می‌کند و پس از 40 سالگی تولید این تخمک‌ها تقریباً متوقف می‌شود. اگر شما هنوز هم به فکر داشتن فرزندان بیشتر هستید، پس ممکن است پس از چندماه خودتان را غرق در روش‌های درمانی مختلف و روابط جنسی ناموفق ببینید. این باور و نگاه تک بعدی می‌تواند رابطه جنسی را تبدیل به یک امر عادی و روزانه مثل ظرف شستن کند.

6 - ممکن است که زنان در این سن زودتر به ارگاسم برسند

ممکن است شما هم این دروغ‌ها را شنیده باشید که می‌گویند: «زنان بعد از 40 سالگی قابلیت به ارگاسم رسیدن خود را از دست می‌دهند.»، اما متخصصان سکسولوژی باور دارند که زن‌ها بعد از 40 سالگی، لذت و عمق بیشتری را در رابطه جنسی پیدا می‌کنند.

برای برخی از زن ها، به علت افزایش تجربه و اعتماد به نفس و راحتی، ارگاسم راحت‌تر اتفاق می‌افتد. همچنین دکتر لندز باور دارد که بسیاری از زنان در این دوره به تازگی متوجه می‌شوند که چه چیزی سبب به ارگاسم رسیدن آن‌ها می‌شود و از انجام آن خجالتی نمی‌کشند.

7 - مردان در این سن می‌توانند خودداری بیشتری پیشه کنند

کاهش هورمون‌ها در این سن می‌تواند فایده‌ای هم برای مردان داشته باشد، بدین شکل که مردان پس از 40 سالگی توانایی بیشتری برای عقب انداختن ارگاسم خویش دارند و می‌توانند با آهسته سازی این روند لذت بیشتری از برقراری رابطه جنسی ببرند.

8 - ممکن است به کرم‌های استروژن نیاز پیدا کنید

شما هم می‌توانید هورمون‌ها را به این خاطر مقصر بدانید، اما پس از 40 سالگی، رابطه جنسی می‌تواند به راحتی آب بدن شما را خشک کند. نوسان استروژن و عادات ماهانه‌ی نامنظم ممکن است برای بسیاری از افراد اعصاب خرد کن باشد. دیواره‌های واژن در این دوره نازک‌تر شده و به راحتی تحریک می‌شوند و سریعا دچار خون ریزی می‌شوند. درمان این مشکل می‌تواند در دست پزشکان و کرم‌های استروژن باشد که با استفاده در مناطق آسیب دیده تر، می‌توانید خشکی واژن را از بین ببرید.

9 - شمایی که در 40 سالگی به سر می‌برید در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های واگیردار جنسی قرار دارید

13 نکته‌ای که باید راجع به رابطه جنسی در 40 سالگی تان بدانید

بیماری‌های واگیردار جنسی؛ این اسم اغلب جوانان 20 ساله را نگران می‌کند! اما طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط سازمان سلامت و بهداشت صورت گرفته، آمار افراد بالای 40 سالی که به این بیماری‌ها مبتلا شده اند رو به افزایش است.

متخصصین باور دارند که این بیماری‌ها به علت استفاده‌ی عموم مردم از قرص‌های مربوط به اختلال نعوظ، جلوگیری از بارداری و نازک‌تر کردن بافت‌های واژن است که قادر است زنان را در برابر هر نوع عفونتی آسیب پذیر کند. پس بهتر است برای جلوگیری از حاملگی و حفظ سلامت جنسی و جسمی تان تحت هر شرایطی، از کاندوم استفاده کنید.

10 - بهتر است مردان برای جلوگیری از اختلال نعوظ دست به کار شوند

در طی دهه‌ی چهارم زندگی، مردان به مشکلات نعوظ دچار می‌شوند. ممکن است که نعوظ آن‌ها به اندازه‌ی کافی سفت یا قابل اعتماد نباشد و زمان بین نعوظ‌های آنان به شدت زیاد باشد. دکتر لندز در این باره می‌گوید که بهتر است قبل از روی آوردن به دارو‌هایی همچون ویاگرا، اقدام به تغییر سبک زندگی تان کنید.

تحقیقات نشان داده است که تمرین بدنی و یا رژیم‌های غذایی غنی مانند تمشک، انواع توت‌ها و تربچه می‌تواند در جلوگیری از این مشکل جنسی موثر باشد. همچنین اهتمام ورزیدن در ورزش نیز می‌تواند راهکار مناسبی برای این موضوع باشد.

11 - ممکن است بر روی روش‌های دیگری از رابطه جنسی تمرکز کنید

رابطه جنسی عمل بی نظیری است، اما ممکن است بخواهید که روش‌های جدیدی برای لذت بردن از این عمل پیدا یا ایجاد کنید. از این رو، نباید خیلی روی این روش‌های جدید تمرکز کرد؛ چرا که اگر طبق نقشه پیش نرود، کل رابطه شما را به هم می‌ریزد.

سعی کنید راجع به علایق خود نکات بیشتری یاد بگیرید و از اشتباهات متعارف جلوگیری کنید. رابطه جنسی در این سن، می‌تواند به غذای خانگی سالم و خوشمزه‌ای شباهت داشته باشد، که جوانان با خوردن فست فود نمی‌توانند ارزش آن را درک کنند.

12 - در این سن تمرکز بیشتری بر روی رابطه تان خواهید داشت

در طی دوره‌ی 40 سالگی، اکثر والدین از وظیفه تربیت فرزند رهایی پیدا کرده اند و حالا وقت کافی برای پرداختن به یکدیگر را دارند. آن‌ها می‌توانند وقت و انرژی بیشتری را برای یکدیگر صرف کنند و نیازی به مراقبت از فرزندان یا 12 ساعت کار کردن ندارند. دکتر لورا بارمن در این باره می‌گوید که این زوج‌ها می‌توانند از سفر‌های دو نفره به عنوان راهی برای افزایش صمیمیت شان استفاده کنند.

13 - رابطه جنسی هنوز هم برای شما مهم است

درست است که دیگر مثل روز‌های بیست سالگی هر روز برای آن برنامه ریزی نمی‌کنید، اما تحقیقات نشان داده اند که 85 درصد زنان بالای 40 سال هنوز رابطه جنسی دارند و بر این باورند که رابطه جنسی نقش مهمی در زندگی شان ایفا می‌کند. اما راه ارضای این نیاز چیست؟ به گفته‌ی دکتر بارمن، یک رابطه جنسی رویایی، چیزی نیست که به طور ناگهانی و شانسی اتفاق بیفتد. بلکه حاصل یک رابطه عاشقانه و دوطرفه است.

این بدین معنی است که تمام دروازه‌های عاشقی را تا به اینجای راه رد کرده باشید، و با بوسه‌های روزانه و قرار‌های شبانه بتوانید ثبات این عشق را به طرف مقابلتان ابراز کنید. اگر چیزی در رابطه شما را اذیت می‌کند، قدرت لازم برای تغییر آن را به کار بگیرید تا رابطه تان به بهترین شکل خودش برسد.

منبع: rd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان